Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صبا به نقل از ورایتی، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار روز گذشته ۲۱ ژوئن فهرست دریافت کنندگان جوایز افتخاری اسکار موسوم به جوایز گاورنرز این دوره را اعلام کرد.

براساس اعلام آکادمی، اوژان پالسی، دایان وارن و پیتر ویر جوایز افتخاری اسکار این دوره را دریافت خواهند کرد. ضمنا جایزه بشردوستانه ژان هرشولت نیز به مایکل جی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاکس بازیگر فیلم «بازگشت به آینده» اهدا می شود.

هر چهار تندیس روز ۱۹ نوامبر ۲۰۲۲ در لس آنجلس در سیزدهمین دوره مراسم جوایز گاورنر به برندگان اهدا می شود.

دیوید روبین رییس آکادمی اسکار در بیانیه ای درباره این جوایز گفت: هیات مدیره اسکار مفتخر است که از چهار نفری که به سینما و در دیدگاهی بزرگتر به جهان کمک کرده اند، تجلیل می کند.

روبین این چهار برنده را چنین توصیف کرد: مایکل جی. فاکس برای حمایت خستگی ناپذیرش از تحقیقات در مورد بیماری پارکینسون و همینطور خوش بینی بی حد و حصر و تاثیرش بر آینده میلیون ها انسان این جایزه را کسب می کند. اوژان پالسی نیز برای پیشگام بودنش در صنعت سینما و اهمیتش در سینمای بین الملل، دایان وارن نیز برای موسیقی و اشعار عاطفی اش که الهام بخش نسل های هنرمندان شد و در نهایت نیز پیتر ویر که مهارت و توانایی اش ما را به یاد قدرت سینما می اندازد، این جوایز را دریافت می کنند.

پیتر ویر فیلمساز استرالیایی است که چندتا از مشهورترین فیلم های ۴۰ سال گذشته سینما را ساخته است که از جمله آنها می توان به «شاهد»، «انجمن شاعران مرده» و «نمایش ترومن» اشاره کرد.

دایان وارن یکی از پرکارترین ترانه نویسان تاریخ سینمای آمریکا است. او ترانه های بیش از ۱۰۰ فیلم را نوشته است که از جمله آنها می توان به «هواپیمای محکومین»، «آرماگدون» و «پرل هاربر» اشاره کرد.

اوژان پالسی کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس زاده مارتینیک یکی از جزیره های مستعمره فرانسه است. او در سال ۱۹۸۳ جایزه شیرنقره ای ونیز را دریافت کرد که در آن زمان بالاترین جایزه ای بود که یک فیلمساز رنگین پوست دریافت کرده بود. او همینطور در سال ۱۹۸۹ فیلم «یک فصل سفید خشک» را با بازی مارلون براندو جلوی دوربین برد و به اولین فیلمساز زن رنگین پوست تبدیل شد که برای یک استودیوی بزرگ فیلمسازی هالیوود، فیلم ساخت. آن فیلم آخرین نامزدی جایزه اسکار مارلون براندو را نیز به همراه داشت.

مایکل جی. فاکس بازیگر فیلم «بازگشت به آینده» است که در تلویزیون نیز موفق بوده و چندین جایزه امی دریافت کرده است. فاکس سالها است که از بیماری پارکینسون رنج می برد. او در سال ۲۰۰۰ بنیادی به نام خودش برای تحقیق درباره این بیماری ایجاد کرد. فاکس چهار کتاب پرفروش نیز نوشته و سوژه یک مستند که هنوز به نمایش در نیامده، نیز بوده است.

سال گذشته ساموئل ال. جکسون، لیو اولمان، الین می و دنی گلاور چهار سینماگری بودند که جایزه افتخاری اسکار ۲۰۲۲ موسوم به «جوایز گاورنر» را دریافت کردند.

نود و پنجمین دوره مراسم اسکار روز ۱۲ مارس ۲۰۲۳ برگزار می شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان