Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان در پیامی اعلام کرد که رهبر این گروه از جامعه جهانی خواسته است که به مردم افغانستان در پی زلزله شب گذشته که ولایت‌های مختلف این کشور را لرزاند، کمک کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ملا هبت الله» رهبر طالبان در پی زلزله شب گذشته در افغانستان در پیامی از جامعه جهانی و سازمان‌های بشردوستانه خواست که به مردم این کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین رابطه، بلال کریمی سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای در توئیتر اعلام کرد: از جامعه جهانی، مؤسسات خیریه و سازمان‌های بشردوستانه می‌خواهیم که در ارتباط با این فاجعه به مردم افغانستان کمک کنند و تمام تلاش خود را برای کمک به داغ دیدگان به کار گیرند.

منابع خبری افغان اعلام کردند که مقامات طالبان صبح امروز چهارشنبه درباره زلزله شب گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور که تاکنون دست کم ۹۲۰ کشته بر جای گذاشته است، یک نشست فوق العاده تشکیل دادند.

این جلسه به ریاست ملأ حسن آخوند نخست وزیر طالبان برگزار شده است.

در همین رابطه خبرگزتاری طلوع افغانستان اعلام کرد که ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت موقت طالبان گفته است که این نشست با هدف کمک‌رسانی به آسیب دیده‌گان زمین‌لرزه در برخی از ولایت‌های کشور برگزار شده است.

بلال کریمی در گفتگو با ان بی سی نیوز اعلام کرد که صد‌ها تن از مردم افغانستان در زلزله اخیر مجروح شده اند.

منابع خبری صبح امروز از وقوع زلزله‌ای قوی در ولایت پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان خبر داده بودند. آمار اولیه این زمین لزره ۵۰ کشته و ۶۵ زخمی اعلام شده بود.

قدرت این زلزله ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است که علاوه بر دو ولایت پکتیکا و خوست، ولایت‌های کابل، پکتیا، لغمان، غزنی و لوگو را نیز لرزانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طالبان بشردوستانه افغانستان کمک جامعه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان
  • مقام سازمان ملل: حمله به رفح «یک تراژدی غیرقابل وصف» است
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف