Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:55:31 GMT

حمایت ۳۰ میلیارد ریالی از مدارس «تولید و مهارت»

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۸۳۸۸

حمایت ۳۰ میلیارد ریالی از مدارس «تولید و مهارت»

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، در ادامه اقدامات بنیاد احسان در حوزه عدالت آموزشی، قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان از سال گذشته با شناسایی ظرفیت ها و نیاز های مناطق کم برخوردار طرح مدارس تولید و مهارت را آغاز کرده است. 

حمید سلیمی، مدیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان در خصوص مدارس تولید و مهارت گفت: به بیان ساده مدرسه تولید و مهارت مدارسی هستند که در آن ها علاوه بر مهارت های نرم فردی مانند (فن بیان، تعامل اجتماعی ، اعتماد به نفس و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) و مهارت های شغلی و کسب و کار از جمله (کارآفرینی، بازاریابی و...)، مهارت های فنی و آموزش‌های متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی منطقه نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

بنیاد احسان به دنبال مدارسی است که مطابق با  این الگو در حال فعالیت هستند یا کادر آموزشی آن علاقه مند به این گونه فعالیت ها بوده و ظرفیت ایجاد مدرسه تولید را دارا می باشند، تا با حمایت این بنیاد و همکاری آموزش‌و‌پرورش مبدل به مدارس تولید و مهارت با سطح کیفی قابل قبول شوند.

سلیمی ادامه داد:  تا کنون ۳ مدرسه تولید در دلگان، میناب و خوسف تاسیس شده و در حال اجرای طرح های اموزشی هستند و مدرسه دخترانه تولید و مهارتی نیز در شهر یاسوج در دست احداث است.

مدیر قرارگاه آموزشی عدالت آموزشی ادامه داد: در نظر داریم ۱۰۰ مدرسه‌ی تولید که ظرفیت حمایت از آنها ذیل الگوی مدارس تولید وجود دارد را در سال ۱۴۰۱ شناسایی کنیم و همچنین با تفاهم نامه‌ای که با نهادهای اموزشی از جمله آموزش و پرورش امضا شده است تا مهر سال آینده ۳۰ مدرسه تولید دیگر در  ۳۰ استان تجهیز خواهیم کرد.

حمید سلیمی تاکید کرد: در همین راستا قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام ره از همه استاتید، فعالین، دغدغه مندان و گروه های مردمی فعال در حوزه تولید محتوا، مطالعات و شناسایی مدارس مستعد و دارای ظرفیت ویژه راه اندازی مدرسه تولید و مهارت دعوت به همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد احسان مدارس تولید و مهارت ستاد اجرایی فرمان امام مدارس تولید تولید و مهارت عدالت آموزشی بنیاد احسان مدرسه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است

وحید خدابنده در وبینار تبیین دومین رویداد بین المللی «الف تا» که با حضور ۲ هزار نفر از آموزگاران استان در شبکه شاد برگزار شد، با تشریح نحوه برگزاری این رویداد بین المللی اظهار کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای نشر و اشاعه ایده‌ها و تجارب خاص مدارس است.

او خاطرنشان کرد: جشنواره «الف تا» بستری مناسب برای همکاران فراهم کرده است تا ایده‌ها و تجارب خاص مدارس خود را نشر و اشاعه دهند، لذا مشارکت حداکثری مدیران، آموزگاران، راهبران و سرگروه‌های آموزشی ابتدایی در این رویداد بین المللی با هدف ایجاد فرصت هم افزایی، هم گرایی و وحدت بخشی در راستای انتقال تجارب تحول آفرین انتظار می‌رود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان تفاوت دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه‌ها محور‌های اصلی و فرعی رویداد از جمله مدیریت و رهبری مدرسه، فرآیند‌های یاددهی-یادگیری، تولید محتوای آموزشی، روش تدریس و تولید فناوری‌های نوین آموزشی، برنامه تربیت، محیط تربیت و سلامت و تربیت بدنی اعلام کرد.

خدابنده همچنین برگزاری نشست‌های گفتگو محور معلمانه، نمایشگاه استانی و کشوری، تولید و انتشار محصولات چندرسانه‌ای مؤثر و ایجاد بانک تجربیات را از مهمترین برنامه‌های رویداد «الف تا» برشمرد.

در ادامه رییس اداره تکنولوژی، گروه‌های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی استان گفت: دومین رویداد بین المللی «الف تا» با هدف اجرای مطلوب برنامه طرح شهید همت و به منظور پیوند زدن تجارب ارزنده معلمان با آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی معتبر اجرا می‌شود.

سجاد محسن پور تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار و مستندات خود را در دو محور طراحی آموزشی و اجرای تدریس و نیز گفتمان آموزشی طبق شرایط تهیه فیلم تدریس تا ۲۰ اردیبهشت ماه در سامانه https://alefta.ir ثبت و بارگذاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد