Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@11:33:56 GMT

مصرف برق با عبور از ۶۳ هزار مگاوات رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۰۳۸۳

مصرف برق با عبور از ۶۳ هزار مگاوات رکورد زد

 

به گزارش ایرنا، روند مصرف برق در کشور این روزها روندی افزایشی به خود گرفته و همین امر ضرورت توجه جدی تر به مدیریت مصرف را دوچندان می‌سازد.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد میزان مصرف برق روز گذشته نسبت به‌روز دوشنبه که ۶۲ هزار و ۹۶۸ مگاوات بود ۵۰۵ مگاوات بیشتر شده است.

همچنین این میزان مصرف نسبت به دوره مشابه پارسال که ۶۱ هزار و ۳۸۵ مگاوات بوده بیش از ۲ هزار مگاوات رشد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درعین‌حال بخش صنعت باهدف کمک به تأمین برق پایدار مصرف خود را کاهش داده و به ۳ هزار و ۶۱۳ مگاوات رسانده است.

روند مصرف شبانه برق گرچه نسبت به‌روز کاهش‌یافته اما با مصرف ۶۰ هزار و ۶۹۵ مگاوات در ساعت ۲۱ و ۲۳ دقیقه نسبت به ساعت مشابه شب قبل‌تر که ۶۰ هزار و ۶۷۷ مگاوات مصرف شده بوده رشد بیش از ۲۰۰ مگاواتی یافته است.

مصرف شب گذشته همچنین در مقایسه با زمان مشابه پارسال که ۵۷ هزار و ۲۰۰ مگاوات برق مصرف شده بود از رشد بیش از ۳ هزار مگاوات برخوردار شد.

بخش صنعت اما در ساعت شب اندکی مصرف خود را نسبت به‌روز افزایش داده و به عدد ۳ هزار و ۸۴۳ مگاوات رساند.

   

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، یوسف اینانلو افزود: امسال ۲۰۷ دیزل ژنراتور در استان شناسایی شده است و صاحبان مولد‌های خودتامین برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و اداری و تجاری این استان برای عبور از اوج بار مصرف مشارکت خواهند داشت.

 به گفته وی، از سال گذشته کلیه مولد‌ها به کنتور هوشمند مجهز شده اند.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یکی از اقدامات جهت عبور بدون خاموشی از دوران اوج مصرف تابستان را آماده به کاری و وارد مدار شدن مولد‌های سازمان‌ها و مراکز دولتی عنوان کرد و اظهار داشت: ادارات، نهاد‌ها و ارگان‌ها باید در روز‌های کاری هفته و در ساعات اوج مصرف برق، مولد‌های خود تامین (دیزل ژنراتور) را وارد مدار کنند و ارتباط را با شبکه عمومی توزیع برق، قطع کنند.

اینانلو تاکید کرد:دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و تحقق این موضوع با جدیت و به صورت مستمر مورد بررسی و پایش قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • جشن گل لورکوزن برای جاودانگی؛ عبور از رکورد ۵۹ساله
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اشتوتگارت و کسب 38 امتیاز بیشتر نسبت به مقطع مشابه فصل گذشته بوندسلیگا
  • رقم عجیب مصرف برق کولر‌ها در دوره گرم سال
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری