Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایراسین، طبق گزارش "دفتر بومی سازی و ساخت داخل ایمیدرو" در راستای هدفگذاری صرفه جویی ارزی از محل بومی سازی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل کشور، شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران به ترتیب بیشترین میزان صرفه جویی ارزی در سال ۱۴۰۰ را به نام خود ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 میزان صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی "شرکت های معدن و صنایع معدنی" با راهبری ایمیدرو طی سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۷۰ میلیون دلار رسید.

طبق گزارش "دفتر بومی سازی و ساخت داخل ایمیدرو" به مناسبت روز صنعت و معدن، در راستای هدفگذاری صرفه جویی ارزی از محل بومی سازی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل کشور، شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران به ترتیب بیشترین میزان صرفه جویی ارزی در سال ۱۴۰۰ را به نام خود ثبت کردند.

بر این اساس شرکت های فولاد مبارکه (۲۳۱.۳ میلیون دلار)، فولاد خوزستان (۱۲۰.۲ میلیون دلار)، ملی مس (۷۸ میلیون دلار) و گل گهر (۵۱.۶ میلیون دلار) در جایگاه اول تا چهارم بومی سازی قرار گرفتند.

همچنین شرکت های ملی فولاد ایران (۲۱ میلیون دلار)، فولاد خراسان(۲۰ میلیون دلار)، چادرملو (۱۶.۵ میلیون دلار)، گهر زمین(۷.۸ میلیون دلار)، سرمایه گذاری پارسیان (۶.۷ میلیون دلار)، میدکو (۵.۲ میلیون دلار)، آلومینای ایران (۴.۲ میلیون دلار)، آلومینیوم جنوب (۲.۷ میلیون دلار) از جمله شرکت های فعال در صنایع فولاد و آلومینیوم به شمار می روند که در رتبه های بعدی لیست صرفه جویی ارزی قرار دارند.

همچنین منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس (۱.۷ میلیون دلار)، شرکت آلومینیوم المهدی (۱.۳ میلیون دلار)، مجتمع سنگان (۸۹۸ هزار دلار)، فولاد هرمزگان (۶۲۶ هزار دلار) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (۵۰۰هزار دلار) صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی در مدت یاد شده را محقق کردند.

علاوه بر ارقام فوق که مربوط به شرکت ها و واحدهای تحت پوشش و تابعه است، بخشی از سیاست بومی سازی و صرفه جویی ارزی در "طرح های در دست اجرا"، محقق می شود.


انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فولاد مبارکه میلیون دلار بومی سازی سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • برد پرگل هندبال سپاهان در مصاف با پلیمر خرم آباد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!