Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ایتالیا در پی بالا گرفتن اختلافاتی با مقامات حزب دولتی جنبش پنج ستاره بر سر ارسال تسلیحات به اوکراین خروج خود از این حزب برای حمایت بیشتر از ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "تاگس شاو"، " لوئیجی دی مایو"، وزیر خارجه ایتالیا با توجه به تشدید اختلافات داخلی اعلام کرد که جنبش پنج ستاره را ترک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به همراه همکارانش می خواهد یک گروه پارلمانی جدید تشکیل دهد که از دولت ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور حمایت کند.

«لوئیجی دی مایو»، وزیر خارجه ایتالیا روز گذشته -سه‌شنبه- اعلام کرد که پس از هفته‌ها اختلافات داخلی در جنبش «پنج ستاره» این حزب را ترک می‌کند.

دی مایو روز گذشته (سه شنبه) در سخنانی گفت: امروز من و بسیاری از همکاران دیگر جنبش پنج ستاره را ترک می کنیم. ما جناحی که فردا دیگر نیروی اول پارلمان نخواهد بود را ترک می کنیم. وی از تصمیم دردناکی صحبت کرد که هرگز فکر نمی کرد مجبور شود به آن روی آورد.

خروج دی مایو از حزبش به دنبال اختلافات بین "جوزپه کونته"، نخست وزیر سابق ایتالیا و رئیس فعلی جنبش پنج ستاره از جمله بر سر تحویل تسلیحات به اوکراین رخ داد. مدت هاست که بین این دو سیاستمدار اختلاف نظر وجود دارد. دی مایو برخی از سیاستمداران این جنبش را متهم کرد که با موضع خود خطر تضعیف کشور را ایجاد کرده‌اند.

دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا از موضع سیاسی ماریو دراگی، نخست وزیر غیرحزبی کشورش در مورد جنگ در اوکراین حمایت می کند. این باعث شد که وی در بخش هایی از جنبش پنج ستاره محبوبیت نداشته باشد. از سوی دیگر، کونته اخیراً خواستار عدم تحویل سلاح به اوکراین و تکیه بر دیپلماسی شده است.

دی مایو تقریباً به مدت سه سال از سال 2017 تا زمانی که در ژانویه 2020 استعفای خود را اعلام کرد، جنبش پنج ستاره را رهبری کرد. این حزب غالباً از طرف افراد متفرقه وسپس توسط یک رهبر موقت رهبری می شد تا اینکه کونته در ماه آگوست پس از استعفا از سمت نخست وزیری در ژانویه 2021 به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب شد.

طبق گزارش رسانه ها، دی مایو اکنون می خواهد حامیان اردوگاه خود از جنبش پنج ستاره را با خود به حزب جدید (با هم برای آینده) ببرد. وی برای اینکه بتواند این گروه از نمایندگان مجلس را در مجلس سنا و مجلس نمایندگان تشکیل دهد، باید به حداقل تعداد نمایندگان برای این منظور برسد. طبق گزارش رسانه ها، 60 نماینده جنبش پنج ستاره مجلس قبلا به او وعده همکاری داده‌اند.

جنبش پنج ستاره بزرگترین حزب در پارلمان دو مجلسی ایتالیا از زمان انتخابات سراسری سال 2018 بوده است و در کابینه دولت چند حزبی نخست وزیر دراگی مشارکت دارد. اما این حزب اخیرا به شدت اهمیت خود را از دست داده است. در انتخابات محلی اخیر در تقریباً 1000 شهر و جامعه، این حزب تنها کمی بیش از دو درصد آراء را به دست آورد.

اقدام گازی جدید روسیه علیه ایتالیا و فرانسه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایتالیا ایتالیا وزیر خارجه ایتالیا جنبش پنج ستاره نخست وزیر دی مایو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!

به گزارش "ورزش سه"، امین اسماعیل‌نژاد قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران که این فصل در تیم ورونای ایتالیا با سرمربیگری رادوستین استویچف بازی می‌کرد با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خبر از ترک ایتالیا داد.

امین که فصل پر فراز و نشیبی را در این تیم پشت سر گذاشت با این استوری که منتشر کرد به احتمال فراوان دیگر به این تیم باز نخواهد گشت و مقصد دیگری را برای ادامه دوران ورزشی خود انتخاب کرده است.

چند تیم در لیگ برتر والیبال لهستان به دنبال او هستند و اگر مشکلی پیش نیاید از فصل آینده این قطر پاسور ملی‌پوش را در این لیگ و یکی از تیم‌های خوب لهستان خواهیم دید.

گفتنی است ورونا با امین اسماعیل‌نژاد دیشب در آخرین بازی خود در سوپرلیگای ایتالیا با شکست برابر لوبه عنوان ششمی این لیگ را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • پلیمر کم آورد/ خروج قلندری موضوع درون تیمی است
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • استوری مشکوک ستاره ایرانی: پایان قصه ایتالیا!
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • خروج والیبال ایران از مسیر رشد
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات