Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:44:54 GMT

پیش‌بینی ایجاد ۳۰۰ مدرسه طرح امین در همدان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۸۱۹۹

پیش‌بینی ایجاد ۳۰۰ مدرسه طرح امین در همدان

ایسنا/همدان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به ۱۲۱ مدرسه طرح "امین" نوع ۲ و ۳۰ مدرسه سراج در سطح استان اشاره و مطرح کرد: برای سال آینده نیز پیش بینی می شود که ۳۰۰ مدرسه طرح امین ۲ در سطح استان ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، یوسف سعیدی روز چهارشنبه یکم تیرماه در نشست کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان ملایر، اظهار کرد: ما به دنبال سیاستگذاری، برنامه ریزی، مطالعه و نظارت بوده و به دنبال کار اجرایی نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نیازسنجی، پژوهش و پاسخ گویی به نیازهای روز دانش آموزان را اولویت نخست کمیته های آموزش و پرورش دانست و گفت: در کمیته ها باید از دو ابزار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کنیم.

سعیدی از ایجاد سه مدرسه طرح امین نوع ۱ در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲۱ مدرسه طرح امین نوع ۲ و ۳۰ مدرسه سراج در سطح استان داریم.

وی ادامه داد: برای سال آینده نیز پیش بینی می شود که ۳۰۰ مدرسه طرح امین ۲ در سطح استان ایجاد شود که ایجاد ۱۰۰ مدرسه توسط آموزش و پرورش و ۲۰۰ مدرسه توسط حوزه های علمیه پیگیری خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان به فعالیت بیش از ۴۰۰ روحانی در مدارس استان اشاره و خاطرنشان کرد: این روحانیون در قالب سرباز طلبه، مدارس طرح امین نوع ۱ و گفتمان های مناسبتی در مدارس مشغول هستند.

در ادامه معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "برای اجرای گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت"، بیان کرد: باید از گذشته درس گرفت.

 حجت الاسلام حاج حسین درودی با بیان اینکه دشمن به دنبال وارونه نشان دادن حقایق و دروغ پردازی از گذشته است، اظهار کرد: با توجه به تهدیدهای ناشناخته دشمن، ضروری است که امروز حقایق را القاء کنیم.

وی با گریزی به گذشته و زحمات علما و روحانیون در حوزه تربیتی بیان کرد: این گذشته باید برای آموزش نسل جوان گفته شود.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و وزارت آموزش و پرورش به اجرای طرح امین در مدارس اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح نیز باید با راهکارهایی که ارائه می شود پیش برود.

درودی با اشاره به قوانین و شرایط موجود در مورد این موضوع، افزود: در این راستا پیگیرهایی در حال انجام است.

امام جمعه ملایر نیز با اشاره به طرح امین و ضرورت اجرای آن در کنار آموزش در مدارس گفت: این طرح نیازمند حمایت است و ضروری است وزارت آموزش و پرورش از این طرح حمایت های مادی و معنوی داشته باشد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری به ضرورت ارائه راهکارهای لازم برای اجرای موفق این طرح تأکید کرد و افزود: وزارتخانه باید با قدرت و قوت این طرح را دنبال کند تا موفقیت حاصل شود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین سند اعتلای آموزش و پرورش است و باید این سند را مطالعه و نقص های آن را اصلاح کرد، اظهار کرد: قرآن کریم، حوزه علمیه و آموزش و پروش را یکی می داند.

وی رسالت توحیدی را آموزش و پرورش و رسالت همه علما را نیز آموزش و پرورش دانست و گفت: خداوند اولین آموزش و پرورشی و اولین معلم است که علم اسما را به آدم آموزش داده است.

برقراری با بیان اینکه رسالت انبیاء و هدف از مبعوث شدن آن ها آموزش و پرورش بوده است، ادامه داد: پرورش مقدم بر آموزش است و در طول تاریخ همه دشمنان تلاش کردند که جامعه بدون پرورش باشد چراکه می دانند جامعه ای که علم و پرورش را همزمان دارد، جامعه موفقی است.

