Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@09:03:35 GMT

۲۳۴هزار مسافر امسال از مرز مهران تردد کردند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۷۹۲۸

۲۳۴هزار مسافر امسال از مرز مهران تردد کردند

سید زاهدین چشمه خاور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این مدت (سه ماهه اول سال) ۸۹ هزار و ۳۸۹ نفر اتباع ایرانی و ۶۸ هزار و ۵۸ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت هشت هزار و ۸۲۳ نفر ایرانی و ۶۸ هزار و ۴۶۹ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز بین المللی مهران از کشور خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با اشاره به تردد مسافر از مرز مهران طی سال گذشته یادآور شد: ۴۴۹ هزار و ۶۳۰ مسافر اتباع ایرانی و خارجی سال گذشته از طریق مرز بین‌المللی مهران (ورود و خروج) تردد کرده‌اند.

چشمه خاور در خصوص تردد زائران در مرز مهران هم گفت: هم اکنون تردد زائران از مرز مهران تنها به صورت کاروانی (سازمان مربوطه حج و زیارت) انجام می‌شود و امکان تردد زائران به صورت انفرادی از مرز وجود ندارد.

کد خبر 5520974

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام مرز مهران بوشهر کرمانشاه سفر استانی خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل ویروس کرونا آمار کرونا مشهد ایلام آبرسانی کنگره شهدا اجتماع سلام فرمانده مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زائران عمره گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای اُحد، دیشب در مسجد شجره حاضر شدند و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه شدند.

یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه شد و این دو کاروان نخستین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • عمره گزاران ایرانی احرام پوشیدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد