Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم، این مطلب را «حبیب بازماندگان‌قشمی» در نشست اعضای این شورای که به منظور پیگیری اقدامات در حال انجام و تقویت تعامل در راستای تسریع روند توسعه شهر با حضور مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد، شهردار و جمعی از مدیران شهرداری نگین خلیج فارس برگزار شد، عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعامل موجود، شهرداری و مدیریت امور شهری منطقه آزاد قشم را به ۲ بال برای توسعه شهر تبدیل کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر قشم ادامه داد: از انتخاب شایسته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در انتصاب مدیر خدمات شهری و روستایی این سازمان برای تقویت تعامل و همراهی سپاسگزاریم.

بازماندگان‌قشمی با اشاره به اینکه تشکیل اتحادیه اصناف در قشم از مطالبات مردمی و دغدغه‌های شورای شهر است، افزود: در زمان حاضر بیشترین دغدغه شورای اسلامی شهر قشم معطوف به حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مصوبات کمیسیون‌های تخصصی شورا باید توسط شهرداری عملیاتی شود، اظهار داشت: اجرای پروژه بلوار رسالت و بازگشایی مسیر سیلاب محله چابهار باید در اولویت کار قرار بگیرد.

رییس شورای اسلامی شهر قشم با اشاره به اینکه اقدامات شهرداری در حوزه جمع‌ آوری نخاله‌ها، ماشین‌های سد معبر، پلیس ساختمان و خدمات شهری باید تقویت شود، گفت: پروژه‌های عمرانی باید شتاب بگیرند تا ثمره اقدامات برای قشموندان بیش از پیش محسوس و ملموس باشد.

طرح خدمت محله به محله با بسیج امکانات اجرا می‌شود

در ادامه این نشست «شریف شریفی‌نژاد» مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: مردم دسترسی بیشتری به شورا دارند و شوراهای اسلامی به حق منعکس کننده مشکلات مردم، مطالبه‌گری و تسهیل مسیر حل مسائل هستند.

وی با بیان اینکه تعامل با شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی از اولویت کاری برای خدمتگزاری به مردم در امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم است، توضیح داد: طرح خدمت محله به محله با بسیج، تمرکز امکانات و تعامل شهرداری و منطقه آزاد در هر محله اجرا خواهد شد.

خدمات باید محله‌محور باشد

در ادامه برگزاری این نشست «مریم خادمی» نایب رییس شورای اسلامی شهر قشم گفت: خدمات باید محله محور باشد زیرا توسعه محلات منجر به توسعه شهری می شود.

وی افزود: کُندی کار شهرداری موجب گلایه‌مندی مردم است و باید روند رسیدگی به کار مردم تسریع شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر قشم با اشاره به اینکه روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم باید در انعکاس اقدامات شهرداری و شورا بیش از پیش فعال باشد و اطلاع رسانی به شهروندان همراه با آموزش‌های شهروندی در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: تعامل با رسانه ها رسمی و بهره‌ گیری از ظرفیت فضای مجازی از مولفه‌های کسب موفقیت در امر اطلاع رسانی است.

وی اضافه کرد: قشموندان باید از حقوق خود آگاه شوند و در جریان خدمات خادمین خود در شهرداری و شورا اسلامی شهر قرار بگیرند.

 اماکن ورزشی تجهیز و بهسازی شوند

در ادامه این نشست «بی‌بی مریم پیرزنده» عضو شورای اسلامی شهر قشم نیز با بیان اینکه در حوزه ورزشی باید بهسازی و رفع مشکلات سالن‌های موجود بر ایجاد سالن های جدید ارجحیت داده شود، گفت: تجهیزات زیرساخت‌های ورزشی موجود باید احیا شود.

شورای اسلامی شهر متعلق به تمام قشموندان است

 محمدرضا اسلامی اسلامی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قشم نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: شورای شهر منتخب تمام قشموندان و در قبال تمام مردم ساکن در شهر قشم مسوول است هر چند مناطق محروم به توجه بیشتری نیاز دارند.

وی با بیان اینکه شورا، شهرداری، منطقه آزاد متعلق به تمام مردم است و تفکیک بافت قدیم و جدید توجیه منطقی برای محدود کردن خدمات به محدوده‌ای خاص نیست، گفت: تعاملات و همکاری ها برای خدمات‌رسانی به مردم نباید وابسته به شخص باشد بلکه روند آن باید ثبیت شود.

عضو شورای اسلامی شهر قشم با اشاره به اینکه در اقدامات فنی باید از مصالح با کیفیت استفاده شود تا با افزایش طول عمر اقدامات از هدر رفت منابع و بیت المال جلوگیری شود، افزود: ایجاد تفریحگاه ورزشی در شهر قشم از مهمترین مطالبات مردمی است و باید عقب ماندگی شهر قشم در تفریحات دریایی برطرف شود.

 اماکن متروکه مطابق با قانون تعیین تکلیف شوند

در پایان این نشست «احمد شب‌تاریانی» عضو شورای اسلامی شهر قشم با اشاره به اینکه روند قانونی ساماندهی و تعیین تکلیف خانه‌های فرسوده و اماکن ‌متروکه باید شتاب بگیرد، گفت: پروژه‌های در دست اقدام شهرداری باید سریع تر به سرانجام برسد و بستر تعریف پروژه‌های جدید فراهم شود.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در سطح قابل قبولی قرار دارد اما اقدامات ورزشی باید تقویت شود، افزود: اولویت کار فرهنگی ورزشی با مناطق کم برخوردار، آسیب دیده و آسیب پذیر است و نباید گذاشت نا امن سازی فضا برای هنجارشکنان تحقق یابد.

