Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافی ها وصرافی های معتبر و صادر کنندگان داشته است به جمع بندی رسیده که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه انداری کند، گفت: این می‌تواند بازار را به آرامش و ثبات بیشتر برساند.

، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با ساماندهی شرایط بازار ارز، گفت: بانک مرکزی از هفته گذشته در تعاملی که با کانون صرافی ها وصرافی های معتبر و صادر کنندگان داشته است به جمع بندی رسیده که بازار توافقی عرضه و تقاضای ارز را راه انداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از هفته گذشته امکان معاملات توافقی ارز در صرافی ها فراهم شد و از دیروز هم دربازار متشکل ارزی این امکان فراهم شد. زمانی که این امکان در بازار متشکل ارزی باشد چون عرضه و تقاضا در سامانه مشخص که در اختیار صرافی ها و بانک ها هم قرار میگیرد، طبعا عمقا این بازار افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی این  است که صادر کنندگان متعددی که علاقه مند هستند ارزی وارد این سامانه کنند و با ما هم مذاکراتی داشته اند ، ارز خود را در این سامانه عرضه کنند و خریداران هم‌می توانند خریداری کنند و قیمت ها در این بازار  براساس مکانیسم عرضه و تقاضا  خواهد بود.

صالح آبادی خاطر نشان کرد: لذا با عمقی که این بازار پیدا می‌کند، می تواند تقاضاهای واقعی که در سطح بازار وجود دارد را به طور مناسب پوشش دهد و در تعادل و آرامش بازار ارز نقش بسزایی داشته باشد.

وی در پایان افزود: پیش بینی من است که با توجه به این امکانی که فراهم شده و طبق گفته خیل عظیمی از صادر کنندگانی که با ما مذاکره کرده اند که در صورت  فراهم شدن این امکان حاضر هستند منابع قابل توجهی را عرضه کنند، این می‌تواند بازار را به آرامش و ثبات بیشتر برساند.



انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی صرافی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد

آرا شاوردیان، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سامانه خودنویس، گفت:  اینکه وزارت راه تلاش کرده است و این سامانه را راه اندازی کرده است اقدام خوبی است و فقط امیدواریم به سرنوشت سایر سامانه ها دچار نشود. این سامانه اگر شروع به کار کند و موجر و مستاجر در این سامانه ثبت نام کنند قاعدتا توافقاتی که هست باعث شفافیت مالیاتی می شود دولت می تواند براساس قراردادی که هست مالیات های مربوطه را اخذ کند.

وی اظهار کرد: با این سامانه  دست دلالان کوتاه می شود عامل افزایش اجاره بها دلالان هستند و اگر دست دلال ها کوتاه شود مردم ما آگاهانه قرارداد می بندند. قطعا اگر مردم بدانند این سامانه به نفع شان است برای اجاره از این طریق اقدام می کنند  و اتفاقا مالیات را نیز می پردازند.

وی افزود؛ دولت نیز باید این مالیات ها را برای زیر ساخت ها هزینه کند.  وقتی این مالیات از این طرف پرداخت می شودو از آن طرف برای رفاه مردم هزینه شود قطعا از این سامانه استقبال می شود.

شاوردیان تاکید کرد: با این سامانه امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد. در بعضی مناطق اجاره سلیقه ای اعمال می شود و از کوچه تا کوچه دیگر اختلاف قیمت وجود دارد که خود همین سردرگمی های را در بازار مسکن ایجاد کرده است. بنابراین با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره وجود دارد و پیش پرداخت ها و رهن و اجاره معقول تر می شود. از طرف دیگر مهم ترین موضوع در زمینه بازار اجاره، حذف واسطه و ایجاد اختیار برای مالک و مستاجر در عقد قرارداد بدون هزینه اضافی بر آنان خواهد بود که سامانه خودنویس این امکان کلیدی و مهم را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر قیمت اجاره با یک استاندارد مشخص باشد و دیدگاه سلیقه ای اعمال نشود به نفع مستاجرها است که امیدواریم موجرها نیز معقولانه قیمت ها را افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود