Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،احسان کامرانی روز چهارشنبه در همایش هرمزگان جوان اظهار داشت: جمعیت رکن اصلی توسعه بوده و بدون آن توسعه، رشد و پیشرفتی هم رخ نمی‌دهد.

وی ادامه داد: جمعیت ایران اسلامی یک درصد از جمعیت انسان‌های کره زمین را تشکیل می‌دهد که آمار خوبی است و هفت درصد منابع طبیعی و معدنی هم متعلق به ایران است اما جمعیت کمتر از منابع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: منابع فراوانی در کشور وجود دارد اما جمعیت به نسبت آن کم است و پنجره و فرصت جمعیتی کشور نگران کننده است و شاید تا ۲۵ سال آینده این پنجره جمعیتی بسته شود که ضربه شدیدی به اقتصاد کشور محسوب می شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ابراز داشت: یکسال از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می گذرد و فرصت کمی داریم، بنابراین بایستی به صورت عملیاتی اقدام کنیم.

وی اشاره کرد: قرارگاهی در استان تشکیل و شرح وظایف هر کدام از نهادها و ارگان‌ها و اداره‌های دولتی مشخص شده است و ضرورت دارد بنا به شرایط هر شهرستان تصمیم گیری و اقدام شود.

کامرانی با تاکید بر اینکه نمی توان برای همه شهرستان های هرمزگان از یک نسخه واحد برای بهبود روند جمعیتی استفاده کرد، گفت: بافت جمعیتی و اجتماعی شهرستان‌ها با همدیگر متفاوت بوده و نباید تصمیم گیری کلی باشد.

وی افزود: اداره‌ها و نهادها بایستی در زمینه فرهنگ سازی اقدام عملیاتی داشته باشند و مساله اشتغال و مسکن و آموزش هم در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دیده شده که بایستی به آن توجه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: کرامت خانم های باردار و افراد در سن کار دارای اهمیت فراوانی بوده و در قانون به آنان توجه ویژه شده است.

نرخ رشد جمعیتی سه مناسب بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: جمعیت موضوع بسیار مهمی است که امیدوارم با راهبردهای استاندار در مسیر افزایش جمعیت گام برداریم.

دکتر حسین فرشیدی افزود: دهه خوب جمعیتی در بین سال ۵۵ تا ۶۵ داشتیم که نرخ رشد جمعیت سه بود پس از آن روند نرخ رشد جمعیت کاهشی شد.

وی ادامه داد: متوسط سن استان در سال ۹۶ برابر با ۲۷ سال بوده و هنوز هرمزگان با سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان‌های کشور شناخته می‌شوند و این جوانی را بایستی حفظ کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: متوسط سن کشور در سال ۹۶ برابر با ۳۱ و یک دهم سال بود و اگر به روند جمعیتی توجه کنیم متوجه می شویم روند خوب نیست.

شرایط نرخ باروری در شهرستان حاجی آباد وخیم است

دکتر فرشیدی ابراز داشت: رقم کنونی وحشتناک بوده و می توان گفت در ۱۰ سال آینده چه سنی خواهیم داشت که بایستی جلوی آن گرفته شود، نرخ باروری شهرستان‌های هرمزگان حال کاهش است و شرایط شهرستان حاجی آباد بسیار وخیم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با مقایسه نرخ باروری جمعیت در ایران با سایر کشورها گفت: نرخ جمعیت باروری در برخی کشورها هفت است و برخی کشورهای اروپایی برای جبران کاهش جمعیتی خود اقدام به جذب جمعیت از سایر کشورها کرده اند.

وی گفت: زایمان را باید از حالت درد و زجر خارج کنیم، فرزند آوری را باید وظیفه زیبا کنیم که آثار دلنشین و شیرینی برای مادر و خانواده دارد و سنگ‌هایی در این مسیر وجود دارد که بایستی برداریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: یکی از مسببان وضعیت موجود نظام سلامت کشور است که همه شرایط دهه ۷۰ را می دانند و تبلیغ هایی که آن زمان برای کاهش فرزند آوری انجام می‌شد.

فرشیدی یادآور شد: نظام سلامت در حوزه خود می تواند اقدام‌هایی انجام دهد اما برای افزایش جمعیت بایستی مشکل های جوانان به خصوص اشتغال و مسکن را حل کرد، همچنین این تصویر در ذهم جوان ایجاد شود که با ازدواج زندگی‌اش بهتر می شود.

وی اضافه کرد: این هم با حرف نیست بلکه بایستی در عرصه عمل و اجرا این کار انجام شود و لازم است بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پای کار باشند تا مشکل اشتغال و مسکن جوانان برطرف شود و به عبارتی شغل و مسکن آنان تامین باشد.

برچسب‌ها استانداری هرمزگان نرخ رشد جمعیت هرمزگان بندرعباس پروندهٔ خبری چالش های جمعیتی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری هرمزگان نرخ رشد جمعیت هرمزگان استانداری هرمزگان نرخ رشد جمعیت هرمزگان بندرعباس رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نرخ رشد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی گفت: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند، افزود: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.

ره انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • استاندار هرمزگان: از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • برگزاری رویداد جوانی جمعیت یک اتفاق بزرگ است
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان