Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزبانی ایران از ۵ میلیون مهاجر افغانستانی:

صادق رضادوست، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: پدیده پناهندگی نتیجه برخی موضوعات امنیتی در جهان نظیر جنگ های داخلی است.

صادق رضادوست در همایش گرامیداشت روز پناهنده که در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد گفت: با وجود اینکه برخی کشورها ادعای حمایت از پناهندگان را دارند اما مشکلاتی برای آن ها ایجاد می کنند و حتی جلوی مرزهایشان دیوار می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رضادوست، در این شرایط جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلاتی که با آن ها دست و پنجه نرم می‌کند اما میزبان خوبی برای مهاجرین و پناهندگان بوده است؛ حتی زمانی که ایران درگیر جنگ ۸ ساله بود در تلاش بود تا برای مهاجرین کمترین مشکلات ایجاد شود.

سازمان های جهانی به کمک مهاجرین بیایند:

بر اساس آمارها حدود ۱۰ میلیون مهاجر افغانستانی در جهان وجود دارد که حدود یک سوم آن در ایران زندگی می کنند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور می گوید: در سه ما اخیر طرح شناسایی اتباع افغانستانی را کلید زدیم و با جلساتی که با نمانیدگان کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان‌های مردم نهاد داشتیم تلاش شده که بتوانیم در آینده کمک‌های ملموس تری برای مهاجرین افغانستانی داشته باشیم. از سازمان های جهانی انتظار داریم که حمایت های بیشتری از مهاجرین افغانستانی که در ایران هستند داشته باشند چرا که در شرایط اقتصادی کنونی و تحریم های موجود، زیرساخت های لازم برای کمک به مهاجرین را نداریم.

۱۰۰ میلیون نفر در عرصه جهانی بی جا شده‌اند:

پریزنر هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل گفت: تعداد کشورهایی که دچار این مخاطره هستند افزایش یافته و اگر این تعداد افزایش یابد می‌توان قرن ۲۱ را فاجعه بار نامید. در روز پناهنده ما تاب‌آوری پناهندگان را تکریم می‌کنیم و بیش از ۴ دهه است که ایران تمام منابع خود را برای پناهندگان به میان آورده است. کمیساریای حقوق بشر در سال ۲۰۲۱ حمایت خود را در این زمینه متعهدانه انجام داده است و این کمک ها افزایش چشم گیری داشته است. 

خانم گلد کووا، نماینده کمیساریای سازمان ملل گفت: حق برخورداری از پناهندگی یک حق انسانی است اما متأسفانه بی جا شدن یکی از مشکلات اصلی جهان امروز است و ۱۰۰ میلیون نفر در عرصه جهانی بی جا شده‌اند. یعنی از هر ۷۸ نفر یک نفر دچار بی جا شدگی است و در دهه اخیر این تعداد افزایش یافته است.

به گفته نماینده کمیساریای سازمان ملل، ایران جز ۱۰ کشور اصلی میزبانی سخاوتمندانه از مهاجرین است که از قرن ۱۶ میلادی پذیرای پناهندگان ارمنی بوده است. 

نماینده کمیساریای سازمان ملل گفت: باید از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مهاجرین تشکر کنیم. تعداد و آمار درست به کمک های ما سرعت بیشتری می‌بخشد. اینگونه نیست که ما به تلاش های ایران بی توجه باشیم یکی از نکات بسیار مهم فرصت های آموزشی در ایران است که این بسیار قابل تقدیر است که با حکم مقام معظم رهبری حکم ادامه تحصیل در ایران را دادند.

نماینده کمیساریای سازمان ملل گفت: یکی از سیاست های ایران، اجرای طرح واکسیناسیون اتباع است که تاکنون بسیاری از این پناهندگان از واکسن و تحصیل برخوردار شده اند. موضوع بیمه سلامت هم که در دستور کار جمهوری اسلامی ایران است که ما نیز حمایت خود را ادامه خواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران مهاجرین افغانستانی سازمان ملل نماینده کمیساریای سازمان ملل سازمان ملل گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد