Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ذاکریان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در سطح ملی، بین‌المللی و استانی توسط سازمان امداد و نجات کشور و با همراهی استانداری، این آمادگی برای اعزام فوری و کمک لازم به کشور دوست و همسایه فراهم شده است.

او گفت: بامداد امروز زلزله‌ای در جنوب شرقی افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان رخ داد،بر اساس گزارشات دریافتی از افغانستان تاکنون صد‌ها نفر در این حادثه جان باختند و بیش از ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تیم ۲۲ نفره هلال احمر متشکل از تیم‌های واکنش سریع شامل امدادگران ویژه و متخصص است که در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت نیاز جهت اعزام به منظور کمک بیشتر به همنوعانمان در افغانستان اعزام شوتد.

ذاکریان  گفت: سامانه گروه درمان اضطراری موسوم به 'بی. اچ. سی. یو' هم آماده شده تا در صورت نیاز به کشور افغانستان اعزام شود و کادر درمانی با هماهنگی اورژانس آماده شده‌اند تا این سامانه را همراهی کند.

او  گفت: با وقوع زلزله افغانستان در استان خراسان رضوی نیز حالت آماده‌باش اعلام شده است و چند شهر این استان مانند تایباد، مشهد، خواف، تربت‌حیدریه و تربت‌جام به صورت ویژه آماده امداد در صورت وقوع حوادث احتمالی قرار دارند.

مرکز زلزله‌نگاری آمریکا اعلام کرد، زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه جنوب شرق افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان را به لرزه درآورد.به گفته این مرکز، این زلزله در ۴۴ کیلومتری شهر خوست و در عمق ۵۱ کیلومتری زمین رخ داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر خراسان رضوی زلزله افغانستان امدادرسانی به زلزله زدگان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کاووسی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های استان،گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های استان وجود دارد. 

وی افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها، گفت: از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۰ خودرو گرفتار در آب بعد بارندگی امروز
  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • حضور ۳۵۰ دانش آموز کاشمری در دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله