Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران برخی از مشاغل مانند کشاورزان، کارگران ساختمانی و کارگران فصلی در معرض مقدار زیادی نور خورشید هستند که خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، سالانه بین دو تا سه میلیون مورد "سرطان پوست غیر ملانوما" در جهان ثبت می‌شود که حدود ۹۰ درصد از سرطان‌های پوست را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، ۱۳۲۰۰۰ مورد ملانوم بدخیم، خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست، ثبت شده است که این ارقام دائما در حال افزایش هستند.قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش عامل اصلی ایجاد این سرطان‌ها است، به گونه‌ای که قرار گرفتن در معرض متناوب، اما شدید، باعث آفتاب سوختگی می‌شود که در طولانی مدت باعث ایجاد ملانوم می‌شود.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی، به عنوان مثال در مشاغلی که در هوای آزاد انجام می‌شود، منجر به ظهور تومور‌های سرطانی غیر ملانوما می‌شود که کم خطرترین، اما شایع‌ترین آن‌ها هستند؛ بنابراین برای افرادی که در فضای باز کار می‌کنند، منطقی است که جزو آسیب پذیرترین افراد باشند.

لوک سولیموویچ، رئیس سندیکای متخصصان پوست و ونورولوژیست فرانسه می‌گوید: زمانی که عوامل خطر در کار و زندگی شخصی فرد جمع می‌شود، باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهد، به خصوص اگر پوست روشنی دارد یا سابقه خانوادگی سرطان پوست دارد.

یکی از برجسته‌ترین اقدامات پیشگیرانه توصیه شده توسط این اتحادیه، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در حد امکان بین ساعات ظهر تا چهار بعد از ظهر است. سولیموویچ تاکید کرد: «بهترین محافظت، پوشیدن لباس تیره، کلاه و عینک آفتابی و ضدآفتاب هر دو تا سه ساعت یک بار در قسمت‌های در معرض بدن است».

سال‌هاست که در فرانسه تلاش‌هایی برای افزایش آگاهی در مورد این موضوع انجام شده است، اما پیر سزارینی مدیر انجمن "ایمنی خورشیدی" که با سازمان بهداشت جهانی همکاری می‌کند، تأکید کرد که آگاهی در مورد پیشگیری هنوز کافی نیست.

وی توضیح داد: طبقه بندی سال ۲۰۱۵ آلمان از سرطان پوست ناشی از اشعه ماوراء بنفش به عنوان یک بیماری شغلی، انگیزه جدیدی برای توجه به این موضوع ایجاد کرد و منجر به راه اندازی مجدد کمپین‌های پیشگیری و غربالگری شد.

پستچی ها، باغبان ها، کارگران فصلی، برخی از افسران پلیس، ناظران استخرها، ماهیگیران و البته کشاورزان به دلیل شغلشان بیشتر در معرض خطر هستند.

Mathieu Longuet یک کارآموز جوان پزشکی، پایان نامه‌ای در مورد نگرش کشاورزان نسبت به خطر قرار گرفتن در معرض نور خورشید در منطقه Franche-Comte در شرق فرانسه در امتداد مرز با سوئیس منتشر کرد.

مهمترین نتیجه‌ای که این کارموز به آن دست یافته این است که کشاورزان بسیار آسیب پذیر هستند، زیرا اکثر آن‌ها شش تا هفت روز در هفته را به کار می‌گذرانند. با این حال، ۵۶ درصد از آن‌ها هیچ نگرانی در مورد قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ابراز نمی‌کنند.

استفاده از کلاه مهم‌ترین اقدام پیشگیرانه‌ای است که این افراد به آن متوسل می‌شوند، اما به پوشیدن سایر لباس‌های محافظ توجه کافی ندارند، علاوه بر این که کشاورزان به ویژه آقایان استفاده از محصولات ضد آفتاب را دوست ندارند.

همچنین درصد تقاضا برای خدمات بهداشتی مناسب ضعیف است، به گونه‌ای که ۵/۶۳ درصد هرگز تحت معاینه پوستی توسط پزشک عمومی خود قرار نگرفته اند و ۵/۶۱ درصد این معاینه را توسط متخصص پوست انجام نداده اند.

این محقق به این نتیجه رسیده است که ۷۴ درصد از آن‌ها آگاه هستند که در معرض خطر نور خورشید هستند، اما این افراد اقدامات حفاظتی کافی را انجام نمی‌دهند.

منبع: وبسایت العین

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نور خورشید سرطان پوست فصل تابستان گرمای شدید قرار گرفتن در معرض سرطان پوست نور خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، آزمایش بالینی واکسن مذکور توسط صندوق بنیاد NHS بیمارستان های کالج لندن رهبری می شود.

دکتر هدر شاو به پتانسیل این واکسن برای درمان افراد مبتلا به ملانوما نیز اشاره کرده است. واکسن هم اکنون برای بررسی کارآمدی در درمان سرطان های دیگر مانند ریه، مثانه و کلیه تحت آزمایش است. در مرحله قبلی آزمایش واکسن ریسک عود کردن ملانوما در بیماران را کاهش داد.

این واکسن که به طور دقیقmRNA-۴۱۵۷ (V۹۴۰) نام دارد، درمان نئو آنتی ژن است که سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند تا نوع خاصی از سرطان را در بدن بیمار دنبال کند. هنگامیکه این واکسن با یک داروی ایمونو تراپی به نام پمبرولیزوماب (کیترودا) ترکیب می شود، خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پوست را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

شاو در این باره می گوید: این روش یک درمان شخصی سازی شده و از بسیاری جهات بسیار هوشمندتر از واکسن است.

او در ادامه افزود: هدف اصلی این تحقیقات درمان دائمی بیماران مبتلا به سرطان است.

یکی از نخستین افرادی که این واکسن را دریافت می کند استیویانگ ۵۲ ساله از انگلیس است. او در این باره می گوید: این بهترین شانس من برای متوقف کردن مسیر سرطان است.

به گفته شاو به نظر می رسد درمان مذکور عوارض جانبی قابل تحملی مانند خستگی و درد در بازو دارد.

۲ سال قبل مرحله دوم آزمایش این واکسن نتایج نویدبخشی را نشان داد. در آن مرحله بیماران یک میلی گرم واکسن ام آر ان ای را به مدت ۳ هفته دریافت کردند. آنها همچنین هر ۳ هفته یکبار به مدت یک سال ۲۰۰ میلی گرم کیترودا مصرف کردند.

کد خبر 6089678 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد