Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:34:14 GMT

دانش آموزان می توانند پلیس آب باشند

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۸۹۹۲

دانش آموزان می توانند پلیس آب باشند

ایسنا/همدان مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: دانش آموزان می توانند " پلیس آب" باشند، مبلغ صرفه جویی بوده و فرهنگ مصرف درست آب را در خانواده ها تبلیغ کنند و درباره اسراف آب محبت آمیز تذکر دهند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا فریدونی چهارشنبه یکم تیرماه در اختتامیه سومین دوره طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) بیان کرد: ۶۳ مرتبه کلمه "ماء" در آیات متفاوت در قرآن آمده و خداوند از نشانه های قدرت خود را نزول آب معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهمیت استفاده و صرفه جویی آب مطلبی نیست که بخواهیم آن را تشریح کنیم و این موضوع از بدیهیات است هر فرد عاقل،  بدون استدلال و حدیث و آیه متوجه آن خواهد بود.

فریدونی اضافه کرد: در ۳۰ سال گذشته هر سال نیم متر حوزه‌های آبی افت داشته اما در دو سال اخیر، هفت و نیم متر افت ثبت شده است، اینکه گفته می شود جنگ آینده دنیا جنگ آب است، درست بوده و در ۳۰ سال آینده خشکسالی مطلق خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۱95 کشور در دنیا وجود دارد که ایران ۱۳۱ اُمین کشور از نظر منابع آبی است متوسط بارندگی ایران یک چهارم دنیاست. اگر نتوانیم‌منابع آب را مدیریت کنیم با مشکل جدی مواجه می شویم کشورهایی کشت محصولات زیاد آب بر را ممنوع کرده‌اند.

فریدونی یادآور شد: به فرموده قرآن کریم، اسراف کاران برادران شیطان هستند و ما متاسفانه شاهد اسراف زیادی در کشور هستیم، بهتر است برای ادارات، اماکن عمومی ، مساجد و ... شیر آب پدالی یا چشمی تعبیه شود تا هدر رفت نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: اگر روند افت آبهای زیر زمینی تصاعدی شود بسیار خطرناک است ، آنچه در این طرح پیگیری می شود صرفه جویی در مصرف آب خانگی بوده در حالیکه بیشترین مصرف آب در کشاورزی و صنعت است.

محمود نقوی افزود: گستره آموزش در طرح داناب شامل ۱۰ درصد دانش آموزان استان است و در دوره‌های بعدی طرح باید موارد جدی تری آموزش داده شود.

وی همچنین گفت: در سالهای گذشته کشت جایگزین در استان مورد توجه بوده، کاشت هندوانه، خیار، سیب زمینی و یونجه توجیه ندارد و کشت جایگزین گلخانه ای باید داشته باشیم.

نقوی با اشاره به بحرانی بودن مسئله آب در استان بیان کرد: در مدارس زمانی شیرهای پدالی مطرح شد اما پیگیری نشد، این شیرها برای صرفه جویی آب اثرگذار است.

وی با بیان اینکه باید نگاه همه جانبه به امکانات و نعمات اطراف خود داشته باشیم، اظهار کرد: ساخت خانه بر اساس استفاده از انرژی های طبیعی نیست، در نوسازی مدارس و اماکن آموزش و پرورش هم بهره گیری از نور آفتاب در احداث سالنها و فضاهای آموزشی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

نقوی تصریح کرد: دامداری در روستاها باید به گونه ای باشد که تا ۴۵ روز بعد از عید چرای دام در مراتع انجام نشود تا پوشش گیاهی آسیب نبیند، برای جلوگیری از تشکیل سیل نیز نوع شخم زدن کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح داناب استانی اجتماعی صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۸۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر بهرامی هدف از این رویداد ترغیب دانش‌آموزان وشهروندان به رعایت فرهنگ ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسواران برشمرد.

او تصریح کرد: راهبرد افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است و در همین راستا اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله، آموزش و پرورش، پلیس راهور، سازمان تبلیغات، صداوسیما، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از افراد اصلی هدف در آموزش‌های ایمنی ترافیکی هستند، گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه امسال نیز در پارک ترافیک شهرداری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • تلاش معلم شهرکردی برای آموزش دانش آموزان منطقه عشایر نشین
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد