Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@13:13:09 GMT

بیانیه «حماس» درباره زلزله فاجعه‌بار افغانستان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۹۹۸۶۵

بیانیه «حماس» درباره زلزله فاجعه‌بار افغانستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، در پی وقوع زلزله در افغانستان و جان باختن و مجروح شدن صدها نفر از مردم این کشور، جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای این حادثه تلخ و اندوه‌بار را تسلیت گفت.

جنبش حماس در این بیانیه تاکید کرد که جان باختن و مجروج شدن صدها نفر از مردم افغانستان در زلزله جنوب شرق این کشور را خالصانه به دولت و ملت این کشور تسلیت گفته و برای قربانیان حادثه از درگاه خداوند رحمت واسعه و برای مجروحان نیز شفای عاجل را مسألت داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش افزود که ما ضمن تسلیت این حادثه اندوه‌بار به ملت دوست افغانستان، همبستگی کامل خود را با آن‌ها اعلام می‌داریم و از درگاه خداوند متعال مسألت داریم این کشور را حفظ نموده و به خانواده‌های قربانیان و مجروحان این حادثه صبر جمیل و اجر جزیل عطا فرماید.

گفتنی است، پیشتر خبرگزاری طلوع افغانستان گزارش داد که شرف الدین مسلم، سرپرست وزارت کشور طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در افغانستان در یک نشست خبری گفت که ۹۵۰ تن در زمین‌لرزه شب گذشته در چندین ولایت این کشور جان باختند و ۶۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 5521143 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: جنبش حماس فلسطین رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی اوکراین روسیه ایالات متحده امریکا فلسطین جنگ اوکراین عراق سوریه ترکیه مسکو حمله روسیه به اوکراین عربستان سعودی اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • حماس: از خواسته‌های سه گانه خود کوتاه نخواهیم آمد
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • استقبال حماس از موضع‌گیری نیروهای مسلح یمن
  • بیانیه ایپس آسیا در محکومیت تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه
  • حماس خواستار قطع روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی شد
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • هیئت حماس به قاهره می‌رود