Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز چهارشنبه یکم تیر پارلمان به ایراد نطق های خود پرداختند که در ادامه به مهمترین مسائل مورده اشاره توسط ایشان پرداخته ایم.

* نماینده بافق و مهریز: قدرت راهبردی ایران، دشمنان را به احترام وا داشته است

محمدرضا صباغیان بافقی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه انقلاب ما توانست نگاه دینی را با نگاه مردمسالاری تلفیق و در قالب نظام اسلامی پدیدار و حکومت مستحکمی را بنا نهد که در قرن کنونی کم نظیر است و باید قدردان آن باشیم، گفت: قوت نظام اسلامی، وجود رهبری حکیم، صالح و مدبر در رأس نظام است که بعد از غروب خورشید امام امت سکاندار آن شد، انتخابی که در آن شرایط سخت چیزی جز به فضل الهی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه استقلال سیاسی کم نظیر از نقاط قوت دیگر است، ابراز داشت: من رشته تاریخ خوانده ام و گذشته دولت ها و ملت ها را مطالعه کرده ام. در سده اخیر ایران، کمتر حکومتی استقلال سیاسی داشت که بتواند بدون توجه به سیاست های زورگویانه استعمارگران به راه خود برود.

نماینده مردم بافق و مهریز ادامه داد: قدرت راهبردی ایران در جهان شکل گرفته و دشمنان را در گفتگو و برخورد با ایران به احترام وا داشته و بیشترین عصبانیت دشمنان ما و بخش زیادی از تحریم های امروز ناشی از این قدرت دفاعی ایران است همچنین وجود ثبات و امنیت پایدار کشور است و زمانی اهمیت آن را بیشتر درک می کنیم که خدای ناخواسته آن را از دست داده باشیم.

صباغیان بافقی با اشاره به برخی نقاط ضعف که باید درمان شود و اگر توجه نشود نقاط قوت را نیز دچار آسیب می کند، یادآور شد: مهم ترین مشکل ما ضعف در حوزه قانونگذاری و نظارت بوده و متأسفانه مجلس به جای پرداختن به وظایف اصلی، به کارهای اجرایی و محلی روی آورده که این رویه و ضعف باعث شده برای انجام وظایف به جا مانده مجلس، به مرور شوراهای عالی متعددی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی بورس و شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران تشکیل شود که تصمیمات فراقانونی بگیرند که برخلاف نص صریح اصل 70 قانون اساسی است که قانونگذاری را برعهده مجلس قرار داده که از دل مردم برون آمده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروز نحوه قانونگذاری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی شاید به صورت موقتی مشکلات را حل کند اما در اصل تیر خلاص به مجلس است که جنازه آن را در آینده خواهیم دید و مردمسالاری را هدف قرار می دهد، عنوان کرد: مجلس در این خصوص هنوز خواب است و برخی برای مصلحت خود را به خواب زده ایم. حرمت امامزاده را باید متولیان نگاه دارند که متأسفانه دیروز و امروز متولیان آن، جایگاه مجلس را نمی بینند.

وی ادامه داد: برای برون رفت از این شرایط باید مجلس با مقام معظم رهبری مشورت کرده و مجلس را از این وضعیت نجات دهد. کاری که آقای قالیباف در اوایل سال وعده آن را داد اما انجام نشد.

* نماینده بندرعباس و قشم: راه درمان اشتغال اعتماد عملی به بخش خصوصی است

احمد مرادی نیز در نطق میان دستور اظهار داشت: در این برهه از زمان به حق، دستگاه قضا به تأسی از فرمایش حضرت امام رحمت الله علیه و منویات مقام معظم رهبری حافظ جان، مال، ناموس و حیثیت مردم است. همه می دانیم امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد که راه گذر از بحران ها و سختی های حال و آینده کشور نظارت قوی مجلس در وادار کردن مسئولین در جهت خدمات رسانی به مردم و اجرای صحیح قانون توسط دولت است.

وی افزود: از دولت انقلابی و مردمی جناب دکتر رئیسی که در بدو شرکت در کارزار انتخاباتی مورد حمایتی و پشتیبانی غاطبه نمایندگان مجلس واقع شده و همچنین مجلس خود را ملزم به حمایت قانونی و شرعی از دولت می داند انتظار می رود در پاسخ به احساسات پاک مردم نسبت به توجه به حقوق بازنشستگان، اجرای سریع قانون رتبه بندی معلمان، ایجاد یک میلیون شغل در سال، ساخت یک میلیون مسکن در سال، جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت ها، کنترل نرخ ارز و طلا، کنترل کیفیت خودرو و قیمت آن اهتمام لازم را داشته باشد.

نماینده مردم بندرعباس و قشم خاطر نشان کرد: راه درمان اشتغال اعتماد عملی به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در همه جای کشور است حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند تیم اقتصادی قوی و کار بلد است که متاسفانه دولت از داشتن این تیم محروم است و از  دکتر رئیسی درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به ترمیم کابینه اقدام کند. چون دیگر فرصتی برای آزمون و خطای استفاده از نیروهای بی تجربه و بی انگیزه باقی نمانده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: جناب دکتر رئیسی لطفا دستور دهید در راستای تکریم از جامعه علمی و نخبگان جوان کشور تمامیه دستگاه ها به وظیفه خودشان عمل کنند. فرمایشی از حضرت علی (ع) است که می فرمایند کسی که نزدیکانش او را رها سازند آنهایی که دور هستند او را می برند. لذا دیده می شود که چگونه دشمنان در تلاش هستند تا مغزها و نخبگان ما را شکار کنند.

مرادی افزود: موضوع دیگر اینکه مردم در شرایط سخت اقتصادی خواهان اجرای عدالت در شناسایی و مصادره ثروت های نامشروع هستند و در این کشور مفسدین باید احساس نا امنی کنند. امروز روز اصناف است این ها حبیب و دوست خدا هستند اصناف در دفاع مقدس سهم بسزایی در خدمت رسانی داشتند و اکنون در تامین و توزیع کالای مورد نیاز مردم در تلاش هستند که همواره قدردان این قشر هستیم. از دولت درخواست می شود در اعمال مالیات طوری باشد که بر این قشر فشار آورده نشود.

وی مطرح کرد: همچنین مردم اجرای سیاست های معطوف به رونق اقتصادی و تسهیل در تجارت بین المللی که زمینه ساز بهبود اقتصادی و اشتغال است را مطالبه می کنند. جناب دکتر رئیسی قانون حمایت از ایثارگران در بحث تبدیل وضعیت در ادارات دولتی ناقص اجرا می شود کما اینکه توقع این بود برای قدردانی از جانفشانی های همه ایثارگران این قانون به طور کامل و برای کلیه شاغلین در هر سطح اجرا شود.

این نماینده مجلس گفت: ایثارگرانی که کشور را در برابر ابرقدرتهای جهان در زمان دفاع مقدس بیمه کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیافتد امروز با صلابت در عرصه دفاع از کشور و اسلام در حال مبارزه و آماده باش هستند از تمامی نیروهای مسلح اعم از سپاه سرافراز، ارتش دلاور و نیروهای انتظامی که حافظ امنیت مملک هستند تشکر و قدردانی می شود.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

کلیدواژه: ایران بخش خصوصی نمایندگان مجلس صحن علنی ناطقان مجلس قدرت راهبردی ایران شورای عالی دکتر رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901333

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است