Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، از آغاز چهارمین رویداد ملی فهما در سطح کانون های مساجد کردستان خبر داد و گفت: مسجد محوری از مهمترین رویکردهای این دوره از رویداد ملی فهما در سطح کشور است.

گلباغی، امروز در جمع اصحاب رسانه در فضای مجازی اظهار کرد: رویداد ملی فهما رویدادی رقابتی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است که با هدف شناسایی و ساماندهی به کارگیری ارتقا و انگیزه بخشی استعدادهای فرهنگی هنری در سطح کشور طراحی و اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این رویداد با توجه به تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون های فعال همانند سال گذشته در سه شبستان و ۱۲ رواق تعریف و به هر یک از رواق ها ۲۰ هزار امتیاز تعیین شده است که هدف اصلی آن ارائه چارچوب مشخص به مدیران و اعضای کانون ها برای نقش آفرینی هدفمند در حوزه فرهنگ و هنر  است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با بیان این‌که چهارمین رویداد فهما از ۲۱ خرداد همزمان با میلاد امام رضا(علیه السلام) آغاز شد، افزود: در این دوره از رویداد ملی فهما؛ کانون ها با توجه به ظرفیت ها و امکانات خود می توانند یک تا سه رواق را برای شرکت در رویداد رقابتی فهما انتخاب کنند با این توضیح که یکی از رواق ها باید رواق هنر انتخاب شود.
این مقام مسئول با اشاره به اهداف و رویکردهای چهارمین رویداد ملی فهما عنوان کرد: نگاه تخصصی و کیفی در فعالیت‌های میدانی کانون‌های مساجد را از اهداف اصلی چهارمین رویداد فهما دانست و اظهار کرد: این رویداد با توجه به محوریت امام جماعت در فعالیت مسجد و بر اساس بیانیه گام دوم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین تجربه برگزاری سه رویداد قبلی و استفاده از نظرات تخصصی کارشناسان و کانون‌های فعال تدوین شده است.
گلباغی، شاخص های مهارتی (آموزشی)، میدانی، رقابتی (جشنواره‌ای)، شبکه‌ای، تعاملی و خودجوش هویتی و ساماندهی را به عنوان گستره فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در رویداد فهما برشمرد و افزود: مسجد محوری، نگاه تشکیلاتی، پیوست رسانه ای، جاذبه آفرینی هنری، از جمله شاخص های ارزیابی فعالیت‌های کانون در رواق های ۱۲ گانه است.
وی افزود: مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند پس از ورود به ناحیه کاربری خود در سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir نسبت به انتخاب رواق تخصصی جهت ارزیابی در رویداد فهما اقدام کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان همچنین با بیان این‌که تمامی حمایت ها طی ۳ دوره قبلی رویداد فهما مشروط به اخذ مجوز الکترونیکی کانون و ثبت فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد بوده است، گفت: امسال نیز انتظار داریم کانون هایی که مجوز خود را دریافت نکرده اند، نسبت به تکمیل ارکان کانون در سامانه اقدام و مجوز الکترونیکی را دریافت و جهت بهره مندی از حمایت های مالی و تجهیزاتی تمام فعالیت های خود را در رواق های ۱۲گانه تعریف شده در سامانه بچه های مسجد ثبت و مستند کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما چهارمین رویداد مساجد کردستان رویداد فهما فعالیت ها کانون ها رواق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگی سنه در گالری سوره این شهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسعد فرهادی شامگاه امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نامگذاری ششم تا دوازدهم اردیبهشت به نام هفته فرهنگی سنه (سنندج)، اظهار کرد: دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب آلبوم سنندج تألیف حامد شریعتی، شامل ۶۰ عکس قدیمی این شهر در اندازه ۷۰*۵۰ از سال‌های ۱۲۶۰ تا ۱۳۶۰ (یک قرن) در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

وی افزود: در این نمایشگاه تصاویری از شخصیت‌ها، مکان‌ها، آداب و رسوم مردم سنندج و رخدادها و وقایع تاریخی رقم خورده در سنندج در یک قرن اخیر گردآوری و در معرض نمایش علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به مشارکت حوزه هنری با شهرداری و شورای شهر سنندج در برنامه‌های هفته سنه، ادامه داد: همکاری در برگزاری مراسم افتتاحیه و جشنواره عکس سنه که توسط خانه عکاسان در حال انجام بوده، بخشی از این همکاری‌ها و فعالیت‌ها به این مناسبت است.

فرهادی به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های غنی استان هم گریزی زد و گفت: بر اساس سند زیست بوم حوزه هنری استان کردستان در سال جاری تلاش خواهد شد تا با بهره‌مندی از تمام هنرها به‌ویژه هنر عکاسی نسبت به معرفی بیش از پیش استان کردستان و شهر سنندج و کمک به توسعه آن گام‌های مؤثری را برداریم.

وی با دعوت از عموم مردم جهت بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

به گزارش ایمنا، ششم اردیبهشت با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به عنوان روز سنه (سنندج) نامگذاری شده است، به همین مناسبت به مدت یک هفته برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح شهر سنندج برگزار می‌شود.

کد خبر 748508

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین