Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و مسئولان عالی دستگاه قضا امروز (چهارشنبه اول تیر) و همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و مسئولان عالی دستگاه قضا امروز (چهارشنبه اول تیر) و همزمان با نخستین روز از هفته قوه قضائیه با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های امام راحل (ره) تجدید میثاق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه و مسئولان عالی قضایی با قرائت فاتحه یاد وخاطره امام راحل (ره) را گرامی داشتند.

محسنی اژه‌ای در ادامه، طی سخنانی با بیان اینکه قوه قضائیه طی بیش از ۴ دهه اخیر شهدای گرانقدری را تقدیم اسلام و انقلاب و کشور کرده است، و در ایام کرونا نیز از خانواده دستگاه قضا شهدایی تقدیم میهن اسلامی شده اظهار کرد: امروز‌ در نخستین روز از هفته قوه قضائیه و در آستانه سالگرد شهادت معمار دستگاه قضایی آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان، در جوار مرقد مطهر امام راحل، با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدا و مردم تجدید میثاق می‌کنیم تا بتوانیم مسئولیت خطیری را که قانون اساسی، شرع انور و رهبری معظم انقلاب بر دوش ما نهاده‌اند به نحو احسن ایفا کنیم و از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و امامین انقلاب پاسداری کنیم. 

رئیس عدلیه با اشاره به مسئولیت‌های قانونی قوه قضائیه بیان داشت: خداوند به ما این توفیق را دهد که بتوانیم در سنگر قوه‌ قضائیه دست مفسدین و تطاول‌کنندگان به جان، مال، عرض و حقوق مردم و نظام اسلامی را کوتاه کنیم و بتوانیم در این جایگاه به استیفای حق مظلوم از ظالم و بسط و گسترش عدالت که از اهداف والای امام راحل بود بپردازیم. 

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تبیین و تشریح ابعاد والای شخصیتی امام راحل گفت: حضرت امام(ره) از خود گذشت و به خدا پیوست و الهی شد و با ایمان راسخ و خالص به خداوند و با در کنار مردم بودن، توانست در عصر حاضر در برابر مستکبران و گردن‌کشان بدون هیچگونه ملاحظه و واهمه‌ای بایستد و بینی مستکبرین دنیا را حقیقتاً به خاک بمالد. 

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اعتماد به نفسِ خداباور و اتکا به مردم متدین توانست در عصر حاضر انقلاب بی نظیری را محقق کند، گفت: امام بزرگوار ما نسبت به مسائل دینی و نسبت به اصل نظام اسلامی و حتی نسبت به نظامات جامعه ما بسیار حساس بودند و چنانچه کسانی می‌خواستند در مقابل نظام اسلامی بایستند و به نظام اسلامی لطمه وارد کنند، حضرت امام هیچ گذشتی در قبال چنین افرادی نداشتند. 

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه امام بزرگوار ما نسبت به مردم بسیار رئوف و مهربان بودند و کوچکترین ظلمی را به آحادی از افراد جامعه تحمل نمی‌کردند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) نسبت به حقوق و کرامت و حریم خصوصی افراد جامعه بسیار حساس بودند و خطاب به همه مسئولین در خصوص متحد و همدل بودن و اجتناب از اختلافات که ناشی از هواهای نفسانی است، تاکید داشتند. 

رئیس عدلیه در پایان با بیان اینکه مکتب امام راحل زنده است و تا ابد زنده خواهد ماند، از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به سبب تلاشها و راهنمایی‌های ارزشمند وی قدردانی کرد. 

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل نیز طی سخنانی، با اشاره به دشمنی‌های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: توکل به پروردگار متعال، بهره‌گیری از علم و دانش و توان مدیریتی بالا و همچنین وحدت کلمه، مهمترین عوامل در خنثی‌سازی دشمنی‌ها و از بین بردن کیدها و مکرهای دشمنان هستند. 

وی مهمترین نهاد در پیگیری مقوله عدالت را قوه قضائیه دانست و اظهار کرد: چنانچه دستگاه قضایی در یک نظام از سلامت وافی و کافی برخوردار باشد، سایر نهادها نیز لاجرم به چنین صفتی متصف می‌شوند. 

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با اشاره به دوره جدید مدیریت قوه قضائیه، این دوره را همراه با تجارب بیش از ۴۰ ساله رییس عدلیه عنوان کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه که برآمده از متن دستگاه قضایی است، دارای سابقه و تجارب لازم، شناخت کافی و مدیریت بسیار ممتاز است و به همین جهت همگان امیدوارند که دوره جدید قوه قضائیه دوره‌ای متمایز و بسیار خوب باشد.

همچنین محسنی اژه‌ای به همراه اعضای شورای عالی قوه قضائیه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، در آستانه سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام امت(ره) درقطعه ۷۲ بهشت زهرا (س) بر مزار این شهیدان حضور یافته و جهت شادی روح به خون خفتگان انقلاب اسلامی فاتحه‌ای قرائت و از خداوند متعال برای آنان علو درجه و مقام را خواستار شدند. 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آرمان های امام راحل امام خمینی بهشت زهرا قوه قضائیه نظام اسلامی رئیس قوه قضائیه انقلاب اسلامی نظام اسلامی تجدید میثاق دستگاه قضا امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید

امام جمعه قم گفت: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کنند و هر جریانی که برابر آنان قدعلم کند، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن است.

به گزارش مهر؛ آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب و مردمی که در این مراسم حضور یافته بودند را مورد شتم و ضرب قرار دادند و شماری را نیز به شهادت رساندند.

امام جمعه قم با تسلیت شهادت صادق آل محمد (ص) بیان کرد: باید بدانیم علت تمام مصیبت‌هایی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده چه بوده که امام باقر علیه السلام فرمود هر کسی ستم‌های ناروایی که بر ما اهل بیت علیهم السلام روا داشته نشناسد با کسانی که این کار‌ها را انجام دادند شریک است.

آیت الله سعیدی گفت: ائمه معصومین علیهم السلام در طول امامت خود بدنبال حاکمیت الهی بودند و حاکمان زمان می‌دانست که امام صادق علیه السلام داعیه امامت دارد و درسی که ما باید در این عرصه بگیریم پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام است و کسی که می‌گوید دین از سیاست جدا است در واقع از اسلام و دین چیزی نفهمیده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و پیچیده‌ای بود که ایران اسلامی در این عملیات محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: در اسرائیل تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل فلسطین در دیدار با معلمان تاکید کردند هیچ راه حلی جز بازگشت صاحبان این سرزمین وجود ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اعتراض دانشجویان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آن‌ها است، چرا که آنان می‌دانند اگر ملت‌ها بیدار شوند، نمی‌توانند به چپاول خود ادامه دهند و امروز این شرایط در غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای امروز در برابر اقدامات آمریکا علیه دانشجویان سکوت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: خروجی دهه ولایت صرف شادی و بزرگداشت نیست و بیان فضائل اهل بیت علیهم السلام باید در دستور کار باشد و خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیات الهی باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: زیارت با معرفت اهل بیت علیهم السلام و عمل به احکام اسلامی باید سرلوحه برنامه‌ها باشد.

آیت الله سعیدی افزود: از نیروی انتظامی به دلیل تلاش‌هایی که در عرصه حجاب و عفاف دارد باید تقدیر کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت در قالب دومین سفر به استان قم خواهند آمد که امید است این سفر نیز پر از خیر و برکت باشد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • اطمینان دستگاه قضا به مردم برای برخورد با مفسدین گردن کلفت
  • قدردانی امام جمعه بندرعباس از سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب