Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید احمدی قبل از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، با یادآوری اینکه این سازمان در راستای تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج مسائل اعتقادی، اخلاقی چه ناظر به مناسبت‌های دینی و چه ناظر به مناسبت‌های ملی و به فرمان امام راحل شکل گرفت، اظهار کرد: از زمان تاسیس این نهاد انقلابی تلاش شده است تا به رسالت و اهداف خود جامه عمل بپوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه رسالت این سازمان رفته رفته از حالت سنتی به سمت مبتنی بر نیازهای روز جامعه سوق پیدا کرد، ادامه داد: به مرور زمان و با توجه به نیازهایی که در برخی از روستاها احساس شد، با کمک مردم و حاکمیت و دولت، بستری برای حضور روحانیون در روستاها با عنوان امام روستا و روحانی مستقر فراهم شد.

احمدی، ایجاد خانه‌های عالم در روستاها را یکی از اقدامات این سازمان برشمرد و در خصوص وضعیت خانه‌های عالم در روستاهای استان اظهار کرد: در حال حاضر تقریباً ۸۵ خانه عالم در روستاها وجود داشته و در این خانه‌های عالم، روحانیون با خانواده خود مستقر بوده و به امورات شرعی دینی، فکری و اعتقادی مردم روستا رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه در طول دهه‌های گذشته فعالیت و وظایف مختلفی به فراخور زمان برای سازمان تبلیغات اسلامی بازتعریف شده است، عنوان کرد: تشکل‌های دینی در قالب هیئات مذهبی، کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و انجمن‌های اسلامی را باید جزو این امور دانست که ساماندهی این تشکل‌ها را نیز باید جزو وظایف این سازمان قلمداد کنیم.

وی از ثبت نزدیک به ۷۰۰ هیئت مذهبی در استان خبر داد و با یادآوری اینکه این تعداد هیئت مذهبی در سامانه طوبی به ثبت رسیده است، یادآور شد: خردادماه امسال نیز شاهد برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در استان بودیم که خوشبختانه چهره‌های جوانی به این شوراها ورود پیدا کرده‌اند که این خود جای امیدواری در این عرصه است.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز شاهد حضور و فعالیت موثر جوانان در کانوهای فرهنگی و تبلیغی هستیم و استان زنجان از وجود ۲۵ کانون در این زمینه برخوردار است، خاطرنشان کرد: شرایط جامعه به گونه‌ای است که این سازمان بنا دارد فعالیت‌های خود را منطبق با این شرایط کند، به همین خاطر رویکرد این سازمان به سمت تبلیغ نوین بوده است.

احمدی از رسانه به عنوان بازوی توانمند فعالیت‌های این سازمان یاد کرد و با اشاره به اینکه تا به امروز در این خصوص حرکت‌های خوبی انجام شده است، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان، بحث نهضت پیشرفت بانوان است، به این معنی که در حوزه ساختار اداری بانوان باید به گونه‌ای عمل شود که این ساختار ارتقا یابد که در این راستا اولویت با حضور زن مسلمان و نیز معرفی زن تراز انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت مدارس صدرا در زنجان، گفت: متاسفانه در استان زنجان و در این زمینه نتوانستیم هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی توسعه مدارس را داشته باشیم و تنها در دوره متوسطه دوم، مدرسه صدرای معارف را داریم که هم از لحاظ سخت‌افزاری و هم از لحاظ نرم‌افزاری با یک سری از مشکلات مواجه است.

وی همچنین با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهتمام ویژه نسبت به رفع آسیب‌های اجتماعی در جامعه، خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب در این خصوص مربوط به مباحثی چون اعتیاد و طلاق است، از این رو در کل کشور مجموعه‌های مختلف نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اقداماتی را انجام می‌دهند که در همین راستا اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان پایگاه‌های اجتماعی را در ۱۱ نقطه راه‌اندازی کرده و اولین گام نیز در این مسیر این بود که مساجد محلات فعال شود.

احمدی با تاکید بر اینکه پایگاه‌های اجتماعی با هدف شناسایی آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق کم‌برخوردار ایجاد شده و زنجان یکی از استان‌های موفق در این زمینه بوده است، ادامه داد: در همین راستا هشت پایگاه اجتماعی در حوزه شاسایی آسیب‌های اجتماعی در استان ایجاد شده است که امیدواریم بتوانیم این تعداد را به ۱۰ پایگاه اجتماعی نیز افزایش دهیم.

وی از افزایش ۸ درصد اعتبارات این اداره‌کل در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: اعزام روحانی، هدیه روحانی مستقر، نهصت پیشرفت بانوان، رسانه، تشکل‌های دینی، آموزش اقشار تاثیرگذار و اتاق وضعیت جزو مواردی است که این اعتبارات در آن هزینه می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه دغدغه‌های مالی همواره یکی از مشکلات همیشگی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه نگاه ما در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، بیشتر به سمت استفاده از ظرفیت‌های مردمی است اما نباید فراموش کنیم که برای شروع کار و حرکت اولیه در این حوزه نیاز به بودجه داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با ابراز تاسف از تخصیص بسیار کم اعتبارات در حوزه فرهنگی، یادآور شد: این میزان هزینه در حوزه فرهنگی برای ما در حالی اتفاق می‌افتد که دشمن هزینه‌های هنگفتی را در این حوزه انجام داده و به نوعی می‌توان گفت حضور دشمن در عرصه فرهنگی بسیار پررنگ‌تر از ما است.

کد خبر 5521083

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری تبلیغات اسلامی زنجان آسیبهای اجتماعی سعید احمدی بوشهر کرمانشاه سفر استانی خراسان رضوی سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه اردبیل ویروس کرونا مشهد آمار کرونا ایلام آبرسانی بیرجند کنگره شهدا تبلیغات اسلامی استان تبلیغات اسلامی آسیب های اجتماعی استان زنجان هم از لحاظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد

پویش دست‌های مهربان به همت ادارات تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی کردستان امروز در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان، پویش دست‌های مهربان به همت ادارات تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی کردستان بعدازظهر امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در مسجد جامع سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این مراسم اظهار کرد: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است.

وی با بیان اینکه ادارات ظرفیت‌های مؤثری برای کاهش فقر جامعه دارند، افزود: همه ادارات باید در این راستا گام بدارند و کمک به نیازمند را مختص ادارات خاصی ندانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: ۵۵ هزار کارمند در استان کردستان داریم که اگر کارکنان ماهانه رقمی خیلی ناچیز را برای کمک به نیازمندان قرار دهد می‌توان شاهد افزایش پویش‌های مهربانی و اینگونه کارهای نیک شد.

حجت الاسلام پورذهبی توجه به مؤمنان را جزئی از دین و تدین مسلمانان دانست و اضافه کرد: باید همواره در فکر مؤمنان باشیم و تلاش‌های خیرخواهانه را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی سازمان اموال تملیکی در راستای تکلیف اجتماعی و به منظور محرومیت‌زدایی اقدام به تهیه بسته‌های پوشاک برای خانواده‌های نیازمند کرده است.

وی افزود: ۵۰۰ بسته پوشاک و کفش و لوازم‌التحریر برای خانواده‌های نیازمند تدارک دیده شده که با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و با کمک شبکه‌های مردمی به نیازمندان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از همکاری سازمان اموال تملیکی کشور و استان در راستای اجرای پویش دست‌های مهربان تقدیر کرد.

کد خبر 749818

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان تبلیغات اسلامی از حوزه آزمون قرآنی در مشهد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره یک طرح
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • کمک به فقرا توسط کارمندان در کردستان نهادینه شود
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها / تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت ممنوع است
  • چراغ سبز رسانه ملی به کالاهای آسیب‌رسان سلامت | توجیه عجیب برای تبلیغ این کالاها