Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام موحدی‌راد رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت شهدای واقعه هفتم تیر گفت: در حال حاضر دفاتر خدمات قضایی در شهرستان‌ها و برخی دهستان‌های بزرگ وجود دارد، اما در مناطق مرزی و روستا‌های بزرگ و دورافتاده وجود ندارد و این مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در هفته قوه قضاییه امسال در یک اقدام جهادی دفاتر خدمات قضایی به صورت سیار در مناطق صعب العبور روستایی و مرز حضور پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد گفت: روز گذشته نیز مقام معظم رهبری در کنگره سرداران شهید عشایر و دیدار با بسیجیان این حوزه فرمودند، «اگر کسی مردم را از آینده ناامید کند، برای دشمن کار می‌کند چه بداند و چه نداند».

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: بدون شک در کشور کمبود‌ها و کاستی‌هایی داریم و ادعا نداریم نقصی نیست، اما یک مسئول و خادم ضمن اینکه باید نقاط ضعف را مرتفع کند باید دستاورد‌های انقلاب و نظام را برای مردم بازگو کرده تا از این طریق در دل مردم امید ایجاد کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۵۸ هزار پرونده وارد شعب دادگستری‌های استان شد که نسبت به سال ۹۹، هفت هزار و ۳۷۷ پرونده معادل ۱۴.۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: پارسال ۲۶ هزار پرونده وارد شعب شورا‌های حل اختلاف شد که این میزان نسبت به سال قبل‌تر ۶۷ عدد کمتر بود همچنین از مجموع این پرونده‌ها، ۴۰ درصد منجر به سازش شد.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد با اشاره به مجازات‌های حبس در استان گفت: برخی مردم توقع دارند وقتی فردی دستگیر می‌شود سریع به زندان منتقل شده و حبس طولانی مدت داشته باشد، اما در قانون مجازات، زندان باید شخصی باشد، اما وقتی سرپرست خانواده حبس می‌شود در حقیقت مجازات خانوادگی بوده و همه خانواده، اقوام و فامیل زندانی از این بابت زجر می‌کشند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به سند تحول قضایی، تاکیدات مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضائیه، همکاران در این زمینه گام برداشتند و سال گذشته ۶۸۱ پرونده زندانی تعلیق مجازات شد.

او گفت: همچنین در این مدت ۲۰۱ پرونده تعویق، ۶۱۶ مورد از طریق پابند الکترونیک کنترل شد، ۱۷ نفر بجای معرفی به زندان به دستگاه‌های خدمات رسان عمومی معرفی و ۹۲۱ نفر به جزای نقدی محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه در کشور جزو استان‌های برتر در استفاده از سامانه‌های الکترونیک هستیم حدود ۴۸ هزار پرونده پارسال ثبت الکترونیک شده است.

حجت‌الاسلام موحدی‌راد گفت: پارسال پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه گوشی همراه و تبلت که ارزش آن به قیمت امروز ۲۰ میلیارد تومان است به عنوان کالای قاچاق در انبار‌های سازمان اموال تملیکی استان توقیف شده بود که با تدبیر انجام شده در اختیار افراد کم بضاعت و نهاد‌های حمایتی قرار گرفت.

اوگفت: همچنین ۳۶۰ هزار دست لباس که باید معدوم می‌شد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تحویل افراد تحت پوشش سازمان‌های مربوطه قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه اموال تملیکی خدمات قضایی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی حجت الاسلام موحدی راد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری

رئیس کل دادگستری استان مازندران از بررسی ۵۳ فقره پرونده در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی این استان مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به ملاقات مردمی در این هفته با حضور مسئولان قضائی اظهار کرد: در این ملاقات و دیدار مردمی ۵۳ مورد از پرونده متقاضیان در موضوعات اعسار، اثبات مالکیت و خلع ید مورد بررسی و پاسخ داده شد.

وی افزود: این پرونده‌ها در چارچوب قانون نسبت به رفع مسائل حقوقی و قضائی مردم بررسی‌های لازم انجام و دستور تعیین تکلیف به شعب مربوطه صادر شد.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: برگزاری دیدارهای مردمی به دلیل اینکه موجب دسترسی سریع و راحت مردم به مسئولان قضائی، کاهش اطاله دادرسی و ایجاد شفافیت در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شود همواره مدنظر مسئولان قوه قضائیه بوده است.

پوریانی با تاکید بر اینکه این دیدارها به مردم اطمینان می‌دهد که همواره گوش شنوایی برای شنیدن دردهایشان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان برای رفع مشکلات آنها شخصاً وارد میدان شده است و این موضوع افزایش رضایت‌مندی مردم از قوه قضائیه را به همراه دارد.

کد خبر 749716

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • بررسی ۵۳ فقره پرونده در دیدار مردمی دادگستری مازندران
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر