Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، در آغاز تابستان ١۴٠١، مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی)، در آستانۀ سی‌ونهمین سال فعالیت خود، دارای بخش «باستان‌شناسی» شد تا از اکنون، مداخل و مقالات این رشته که پیش‌تر ذیل بخش هنر و معماری تعریف و تألیف و تدوین می‌شد، به‌شکل مستقل مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، مهرداد ملکزاده با حکم کاظم موسوی بجنوردی، به مدیریت آن منصوب شد که در متن حکم رئیس این مؤسسۀ پژوهشی آمده است: با توجه به سوابق درخشان علمی و پژوهشی شما در شناخت فرهنگ و تمدن ایران باستان، به مدیریت بخش باستان‌شناسی منصوب می‌شوید.

کد خبر 5521282 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی شهرداری تهران شورای شهر تهران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مترو سازمان تامین اجتماعی حج تمتع پلیس راهور آلودگی هوا شهر تهران آتش سوزی مهدی چمران شورای شهر غلامحسین محسنی اژه ای ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در همایش ملی جایزه البرز با بیان اینکه این اتفاق، کار بسیار زیبا و ستودنی است، گفت: در طول تاریخ، کشور عزیزمان ایران مهد عالمان و دانشمندان بوده و علما و دانشمندان و فیلسوفان خود را قدر می‌دانسته که این در فرهنگ ما نهادینه شده است.

وی افزود: ما در کشورمان شما را سرمایه نمادین می‌دانیم، سرمایه انواع مختلفی دارد؛ مادی، معنوی و اجتماعی، یکی از مهمترین بخش‌های سرمایه انسانی و سایر سرمایه‌ها سرمایه نمادین است.

زلفی گل با بیان اینکه سرمایه نمادین می‌تواند انسانی و غیرانسانی باشد گفت: به عنوان مثال وقتی در یک زمین کم ارزشی، یک نهاد و دستگاهی قرار می‌گیرد تحت عنوان دانشگاه یا پژوهشگاه، آن منطقه ارزش پیدا می‌کنند، وقتی یک دانشمندی در یک منطقه ضعیف مطب می‌زند و حضور پیدا می‌کند، آن منطقه کم برخوردار، ارزش پیدا می‌کنند. به همین دلیل شما عزیزان را سرمایه‌های نمادین کشورمان می‌دانیم که در هر مجلس و منطقه قرار بگیرید به آن وجاهت می‌دهید.

وزیر علوم با بیان این مطلب که مزیت‌های ایجابی لازم است که بر مبنای علم ایجاد شود خاطرنشان کرد: با توجه به علم و دانش جدید می‌تواند فناوری و تکنولوژی جدیدی خلق کنید، مزیت‌های جدید برای شما ثروت و قدرت ایجاد می کند.

وی افزود: خوشبختانه در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده و خانواده‌های ما در سبد خانوار خودشان برای بخش آموزش پیش بینی لازم را می‌کنند که این یک فرصت است برای ما که باید قدر آن را بدانیم.

زلفی گل تصریح کرد:بزرگترین سرمایه هر کشور فرهنگ آن است، فرهنگ فکر را شکل می‌دهد و فکر عمل درست را منجر می‌شود، این کار زیبای بنیاد البرز ایجاد فرهنگ سالم برای نسل‌های آینده هم هست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلفی گل: در فرهنگ ایرانی به علم توجه شده است
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • دلیل خال قرمز روی پوست + علائم خطر
  • بالاخره راز هرم جیزه کشف شد!
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم