Web Analytics Made Easy - Statcounter

آموزش کامل طرز تهیه آبغوره خانگی خوشمزه مرحله اول مرحله دوم مرحله سوم مرحله چهارم مرحله پنجم مرحله ششم گردغوره رب‌غوره ترشی‌غوره آموزش کامل طرز تهیه آبغوره خانگی خوشمزه

به گزارش اقتصاد آنلاین، غوره میوه سبز رنگ و نارس انگور است که دارای طعم ترشی می‌باشد. غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک، اسیدفرمیک، اسیدسوکسینیک، اسیداگزالیک، اسیدگلوکولیک و قند می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غوره و آبغوره در آشپزی ایرانی کاربرد فراوان دارد. غوره (Un-ripe grape) نامیده می‌شود از نظر طب قدیم ایران سرد و قابض است و در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه‌ها مؤثر می‌باشد. غوره همچنین برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضدعفونی کننده بدن نیز هست سعی کنید. از غوره چاشنی‌های بسیاری تهیه می‌شود.

مرحله اول

برای تهیه آبغوره خونگی ابتدا غوره ها را از ساقه جدا می کنیم و به خوبی می شوییم، سپس داخل آبکش می ریزیم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود، سپس در ادامه به سراغ گرفتن آب غوره ها می رویم.

مرحله دوم

برای گرفتن آب غوره ها در صورتی که آبمیوه گیری در دسترس داشتیم می توانیم از ان استفاده کنیم و در صورتی که آبمیوه گیری یا دستگاه مشابه در منزل نداشتیم می توانیم غوره ها را به مغازه های آبگیری غوره ببریم و آبگیری کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آبغوره ها را گرفتیم، آنرا درون قابلمه می ریزیم و می جوشانیم تا حدودا نصف شود، جوشاندن آبغوره باعث می شود که غلظت بیشتری داشته باشد و زمان استفاده بهینه تر مصرف شود، ضمن اینکه خوشرنگ تر نیز شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه آبغوره را به خوبی جوشاندیم مقداری نمک به آبغوره اضافه می کنم. البته در صورتی که از آبغوره برای کاهش فشار خون استفاده می کنید نیاز نیست نمک اضافه کنیدف چون نمک خودش باعث افزایش فشار خون می شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه آبغوره را جوشانیدم باید انرا ضاف کنیمف برای این منظور بهتر است از تنظیف یا پارچه نخی استفاده کنیم تا پالپ های موجود در آبغوره به طور کامل گرفته شوند و علاوه بر اینکه باعث خراب شدن آبغوره شوند، رنگ آنرا نیز خراب نکنند.

مرحله ششم

پس از اینکه آبغوره را صاف کردیم و به طور کامل خنک شد، آنرا درون شیشه های درب دار می ریزیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. در پایان آبغوره آماده شده را جلوی آفتاب قرار می دهیم تا رنگ آن خوشرنگ تر شود، سپس در کابینت نگهداری می کنیم.

غوره میوه سبز رنگ و نارس انگور است که دارای طعم ترشی می‌باشد. غوره دارای اسیدهای آلی مانند اسید مالیک، اسیدفرمیک، اسیدسوکسینیک، اسیداگزالیک، اسیدگلوکولیک و قند می‌باشد. غوره و آبغوره در آشپزی ایرانی کاربرد فراوان دارد. غوره (Un-ripe grape) نامیده می‌شود از نظر طب قدیم ایران سرد و قابض است و در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه‌ها مؤثر می‌باشد. غوره همچنین برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضدعفونی کننده بدن نیز هست سعی کنید. از غوره چاشنی‌های بسیاری تهیه می‌شود.

گردغوره

برای تهیه گرد غوره، غوره‌های انگور عسگری را پاک کرده، دم آنها را می‌گیریم و می‌شوییم. بعد روی پارچه‌ای تمیز پهن می‌کنیم و در محلی آفتاب‌گیر قرار می‌دهیم، تا خشک شوند. سپس آنها را آسیاب می‌کنیم تا به طور کامل نرم شوند.

رب‌غوره

غوره را شسته و به اندازه دلخواه روی آن نمک می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. پس از آن درب ظرف را می‌گذاریم تا غوره‌ها به‌طور کامل بپزند و نرم شوند. سپس آنها را از صافی رد می‌کنیم. درصورتیکه رقیق بود، کمی دیگر آن را می‌جوشانیم تا غلظت آن به اندازه‌ی رب گوجه شود. سپس در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری می‌کنیم.

ترشی‌غوره

برای تهیه‌ی ترشی غوره که نام دیگر آن “غوره غوره” است، بهتر است غوره را درون محلولی از کات کبود و نمک قرار دهیم. این عمل به تثبیت رنگ سبز آن کمک می‌کند. روش کار به این ترتیب است که یک دوم قاشق چای خوری کات کبود و 3 قاشق نمک را درون حدود یک لیتر آب، به‌طور کامل حل می‌کنیم و غوره‌ها را به مدت 24 ساعت درون این محلول قرار می‌دهیم. سپس آنها را درون یک صافی ریخته و چندین بار با آب سرد می‌شوییم. غوره‌ها را روی پارچه‌ای پهن می‌کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود. درون ظرف مورد نظر که باید دهانه‌ی آن کوچک باشد، غوره‌ها را ریخته و یک لیتر آب غوره و 2-3 قاشق نمک را با هم مخلوط می‌کنیم و روی غوره‌ها می‌ریزیم تا به طور کامل روی آن را بپوشاند.

منبع: چی شی و پاستیشو

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: غوره آبغوره ترشی غوره قرار می دهیم طور کامل غوره ها ترشی غوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نمناک، شاید شما هم جزو خانم هایی باشید که به موهای فر علاقه دارید اما از فر کردن مو با بابلیس خسته شده اید، همیشه برای فر کردن مو نیاز به دستگاه های حرارتی نیست ما در این مطلب روشی متفاوت و شگفت انگیز برای فر کردن موها به شما معرفی میکنیم.

این بار برای فر کردن مو به یکی از وسایل آشپزخانه نیاز دارید، شاید باورتان نشود اما به راستی با چنگال می‌توان موها را هر چقدر هم که لخت باشند فر کرد.

آموزش فر کردن موها با چنگال

یک چنگال بردارید و از انتهای موها شروع کنید موها را درون چنگال بپیچید دقیقا مثل زمانی که ماکارونی می‌خورید، بعد از پیچیدن موها درون چنگال اسپری بزنید و سشوار بکشید گرمای فلز چنگال فر زیبا و ماندگای خلق خواهد کرد.

در صورتی که موهای خیلی صافی دارید و میخواهید آن ها را فر کنید باید از قیچی مارپیچی استفاده کنید در این صورت فر موها مدت زیادی ماندگاری خواهد داشت.

آموزش فر کردن مو با استفاده از جوراب آیا سشوار برای مو خوب است ؟ ؛ بهترین دما برای خشک کردن موها | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟

برای جلوگیری از وز شدن موها از نرم کننده استفاده کنید زیرا موهای فر به راحتی وز میشوند.
روغن نارگیل از وز شدن موها جلوگیری میکند.
موها را بعد از حمام شانه کنید زیرا شانه کردن موهای خشک باعث وز شدن آنها میشود.

کد خبر 848002 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن موی سر خبر مهم

دیگر خبرها

  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • متن کامل پیش‌نویس تل‌آویو برای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا
  • خالدآبادی پس از ۳۱۶ روز درون دروازه استقلال!
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند
  • تصاویری از فرو رفتن عجیب یک موشک به درون یک دیوار!
  • چالش هدف گیری دروازه داخل آب توسط ژائو کانسلو / فیلم
  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