Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، بر اساس بیانیه روز چهارشنبه وزارت دفاع انگلیس، در حالی که روسیه تلاش می کند منطقه سیورودونتسک را از طریق ایزیوم در شمال و پوپاسنا در جنوب محاصره کند، بمباران‌های سنگین ادامه دارد.

این بیانیه می‌افزاید: روسیه به احتمال زیاد در حال آماده شدن برای استقرار تعداد زیادی از یگان‌های ذخیره در دونباس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه یادشده آمده است، مقامات روسی تعداد کلی تلفات نظامی در اوکراین را از ۲۵ مارس اعلام نکرده اند اما جمهوری خلق دونتسک (DPR) آمار تلفات نیروهای خود را منتشر کرده است.

در این بیانیه ادعا شده است: که  از ابتدای ۲۰۲۲ تا تاریخ ۱۶ ژوئن،  ۲۱۲۸ پرسنل نظامی آن در عملیات کشته شده و ۸۸۹۷ نفر مجروح شدند که معادل حدود ۵۵ درصد نیروهای اصلی آن است.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس این میزان تلفات، فرسایش فوق‌العاده تعداد نیروهای روسیه را برجسته می‌کند.

بیانیه منتشر شده با بیان اینکه نیروهای جمهوری خلق دونتسک به احتمال زیاد به سلاح ها و تجهیزات قدیمی مجهز باشند افزود: در هر دو طرف (درگیری)، توانایی تولید و استقرار یگان‌های ذخیره در خط مقدم به احتمال زیاد برای نتیجه جنگ بسیار حیاتی می‌شود.

وزارت دفاع انگلیس از ابتدای جنگ در اوکراین آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

برچسب‌ها اوکراین روسیه انگلستان پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین روسیه انگلستان اوکراین روسیه انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو

دریافت 17 MB کد خبر 849019 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه روسیه - اوکراین

دیگر خبرها

  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد