Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:25:13 GMT

سارق ارزهای دیجیتال در اردبیل دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۰۳۶۸

سارق ارزهای دیجیتال در اردبیل دستگیر شد

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قهرمان طالع روز چهارشنبه افزود: با مراجعه فردی به پلیس فتا و طرح شکایت در خصوص اینکه شخص یا اشخاصی با دسترسی غیرمجاز به کیف دیجیتال، ارزهای وی را به سرقت برده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار کرد: کاراگاهان سایبری با بررسی مستندات دیجیتال ارائه شده توسط شاکی و همچنین انجام اقدامات فنی و پلیسی برروی ورودی ها و خروجی های کیف پول مجازی و سرنخ های بدست آمده، ضمن کشف تراکنش های مشکوک حساب، متهم را که به عنوان دوست شاکی اقدام به کلاهبرداری کرده بود، شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهرمان طالع اضافه کرد: متهم پرونده پس از هماهنگی قضایی به همراه تجهیزات فنی در یک عملیات پلیسی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به هموطنان توصیه کرد در خصوص ایجاد کیف پول دیجیتال و خرید و فروش ارز به افراد غریبه اعتماد نکرده و اطلاعات حساس خود از جمله رمزهای ورود و عبارات بازیابی را در اختیار آنها قرار ندهند. 

قهرمان طالع همچنین از مردم خواست برنامه‌های ارز دیجیتال را از سایت رسمی دانلود کنند و گفت: نباید به افراد ناشناس که خود را خبره معاملات ارز دیجیتال در فضای مجازی معرفی می‌کنند ، اعتماد کرد و اطلاعات حساس کیف پول خود را در اختیار آنها قرار داد و باید کلیه رمزهای ورود و عبارات بازیابی را در جای امن نگه داشت و همه تنظیمات امنیتی را نیز برقرار کرد تا زمینه سوء استفاده شیادان سایبری فراهم نشود.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به عدم آشنایی هموطنان نسبت به سرمایه‌گذاری ارز دیجیتالی و کلاهبرداری در این زمینه تاکید می‌کنند که شهروندان هرگز نباید کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی خودشان را در اختیار سایت یا شخصی قرار دهند و باید بدانند نحوه نگهداری ارزهای سنتی بسیار متفاوت از ارزهای دیجیتال است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: مردم می‌توانند در صورت داشتن هرگونه ابهام، سوال و یا گزارش در خصوص کلاهبرداری ارز دیجیتال، موارد را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، به دلیل اینکه رمز ارزها فرم و شکل فیزیکی ندارند پس نمی‌توان آن‌ها را در جایی نگهداری کرد، بلکه فقط می‌توان کلید خصوصی (Private Key) آنها را که اجازه دسترسی به موجودی و امضای تراکنش‌ها را می‌دهد را در جای امنی ذخیره کرد. انواع مختلفی از کیف پول‌ها مثل کیف پول کاغذی، کیف پول موبایلی، کیف پول آنلاین و تحت وب، کیف پول دسکتاپ و کیف پول سخت‌افزاری وجود دارند که همه آن ها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند، ولی هرگز نباید کلید خصوصی خودتان را در اختیار شخص یا سایتی قرار دهید.

کیف پول یا همان والت سخت‌افزاری (Hardware Wallet) نوعی خاصی از کیف پول ارزهای دیجیتال است که کلید خصوصی را در یک دستگاه سخت‌افزاری نگهداری می‌کند. این والت‌ها امن‌ترین و بهترین روش برای نگهداری ارزهای دیجیتال هست و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر دزدیده شدن ارزها از این نوع کیف پول‌ها ارائه نشده است، البته به شرطی که از جای امن و اصیل تهیه شده باشد. کاربران باید مراقب تبلیغات صرافی‌ها، سایت‌ها، کانال‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشند و تراکنش‌های خود را بعد از بررسی و اطمینان خاطر انجام دهند.

برچسب‌ها کیف پول دیجیتال استان اردبیل ارز دیجیتال پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیف پول دیجیتال استان اردبیل ارز دیجیتال کیف پول دیجیتال استان اردبیل ارز دیجیتال پلیس فتا ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال کلید خصوصی پلیس فتا کیف پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق کالا و احشام در شهرستان بویراحمد دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن گرجیان ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کالا و احشام در سطح شهرستان بویراحمد، موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در دستور کار مأموران پاسگاه انتظامی دشت روم قرار گرفت.

وی بیان داشت: مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی گسترده یک سارق کالا و احشام را شناسایی و دستگیر کردند و مأموران در بازرسی از مخفیگاه سارق سه رأس گوسفند و مقادیری اموال مسروقه کشف و ضبط کردند.

کد خبر 6090004

دیگر خبرها

  • ۲۵ سارق دستگیر شدند
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • سارق کالا و احشام در شهرستان بویراحمد دستگیر شد
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد
  • ۳ سارق در جزیره خارگ دستگیر شدند
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