Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبه افزایش ظرفیت رشته های دندانپزشکی به ستاد نقشه جامع علمی کشور بازگشت، گفت: این ستاد گزارش‌های آماری دقیقی در صحن شورا ارائه کرد، وزیر بهداشت و درمان نیز گزارش و نکاتی که معطوف به احراز کیفیت بود را مطرح کرد و مقرر شد که موضوع به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارجاع شود و با حضور وزیر بهداشت و درمان، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، روسای کمیسیون‌های بهداشت، آموزش و اصل ۹۰ و متخصصان امر بررسی مجددی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی در حاشیه جلسه ۸۶۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در این جلسه گزارشی درباره وضعیت جامعه علمی و نخبگانی کشور ارائه شد که رئیس جمهور و اعضای شورای عالی تاکید کردند که گزارش تفصیلی راجع به وضعیت جامعه نخبگانی کشور تهیه شود و اقداماتی که باید برای تقویت جامعه نخبگانی صورت بگیرد در صحن شورا به عنوان طرح ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین بحثی درباره پیشرانی علم و فناوری در منطقه و جهان و مسئله رشد و پیشرفت در این سال‌ها مطرح شد؛ خوشبختانه هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران رتبه اول منطقه در علوم مختلف را داراست که برای تقویت این حوزه اعضا و رئیس جمهور تاکید داشتند که باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت دندانپزشکی ادامه داد: ستاد نقشه جامع علمی کشور گزارش‌های آماری دقیقی در صحن شورا ارائه کرد، وزیر بهداشت و درمان نیز گزارش و نکاتی که معطوف به احراز کیفیت بود، را مطرح کرد

وی ادامه داد: مقرر شد که موضوع به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارجاع شود و با حضور وزیر بهداشت و درمان، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، روسای کمیسیون‌های بهداشت، آموزش و اصل ۹۰ و متخصصان امر بررسی مجددی صورت گیرد، بنابراین در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش رشته های دندانپزشکی تصمیمی در جلسه اتخاذ نشد و منجر به بررسی‌های تکمیلی شد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی اضافه کرد: البته بحث‌هایی مبنی بر توزیع نامناسب دندانپزشک در کشور و نسبت دندانپزشک به ۱۰۰ هزار جمعیت، مطرح شد. همچنین عنوان شد که مناطق کم برخوردار کشور از خدمات مطلوب دندانپزشکی محروم هستند. در جریان بحث‌های صورت گرفته به موضوع کمبود زیرساخت‌های جذب دانشجوی دندانپزشکی اعم از تجهیزات دندانپزشکی و نسبت استاد به دانشجو نیز اشاره شد. همچنین اعضا تاکید داشتند که تعرفه‌های تامین اجتماعی و بیمه نسبت به خدمات دندانپزشکی اختصاص پیدا کند؛ البته درباره هیچ کدام از موارد مذکور تصمیم قطعی اتخاذ نشد و به دلیل حساسیت موضوع قرار شد که بار دیگر موضوع در ستاد نقشه جامع علمی کشور بحث شود و گزارش جهت تصمیم‌گیری در صحن شورای عالی مورد بازنگری قرار گیرد.

دکتر عاملی بیان کرد: دستور بعدی جلسه درباره مناسبت‌های تقویم بود، برخی از مناسبت‌های تقویم جنبه ملی و استانی دارند. رویکردی که در شورای عالی انقلابی مورد تاکید قرار گرفت این بود که مناسبت‌های تقویم باید موجب تقویت هویت ملی، دینی، نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و تعمیق حافظه جمعی شود چراکه مناسبت‌ها خاطرات را تداعی می‌کنند و باعث ایجاد حس افتخار ملی می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین عنوان شد که در مناسبت‌ها عدالت فرهنگی و شکوفایی ظرفیت زیست بوم مورد توجه قرار گیرد، ارزش‌های انقلاب اسلامی را تقویت کند و موجب رویدادسازی فرهنگی و شهری شود تا شهرها حس عضویت‌شان در جامعه ملی تقویت شود.

وی از اختصاص دو روز به عنوان روزهای استان‌های مازندران و اصفهان خبر داد و گفت: روز ۱۴ آبان به عنوان روز مازندران در نظر گرفته شد که استناد به استقرار دولت علویان در سال ۲۴۳ هجری شمسی در این خطه افتخار آمیز ایران عزیز دارد. همچنین روز ۲۵ آبان به عنوان روز اصفهان نامگذاری شد. ۲۵ آبان ۱۳۶۱ روز تشییع ۳۷۰ شهید دفاع مقدس در عملیات محرم بود که حضرت امام خمینی(ره) در این‌باره فرمودند که «در کجای دنیا جایی را مثل اصفهان پیدا می کنید که چند روز پیش ۳۷۰ شهیدش را تشییع کردند. همین ملت شهید داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند» بحث درباره این موضوع در جلسات آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سعیدرضا عاملی افزایش ظرفیت دندانپزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ستاد نقشه جامع علمی کشور وزیر بهداشت و درمان افزایش ظرفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جلسه کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان با موضوع حذف رشته‌های کم تقاضا در بنگاه‌های اقتصادی و معرفی رشته‌هایی که در بازار کار تقاضا دارند به ریاست استاندار کرمان و با حضور روسای دانشگاه‌ها و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد. 

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با تبریک ۱۲ اردیبهشت، قدرشناسی، احترام و حفظ حرمت جایگاه معلم را مورد تاکید قرار داد و در خصوص مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور گفت: لازم است یک قاعده کلی برای درخواست مجوز با مصوبه کارگروه تهیه شود که بعضی از دانشگاه‌های استان در رشته‌های خاص بنا به اقتضای جغرافیایی منطقه با پیام‌نور توافق کنند. 

وی در ادامه گفت: شهرستان بردسیر با راه‌اندازی مجدد فولاد مشیز نیازمند نیروی انسانی متخصص خواهد بود؛ بنابراین رشته‌های مورد نیاز معادن صنعتی باید در این منطقه تعریف شود و سرمایه‌گذاری آموزشی در این منطقه در آینده نه چندان دور موثر خواهد بود. 

استاندار کرمان بیان کرد: نیاز‌های منطقه شناسایی شود و نیاز‌ها با الزامات و تعداد نیروی کار مشخص مستند شود و به نوعی این کار تقویت آموزش برای اشتغال خواهد بود. 

در این نشست در خصوص پیوست اشتغال و مستندات مربوط به ابقای رشته‌های کارشناسی کم تقاضا در استان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو در پردیس‌های دایر در دانشگاه باهنر کرمان، درخواست مجوز پذیرش دانشجو به صورت مجازی در دانشگاه شهید باهنر با همکاری مراکز آموزشی پیام‌نور در شهرستان‌های راور و بردسیر و درخواست‌های گشایش رشته‌های جدید میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان بحث و گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیئت مرکزی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • مصوبه «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان» ابلاغ شد
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی