Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر طرابلس، پایتخت لیبی شامگاه دوشنبه و همزمان با پایان دوره دولت وحدت ملی لیبی، شاهد آماده‌باش مسلحانه گردان‌های وابسته به عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی بود.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از الحدث، منابع اعلام کردند، همزمان با تحرکات و رفت و آمدهای ده‌ها خودروی نظامی در خیابان‌های طرابلس، مقرهای گردان موسوم به "النواصی" شاهد آماده‌باش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، گردان‌های عبد الحمید الدبیبه دستوراتی را در خصوص استقرار در طرابلس ساعاتی قبل از پایان دوره دولت وی دریافت کردند؛ در حالی که شبه‌نظامیان مسئول حفاظت از قانون اساسی در نزدیکی مقر نخست وزیری در مسیر "السکه" واقع در طرابلس به صورت گسترده مستقر شدند.

از سوی دیگر، فتحی پاشاغا، نخست وزیر لیبی مکلف شده از سوی پارلمان از تمامی طرف‌ها و مقامات امنیتی، قضایی، مالی و نظامی در این کشور خواست تا با دولت عبد الحمید الدبیبه که دوره آن پایان یافته است، تعاملی نداشته باشند.

وی تاکید کرد، هر شخصی که مخالف این مسأله عمل کند قانون را زیر پا گذاشته است.

پاشاغا با انتشار فایل‌های صوتی تصریح کرد: از جامعه جهانی می‌خواهیم تا با دولت وحدت ملی بر این اساس که دوره آن طبق جدول زمانی تعیین شده در نشست ژنو به پایان رسیده است، تعامل نکند.

وی همچنین اظهار داشت که دولت وی در راستای فراهم کردن تمامی شرایط لازم برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری کارآمد، مثبت و جدی خواهد بود.

پاشاغا همچنین گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم به منظور تقویت امنیت و ثبات با دولتی که دوره آن پایان یافته، تعامل نکند زیرا که این مسأله به مثابه تهدیدی واقعی برای امنیت کشور است و حاکمیت کشور لیبی را نقض می‌کند.

از سوی دیگر، فتحی پاشاغا در پیامی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: از هیچ تلاشی برای برگزاری انتخابات در لیبی در نزدیک‌ترین زمان ممکن فروگذار نمی‌کنم و مسئولیت خود را در این خصوص در اسرع وقت برعهده خواهم گرفت.

پاشاغا افزود: من می‌خواهم از تلاش‌های خستگی ناپذیر سازمان ملل طی ۱۱ سال گذشته برای کمک به ایجاد لیبی آزاد و دموکراتیک تشکر و قدردانی کنم. وقت آن فرا رسیده است تا راهکاری برای برگزاری انتخابات لیبی ایجاد شود.

وی از سازمان ملل خواست تا در اجرای نقشه راه او مشارکت کند؛ نقشه‌ای که به گفته او لیبی را آزاد، عادل، شکوفا و امن می‌کند.

لیبی از بحران‌های اقتصادی و امنیتی رنج می‌برد. از طرفی بحران سیاسی در آن کشور با اعطای رای اعتماد پارلمان به دولت پاشاغا، در اوایل ماه مارس تشدید شد.

چند ماه قبل پارلمان لیبی به اتفاق آرا به انتخاب "فتحی پاشاغا" به عنوان نخست‌وزیر دولت جدید برای جانشینی عبدالحمید الدبیبه رای داده بود. در مقابل الدبیبه که نخست‌وزیر دولت وحدت ملی است با تحویل قدرت به دولت جدید مخالف است و تاکید دارد که قدرت را تنها به دولتی می‌دهد که از طریق پارلمان جدید منتخب تعیین شود.

به دنبال این اتفاقات دولت "ثبات ملی" لیبی به ریاست پاشاغا فعالیت خود را از شهر سرت آغاز کرد.

این اتفاقات بیانگر دودستگی سیاسی و اداری در لیبی در سایه کشمکش میان دو دولت و درگیری میان اردوگاه‌های رقیب بر سر قدرت است که پایان آن قابل پیش بینی نیست.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: طرابلس ، عبدالحمید الدبیبه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: طرابلس عبدالحمید الدبیبه دولت وحدت ملی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست

ولادیمیر بیلک، عضو کنست رژیم صهیونیستی همزمان با کشمکش در کابینه صهیونیستی و شورای جنگ درخصوص ادامه مذاکرات با حماس اعلام کرد که از چه زمانی ادامه جنگ به یک ارزش در مذاکرات تبدیل شد؟ هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست.

براساس گزارش خبرگزاری سما فلسطین، این مقام صهیونیست در ادامه گفت: اگر برای نجات اسرائیلی‌هایی که توسط دولت جنایتکار نتانیاهو رها شده‌اند، باید جنگ را پایان دهیم، پس باید جنگ را پایان دهیم، حداقل در واقعیت خاورمیانه، که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

بیلک در پایان نیز گفت: برای نتانیاهو، ادامه استفاده از واژه جنگ موضوع بقای سیاسی است از فاجعه‌ای که با تشکیل این دولت آغاز شد.

روز گذشته همزمان با ورود هیاتی از حماس به قاهره برای ادامه مذاکرات درخصوص جنگ، «بنی گانتس» عضو ارشد شورای جنگ رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو را تهدید کرد اگر اعضای کابینه‌ی او با پیشنهاد خوب برای توافق اسرا مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

از سویی دیگر بزالل استموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی هشدار داد کابینه نتانیاهو بدون اجرای طرح عملیات نظامی در رفح حق موجودیت نخواهد داشت. با این وجود  روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشت اگر حزب اسموتریچ از ائتلاف حاکم کناره‌گیری کند، دولت نتانیاهو به همکاری با بنی گانتس، رئیس حزب وحدت ملی تکیه خواهد زد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • پایان رقابت‌های ووشوی استان قم
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • پایان دور نخست ماراتن کنکور برای داوطلبان گروه علوم تجربی