Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - گروه آموزش و پرورش: گزارشی در سامانه سوت زنی خبرگزاری فارس ثبت شده است مبنی بر اینکه در یک مدرسه غیردولتی تهران، اردوی تابستانی 220 میلیون تومانی برگزار می‌شود.

در این گزارش آمده است که یک مدرسه غیردولتی در تهران برای اردوی تابستانی خود از اولیای دانش‌آموزان درخواست 8 هزار دلار کرده است که مبلغی معادل 220 میلیون تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خبرنگار فارس این موضوع را احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی جویا شد؛ وی در پاسخ به این پرسش که «در فضای مجازی از اردوی 220 میلیونی مدارس لاکچری نام برده شده است، چنین چیزی صحت دارد؟»، گفت: پیگیری کردیم ایشان تکذیب کرد. این موضوع وجود ندارد. بنده پیگیر موضوع بودم. مدیرکل غیردولتی، بازرسی و حراست بررسی کردند که آنها تکذیب کردند و گفتند برای این موضوع برنامه‌ریزی نداریم.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه «آیا مدارس غیردولتی می‌توانند اردو داشته باشند؟»، افزود: بله؛ اردو می‌توانند برگزار کنند ولی باید مجوز داشته باشند.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که «اردوی خارج از کشور  هم می‌توانند برگزار کنند؟»، ادامه داد: می‌توانند مجوز بگیرند. بررسی می‌شود که کجا می خواهند بروند، با چه هدفی می‌روند؛ اردوی علمی یا تفریحی است. همه در شورای نظارت بررسی می‌شود و اگر به صلاح باشد، مجوز داده می‌شود. برگزاری اردو در آموزش و پرورش ممنوعیت ندارد ولی باید چارچوب آموزش و پرورش رعایت شود و مجوز از شورای نظارت گرفته شود و حتی برخی اردوها باید مجوز شورای نظارت مرکزی گرفته شود. اما در مجموع ممنوعیت اردو نداریم.

* کمپ تابستانه 2022 انگلستان

پیگیری خبرنگار فارس حاکی از این است که یک مدرسه غیردولتی با هماهنگی یک مؤسسه، اردوی تابستانی به کشور انگلستان برگزار می‌کند. 

گفتنی است این مدرسه به برگزاری مسابقه زبان‌های خارجه با جایزه بورسیه در کالجی در انگلستان می‌پردازد.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد مسؤولان آموزش و پرورش باید نظارت خود را بر فعالیت مدارس بیشتر کنند. این روزها خروج دانش آموزان نخبه از کشور با بورسیه‌ و توسط مؤسسات و مدارس غیردولتی، چالشی است که هنوز به سامان نرسیده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سامانه سوت زنی مدرسه لاکچری اردوی خارجی احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم‌های ملی ساندا و تالو کشورمان پس از اتمام مسابقات انتخابی جام ‌جهانی که با قهرمانی مقتدرانه کشورمان همراه بود؛ جهت برپایی اردوی آماده‌سازی وارد کمپ تمرینی تیم‌های ملی چین در شهر خوخات شدند.

قرار است تیم‌های ملی کشورمان در این کمپ تمرینی با ووشوکاران چینی تمرینات آماده‌سازی را دنبال کنند.

تیم‌ ملی ووشو کشورمان خود را برای ۳ رویداد بین‌المللی شامل؛ بازی‌های بریکس کازان روسیه در خردادماه ، جام بین المللی پارس ایران در مردادماه و مسابقات قهرمانی آسیا ماکائو در شهریورماه مهیا می‌کند.

همچنین پس از ورود به محل این کمپ تمرینی، رئیس انجمن ووشو چین، با اعضای تیم‌ ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این راستا تیم تالو کشورمان به همراه تالوکاران چینی ضمن حضور در مدرسه راهنمایی “خوخات” چین اقدام به آموزش نمادین ووشو به هنرجویان حاضر در این مدرسه کردند که این دیدار با استقبال پرشوری از سوی دانش‌اموزان این مدرسه همراه بود.

کد خبر 6090934

دیگر خبرها

  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی