Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:49:43 GMT

نقش اصناف در جامعه بی‌بدیل است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۰۳۱۳

نقش اصناف در جامعه بی‌بدیل است

سیدرضا مرتضوی امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف با تقدیر از نقش اصناف در انقلاب اسلامی گفت:وقتی مجموعه تاریخ پرافتخار ایران را ورق می‌زنیم، می‌بینیم که در همه جای این قصه بزرگمردانی بودند که نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشتند و متفاوت از مسیر‌های عادی حرکت کردند.

در جامعه‌ای که به زندگی، نگاه مکتبی و معنوی دارند و مسیر را فراتر از این حیات مادی و بشری می‌بینند مسائل هم به گونه دیگری تعبیر می‌شود؛ در این مسیر، شخصیت فردی مانند شیخ رجب علی خیاط نسبت به بسیاری از افراد متفاوت تفسیر می‌شود؛ مجموعه اصناف در این مسیر با هدف ماورای حیات بشری نقش بسیار مؤثری را ایفا کردند و اگر امروز مکتب و شریعت ما زنده است بار اصلی آن بر دوش اصناف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته او بازاریان ما در همه جای اتفاقات مختلف، جایگاه ویژه و تعریف شده‌ای در کنار مراکزی که برای ترویج و تبلیغ دین فعالیت می‌کنند، داشتند که ناشی از نگاه والای آن‌ها نسبت به حیات مادی این دنیا است.

از گذشته هم کاسبان و اصناف در مراکز علمی، تبلیغی و دینی هم حضور داشتند که نشان‌دهنده این است که از قدیم دغدغه چنین موضوعاتی را داشتند.

مرتضوی می‌گوید: عده‌ای در سال‌های گذشته تلاش کردند که این جایگاه و هویت اجتماعی اصناف شکل بگیرد و حالا ما باید از آن مراقبت و حفاظت کنیم که این مراقبت شئون خاص خود را دارد؛ برای اینکه در بخش خدمات از دنیا عقب نمانیم باید ابزار جدیدی را در حوزه صنوف مختلف به کارگیری کنیم و باید تلاش کنیم در آموزش‌های حرفه‌ای که انجام می‌گیرد شرایطی را فراهم کنیم که ابزار بروز به خدمت صنوف بیایند.

اگر می‌خواهیم بر فراز تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و جلوه‌های آن را نشان دهیم یکی از اصلی‌ترین جلوه‌های آن در بروزرسانی، توانمندسازی و کارآمد کردن صنوف مختلف است.

استاندار اصفهان گفت:اصناف به دلیل گستره ارتباطی که با جامعه دارند نقش بی بدیلی را به آن‌ها می‌دهد که جایگزینی را نمی‌توان برای آن دید و اگر این جایگاه را خوب بشناسیم نسبت به این گوهری که در دست داریم به نحو دیگری نگاه می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار اصفهان اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در همایش هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار کرد: نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است و امروز دشمنان ضمن آگاهی از این نقش برنامه ریزی قوی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: امروز در ایران اسلامی حضور زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوش فکر و ممتاز اجازه بروز و ظهور به دشمنان را نمی‌دهد.

استاندار گلستان گفت: اسلام در نظام فکری جهان، الگویی برتر را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان حماسه‌های بزرگی را خلق کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان ما ضمن اینکه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشتند ارزش‌های خود را حفظ می‌کردند.

زنگانه اظهار کرد: در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش بانوان در عرصه دفاع مطهر هستیم.

کد خبر 6094288

دیگر خبرها

  • نیاز آینده جامعه ما نسل جوان پرجسارت و متعهد است
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • معلم، نماد بی بدیل فداکاری برای آموختن
  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است