در تقویم رسمی و اقتصادی کشور اول تیر ماه به عنوان روز اصناف درج شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها شورای شهر سازمان منطقه آزاد قشم اصناف خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر سازمان منطقه آزاد قشم اصناف شورای شهر سازمان منطقه آزاد قشم اصناف خلیج فارس شورای اسلامی شهر قشم سازمان منطقه آزاد قشم شهرداری و شورا شهری و روستایی امور شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها

به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و با هدف ایجاد نشاط و سلامت شهروندی، پیاده روی بزرگ خانوادگی به مناسبت هفته شیراز سحرگاه روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در بزرگراه آیت الله حائری شیرازی با حضور جمعی از مسئولان و استقبال پرشور شهروندان شیرازی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در این مراسم جوایز ارزنده همچون کمک هزینه خرید خودرو به مبلغ 400 میلیون تومان به یک نفر و بیش از 220 جایزه 50 میلیون ریالی به قید قرعه به شرکت کنندگان در این مراسم اهدا شد.

شهردار شیراز در این مراسم با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) و با تشکر از حضور شهروندان در این برنامه پیاده روی خانوادگی گفت: این برنامه با همت شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به مناسبت هفته شیراز تدارک دیده شده است.

محمد حسن اسدی با تشکر از سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری، صداوسیمای مرکز فارس، شبکه سه سیما، پلیس راهور، نیروی انتظامی و بسیج در راستای برگزاری این برنامه سلامت محور افزود: از همه مردم ایران دعوت می‌کنم در اردیبهشت بهشتی به شیراز سفر کنند.

وی با اشاره به قهرمانان و مقام‌آوران دیار فارس در رشته‌های مختلف ورزشی عنوان کرد: امروز قدردان همه ورزشکاران، تیم فجر شهید سپاسی و سایر قهرمانان شیرازی هستیم که برای شهر و دیار ما افتخار می‌آفرینند و شورای اسلامی و شهرداری شیراز همواره به حوزه فرهنگ و ورزش در کنار پیشرفت‌های عمرانی توجه ویژه دارند.

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری برنامه پیاده روی خانوادگی در بزرگراه آیت الله حائری شیرازی گفت: امروز این برنامه در بزرگراه جدیدالاحداث آیت الله حائری شیرازی که در دهه فجر افتتاح شد، برگزار می‌شود و در این منطقه یک پارک سه هزار هکتاری در حال اجراست که از مسیر دوچرخه سواری به طول بیش از 25 کیلومتر برخوردار است و به ارتفاعات مشرف به شهرک سعدی منتهی می‌شود؛ همچنین در حال حاضر چهار بزرگراه همزمان در شیراز در حال اجراست.

وی با تقدیر از دست اندرکاران و مجریان این برنامه بیان کرد: بخش اول بزرگراه آیت الله حائری شیرازی به طول هشت کیلومتر در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و بخش دوم آن که محور شمالی است در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسدی تصریح کرد: شیراز به عنوان شهر توریستی باید زیرساخت‌های خوبی داشته باشد و بر همین اساس پارک آبی شیراز در بزرگراه حسینی الهاشمی در حال احداث است و باغ پرندگان، آکواریوم بزرگ شیراز، شهربازی بزرگ شیراز و تله‌کابین به عنوان این زیرساخت‌های کم نظیر در شهر شیراز ایجاد می‌شوند.

شیراز شناسنامه ایران است

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم با تبریک و گرامیداشت روز شیراز گفت: امروز شاهد برگزاری اولین پیاده روی خانوادگی در سال 1403 هستیم که جمعیت بی نظیری در آن شرکت کرده اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی همتای کلانشهر شیراز عنوان کرد: شیراز شناسنامه ایران است و باید با تامین زیرساخت‌ها و پیشرفت این کلانشهر در زمینه‌های فرهنگی و ورزشی زمینه رشد هرچه بیشتر آن را فراهم سازیم.

ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است.

عبدارحیم خداجو، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با تقدیر از شورا و شهرداری شیراز برای برگزاری این برنامه ورزش خانوادگی گفت: این برنامه به واقع یک کار بزرگ است و باید شاهد برگزاری بیشتر این برنامه‌ها در استان فارس که دارای ظرفیت ورزشی بالایی است، باشیم.

خداجو اضافه کرد: با مشارکت خوب مردم شیراز می‌توانیم شاهد اقدامات خوبی در ورزش همگانی باشیم که منجر به ارتقای سلامت خانواده می‌شود.

وی تصریح کرد: حوزه ورزش همگانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط جامعه موثر است.

ضربان شیراز ورزشی می‌تپد

مصطفی کیانی رحیمی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم در این مراسم با تبریک روز شیراز گفت: امیدوارم شیراز همواره بهتر از دیروز باشد.

وی با گرامیداشت بزرگان حوزه ورزش شیراز ادامه داد: امروز برای سلامتی استاد غلام پیروانی به عنوان پیشکسوت فوتبال دعا می‌کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر در ادامه تصریح کرد: به همت شورا و شهرداری شیراز، ضربان کلانشهر شیراز طی چند سال اخیر ورزشی می‌تپد.

به گزارش تسنیم این برنامه به صورت پخش زنده از شبکه 3 صدا و سیما و شبکه فارس پوشش داده شد و همچنین سرود ملی با حضور مسئولان و مردم حاضر در برنامه با شور و نشاط خوانده شد.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها
  • خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است
  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • اصولگرایان در مجلس آینده یک فراکسیون تشکیل می‌دهند
  • آشنایی با ۲ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرج