Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی در خفر

فرمانده انتظامی استان فارس از رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان خفر خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی مراجعه نماینده اداره جهاد کشاورزی خفر مبنی بر تصرف و تغییر کاربری غیر مجاز ۲۲ هکتار از اراضی توسط عده‌ای از اهالی محل در مناطق مختلف بخش مرکزی این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره جهاد کشاورزی و دادگستری به محل‌های مورد نظر اعزام و حدود ۲۲ هکتار از اراضی تغیر کاربری شده که به صورت غیرقانونی تصرف و ساخت و ساز شده بود را رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و احضار افراد متخلف در دستور کار پلیس است، گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را یک ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کشف لندکروزر ۳۵ میلیاردی قاچاق در باغ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف یک سواری لندکروزر قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در یک باغ در شهر صدرا خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری لندکروزر قاچاق در باغی در شهر صدرا پارک است که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری لندکروزر قاچاق و بدون مدارک گمرکی را کشف و به پارکینگ انتقال دهند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۲۴ هزار لیترگازوئیل قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۴ هزار و ۶۳۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال در بازرسی از یک واحد کارخانه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی شهرستان فسا با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یک کارخانه مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند چهار مخزن حاوی ۲۴ هزار و ۶۳۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۷ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و گازوئیل کشف شده نیز با دستور مقام قضائی به چرخه توزیع بازگشت.

کلاهبرداری از ۲۶۰ نفر به روش اسکیمر

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی که با استفاده از دستگاه اسکیمر ۲۶۰ کارت بانکی شهروندان را کپی و سپس خالی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: در بررسی‌های اولیه از همه شکات پرونده و اشتراک‌گیری ریز تراکنش‌های حساب‌های بانکی آنان مشخص شد که همه این افراد پس از پرداخت هزینه پارکینگ خودرو خود در یکی از محلات شیراز کارت بانکی آنان از طریق دستگاه اسکیمر کپی و از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و او را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از ۲۶۰ شهروند اقرار کرد، گفت: فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: به هنگام خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان دارند نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً خودشان انجام دهند.

اواز شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir (بخش فوریت سایبری) اطلاع‌رسانی کنند.

افزایش ۵۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از افزایش ۵۵ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۳ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: امروزه مواد مخدر به عنوان یکی از مهم‌ترین تهدیدات در جامعه بشری شناخته شده که کسب اطلاعات در خصوص پیامد‌های مخرب آن می‌تواند در کاهش گرایش افراد به این بلای خانمان‌سوز تاثیرگذار باشد.

او گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان پلیس، شاهد افزایش ۵۵ درصدی کشفیات مواد مخدر، افزایش ۹ درصدی دستگیری با تعداد ۱۲۴ قاچاقچی و خرده فروش در قالب ۱۰۶ طرح پاکسازی مناطق آلوده در ۳ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هستیم.

سرهنگ زراعتیان گفت: اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، اقدامات فنی و همکاری خوب مردم با پلیس از مهمترین دلایل افزایش کشفیات مواد مخدر در این شهرستان بوده است.

این مقام انتظامی با توصیه به خانواده‌ها برای کنترل فرزندان خود در گرایش به مواد مخدر، گفت: ترویج و توسعه آموزش‌های همگانی، آگاه کردن خانواده‌ها نسبت به آسیب مواد مخدر و هم افزایی جدی میان نهاد‌های متولی امر، از جمله راه‌های جلوگیری از توسعه مواد مخدر است.

وانت نیسان حامل ۲۵ راس گوسفند توقیف شد

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل ۲۵ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: در جهت مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، ماموران پلیس امنیت عمومی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن را برای برسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۲۵ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ یوسفی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقای امنیّت اجتماعی در مهر

فرمانده انتظامی مهر نتایج اجرای طرح ارتقای امنیّت اجتماعی در خرداد ماه امسال را تشریح کرد.

سرهنگ بهادر رزمجویی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز برای مجرمان، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای احساس امنیّت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان مهر در خرداد ماه اجرایی شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۵ سارق سابقه‌دار و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت شدند، گفت: دستگیری ۸۷ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف ۶۳ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، کشف ۲ قبضه سلاح غیرمجاز به همراه انواع کالای قاچاق و مسروقه و کشف ۲۶۷ رأس احشام قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ رزمجویی گفت: در ادامه اجرای این طرح ۱۰ معتاد متجاهر و ۴ خرده فروش سابقه دار نیز جمع‌آوری و دستگیر و حدود ۱۴ کیلو انواع مواد مخدر نیز از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۸ نفر معتاد متجاهر، توزیع کننده مواد مخدر و سارق خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، با توان انتظامی و عملیاتی ماموران با قدرت و جدیت طی ۱۰ روز گذشته در این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ مزارعی گفت: دستگیری ۵ سارق و کشف ۶ فقره انواع سرقت، جمع‌آوری و دستگیری ۱۳ نفر معتاد متجاهر و توزیع کننده مواد مخدر و همچنین توقیف ۱۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی بوانات ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان و رضایتمندی آنان از اجرای این طرح‌‎ها، گفت: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه تهدید اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه‌ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی توسط پلیس آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف ۲ دستگاه کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: ماموران انتظامی آباده در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، هنگام ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز- اصفهان به ۲ دستگاه کامیون حامل کالا مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۴ دستگاه یخچال فریزرخارجی قاچاق و بدون مجوز گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ مسعودی با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری کلاهبردار حوادث و انتظامی قاچاق خودرو طرح ارتقای امنیت اجتماعی فرمانده انتظامی شهرستان برای سیر مراحل قانونی ۲۲ هکتار از اراضی کشفیات مواد مخدر اقدامات فنی اجرای این طرح قاچاق به ارزش میلیارد ریال دستور کار ریال برآورد میلیون ریال ۳۵ میلیارد پلیس امنیت استان فارس رئیس پلیس موفق شدند اجرای طرح پلیس فتا رفع تصرف او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان در محور مواصلاتی باغستان به سمت میدان سایت از یک دستگاه کشنده ماک مشکوک، یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال کشف کردند.

وی افزود: بیل مکانیکی قاچاق به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: متهم نیز با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت