Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف شهرستان قزوین گفت: برای پیشگیری از حوادث احتمالی موضوع رفع مشکلات و تهدید بازار سنتی قزوین قبل از بروز حادثه در اولویت برنامه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ همایش روز ملی اصناف با محور دهه تولید و تجارت روز چهارشنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صمت استان، زین آبادی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، فرج زاده ها رئیس اتاق اصناف شهرستان قزوین و جمعی از کسبه و بازاریان در سالن اجتماعات سازمان صمت قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد فرج زاده ها در این همایش اظهارداشت: اصناف و کسبه در کنار سایر مردم فشارهای اقتصادی را تحمل می کنند و دغدغه های فراوانی دارند که باید به آنها توجه شود.

وی بیان کرد: فشار بر اصناف با افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی قیمت کالاها مضاعف شده و بسیاری از این گرانی به کسبه ربطی ندارد اما فشار روحی و روانی آن به بازاریان وارد می شود.

رئیس اتاق اتاق شهرستان قزوین یادآورشد: در حال حاضر میدان میوه و تره بار در منطقه ای پرتردد و مرکز بنکداران در مرکز شهر قرار دارد و تردد برای کسبه و مردم را سخت کرده که برای تامین مکانی مناسب برای این فعالیتها باید تدبیر و اقدام شود.

فرج زاده ها بیان کرد: احداث شهرک های صنفی از مهمترین نیازهای کسبه و اصناف استان است تا بتوانیم ساماندهی مناسبی در فعالیتها ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: انتقال مشاغل مزاحم به خارج از محدوده شهری و وصول نشدن مطالبات اتاق های اصناف از دیگر درخواست های کسبه و بازاریان قزوین است که انتظار رسیدگی داریم.

فرج زاده ها گفت: چون موسسه غیر انتفاعی هستیم باید درآمدها را وصول کنیم تا قادر به اداره خود باشیم. 

رئیس اتاق اصناف شهرستان قزوین تصریح کرد: صدور مجوز برای شورای سیار و مساعدت در اجرای سریعتر ماده ۱۵۶ مالیاتی و توجه به بیمه اصناف از دیگر درخواست های صنوف قزوین است.

فرج زاده های بیان کرد: رسیدگی به وضعیت بازار سنتی قزوین بایستی قبل از هر گونه حادثه ای مورد توجه مسئولان قرار گیرد و پیشنهاد می کنیم ده سال هزینه مالیات اصناف در بازار هزینه شود تا با رفع مشکلات شاهد حادثه ای نباشیم. 

وی اظهارداشت: بازار سنتی قزوین در صورت احیا و بازسازی و رفع تهدیدها می تواند مانند بازار اصفهان و تبریز به یک منطقه گردشگری تبدیل شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان قزوین تصریح کرد: قزوین جاذبه های زیادی دارد و بازار سنتی یک ظرفیت ارزشمند است که می تواند در صورت احیا برای رونق اقتصادی استان مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه اقای رحمانی رئیس اتاق اصناف تاکستان گفت:روز ملی اصناف فرصتی است تا عملکرد کسبه در اقتصاد بررسی شود که این جامعه چه کمکی به اقتصاد کشور کرده است.

وی اضافه کرد: بهتر است اتحادیه ها به صورت مرتبط دسته بندی شوند و با دادن مجوز به چند اتحادیه، به واحدهای صنفی پروانه دار کمک شود تا معیشت آنها دچار چالش نشود.

رحمانی یادآورشد: اصناف تاکستان درخواست دارند نسبت به جمع آوری کانکس های عرضه مواد غذایی، انتقال مراکز فروش ضایعات به خارج  شهر و نیز ساماندهی دست فروشان اقدام مقتضی صورت گیرد تا از سد معبر و آشفتگی در بازار جلوگیری شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان تاکستان در خصوص مشکلات ایجاد شده در سایت ایرانیان اصناف و کم بودن مهلت دو دوره انتخاب روسای اتاق اصناف مطالبی بیان و از همکاری خوب پلیس اماکن تشکر کرد.

در ادامه فلاح رئیس اتاق اصناف شهرستان آبیک گفت: کسبه در خط مقدم کسب و کارها هستند و با تلاش مضاعف همه سختی های ناشی از کسب و کار در فضای کنونی را تحمل می کنند تا به مردم خدمت رسانی شود.

وی اضافه کرد: ساماندهی ورودی شهر آبیک و نصب المان های مناسب در ورودی و خروجی شهر، ضرورت ایجاد شهرک صنفی در این شهرستان از مهمترین مشکلات صنوف است.

فلاح تصریح کرد: ساماندهی بازارهای روز ضروری است تا خدمت رسانی به کسانی که از شهرهای دیگر به این منطقه سفر می کنند نیز مهیا شود.

وی اضافه کرد: در آبیک بیش از 4 هزار واحد صنفی در قالب 12 اتحادیه فعالیت می کنند که برای تقویت اتحادیه ها باید فکر اساسی شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان آبیک یادآورشد: درآمدها جوابگوی فعالیت اتحادیه ها نیست و با همه تلاشی که کسبه و بازاریان در خدمت رسانی و حمایت از انقلاب و نظام دارند اما مورد حمایت جدی قرار نمی گیرند که امیدواریم این مشکلات پیگیری شود.

وی اضافه کرد: اگر در هر کشوری اصناف و بازاریان دچار رکود اقتصادی و تعطیلی شوند حتما حمایت شده و از معافیت دهای مالیاتی برخوردار می شوند اما متاسفانه پس از دو سال تعطیلی و گرفتاری های زیاد معیشتی امسال اصناف باید مالیات بیشتری پرداخت کنند که این رویکرد منطقی نیست.

فلاح اضافه کرد: اطلاعات اداره مالیات در خصوص عملکرد دستگاههای کارتخوان و گردش مالی برای اصناف مشکل ساز شده است  و این روند باید بازنگری شود.

پازوکی رئیس اتحادیه الکترونیک استان نیز گفت: حضور استاندار و مدیران اقتصادی استان در همایش صنوف فرصت خوبی است تا با مشکلات این گروه بیشتر آشنا شوند.

وی اضافه کرد: اصناف بیش از دو سال درگیر کرونا بودند و آسیبهای مالی و روانی زیادی را متحمل شدند اما بابت تعطیل شدن کسب و کارها هیچ خسارتی به آنها پرداخت نشده است.

پازوکی تصریح کرد: در دنیا دولت ها در دوران کرونا به اصناف کمک کردند اما اداره مالیات در کشور ما حاضر نشد دو سال از دریافت مالیات خودداری کند تا اصناف خود را احیا کنند و تنها همراهی اداره مالیات تمدید مهلت ۱۵ روزه ارائه اظهارنامه ها بود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان آبیک از استاندار خواست صدای کسبه و اصناف را به گوش وزیر اقتصاد برساند.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان صمت قزوین محمد فرج زاده ها بازار سنتی قزوین اقتصادی استان شود رئیس اتاق فرج زاده ها قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است