Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌ان، این شهر شبیه یک «مرجان مغزی» طراحی خواهد شد. این شهر شامل ۵۰۰۰ واحد شناور  از جمله خانه‌، رستوران، مغازه و مدرسه خواهد بود که کانال‌هایی در بین آنها جریان دارند.

اولین واحدها در ماه جاری میلادی رونمایی خواهند شد. قیمت از ۱۵۰ هزار دلار برای یک آپارتمان استودیویی شروع می‌شود و تا ۲۵۰ هزار دلار برای یک خانه بزرگ‌تر افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه‌دهندگان انتظار دارند ساکنان این جزیره در اوایل سال ۲۰۲۴ در آن مستقر شوند و کل شهر تا سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

شهر شناور مالدیو که به‌طور مشترک توسط شرکت هلندی «واتر استودیو» (Waterstudio) و دولت مالدیو ساخته شده است، قصد دارد ۲۰ هزار نفر را در کمتر از ۵ سال در خود جای دهد.

این دومین شهر شناور جهان خواهد بود. اولین نمونه در ماه آوریل توسط سازمان ملل در نزدیکی بوسان، دومین شهر بزرگ کره‌جنوبی مورد تایید قرار گرفت.

این شهر که با نام «اوشینیکس سیتی» (Oceanix City) شناخته می‌شود، قصد دارد خانه‌هایی را برای جامعه‌ای ۱۲۰۰۰ نفری فراهم کند که به طور بالقوه به ۱۰۰ هزار نفر نیز افزایش می‌یابد و ساخت آن در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.

کوئن اولتویس، موسس واتر استودیو، گفت: «این یک امید جدید برای بیش از نیم میلیون نفر از مردم مالدیو است.»

او افزود: «این می‌تواند ثابت کند که مسکن مقرون به‌صرفه، جوامع بزرگ و شهرهای معمولی بر روی آب وجود دارد که ایمن هستند. آنها (مالدیوی‌ها) از پناهجویان اقلیمی به مبتکران آب و هوا تبدیل خواهند شد.»

از ویژگی‌های شهر شناور مالدیو می‌توان به خانه‌های رنگی اشاره کرد که برای جذب مردم محلی طراحی شده‌اند. بالکن‌های وسیع و منظره‌های کنار دریا به هر خانه اضافه شده است. برای حمل و نقل، ساکنان با قایق تردد می‌کنند یا می‌توانند راه بروند، دوچرخه‌سواری کنند یا اسکوتر برقی یا کالسکه‌ای را برانند.

اولتویس توضیح داد: «مشکل فناوری نیست، بلکه  این چارچوب نظارتی است که زمان می‌برد تا تنظیم شود.»

کد خبر 685298 برچسب‌ها دریا و دریاچه مالدیو اقیانوس شهر معماری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دریا و دریاچه مالدیو اقیانوس شهر معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر جرم‌انگاری ساخت‌وسازهای غیرمجاز گفت: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: افراد در شکل تخلف و بدون مجوز ساخت‌وساز یا خلاف مجوز صادر شده، مبادرت به ساخت‌وساز می‌کنند، در این راستا لازم است تمام موارد ساخت‌وساز غیرمجاز، عملیات ساختمانی بدون اخذ پروانه یا برخلاف مفاد پروانه انجام شود تا روزبه روز شاهد افزایش اقدامات خلاف قانون نباشیم.

وی افزود: ضرورت چنین اقدامی در کنار سایر اقدامات غیرکیفری با توجه به مضرات و خطرات سنگین ناشی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتکاب تخلفات و سایر جرایم نیز تأثیر بسزایی دارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تهدیدی برای سرمایه شهروندان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نظارت بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز را تعطیل نکند و در این راستا از فناوری‌های نوین استفاده شود.

ایزدیار اضافه کرد: ساخت‌وساز غیرمجاز جرم کیفری محسوب می‌شود، زیرا تهدید آشکاری برای محیط شهری و سلامت جامعه است.

کد خبر 748214

دیگر خبرها

  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ساخت ۱۷ بوستان جدید در شهر قم
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • دستیار ویژه وزیر : ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار مسکن در حال ساخت است
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است