امام جمعه ملایر لازمه آموزش و پروش را همکاری با حوزه دانست و تصریح کرد: هیچ ابرقدرتی نمی تواند بر کشور دارای دانش، حاکم شود.

وی با بیان اینکه اگر ایران بخواهد در مقابل دشمن بایستد و حق خود را بگیرد باید آموزش و پرورش مستقل و موفقی داشته باشد، اضافه کرد: هدف امروز دشمن، دشمنی با نخبگان و دانشمندان و آموزش و پرورش دهنده گان در حوزه تربیتی است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش ملایر نیز با بیان اینکه سند تحول نقشه راه وزارت آموزش و پرورش و تفسیر عملی از سیره قرآن و اهل بیت(ع) است اظهار کرد: ما باید بر اساس این نقشه راه حرکت کنیم.

مهدی عابدینی نیا بیان اینکه چنین جلساتی باید تشریح سند تحول بنیادین باشد، گفت: باید از ظرفیت حوزه روحانیت و حوزه های علمیه شهرستان در حوزهای تربیتی آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی به ضرورت حمایت حوزه و روحانیت در اجرای رسالت آموزش و پرورش اشاره و مطرح کرد: این سیره عملی رهبران انقلاب است که طبق آن مسجدی را موفق می دانند که محوریتش روحانی باشد و نعل به نعل روحانی حرکت  کند.

عابدینی نیا ادامه داد: اگر بنا باشد به سمت حیات طیبه در آموزش و پروش حرکت کنیم باید محوریت را روحانیت قرار دهیم و در این صورت در حوزه تربیتی و آموزشی موفق خواهیم شد.

وی با اشاره به فعالیت های آموزش و پرورش در همکاری با روحانیت و حوزه و نهادهای مذهبی شهرستان گفت: تشکیل سه جلسه با امام جمعه از ابتدای امسال، برگزاری گفتمان های دینی، محافل قرآنی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی ملایر،  همکاری روحانیون طرح امین و... از جمله این فعالیت ها است.

 سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه ما نیز پیگیر ساماندهی این روحانیون هستیم، خواستار کمک و حمایت حوزه های علمیه در همه زمینه ها شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آموزش و پرورش مدارس امین وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش مدرسه طرح امین سطح استان سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رشد هشت درصدی توسعه متوازن رشته‌ای خبر داد.

ابوالقاسم اکبری، ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شاخص توسعه متوازن رشته‌ای استان در سال تحصیلی گذشته ۳۶ درصد بود که به بیش از ۴۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که درحال حاضر بیش از ۴۴ درصد از دانش آموزان ما در رشته‌های هنرستان‌ها و کار و دانش تحصیل می‌کنند و تلاش می کنیم این عدد به ۵۰‌ درصد برسد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای توسعه یافته به این موضوع اعتقاد دارند که باید در حوزه فنی و هنرستانی سرمایه‌گذاری کنند و به همین دلیل در موضوع اشتغال موفق هستند.

اکبری گفت: رشته های نظری، بیشتر ایجاد علم می‌کنند و شغل کمتری ایجاد می کنند به همین دلیل باید به سمت حضور دانش آموزان در رشته های فنی و مهارتدار کردن آن‌ها حرکت کنیم.

وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: برای جبران این کمبودها با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ مدرسه دیگر نیز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: امسال، ساخت ۱۳ مدرسه جدید در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان به تصویب رسیده و ۱۲۰ کلاس درس در آن‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: در آستانه برگزاری امتحانات نهایی هستیم و با توجه به اینکه میزان تاثیر آن‌ها در قبولی دانشگاه افزایش یافته، اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به تعداد مدارس تک دانش آموز اشاره کرد و افزود: در استان ما ۱۸ مدرسه تک دانش آموزی با یک معلم وجود دارد و ۱۳۴ مدرسه نیز کمتر از پنج دانش آموز دارد و این نشان از توجه وزارت آموزش و پرورش و دولت به گسترش آموزش‌ها و عدالت تربیتی و آموزشی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد