Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به طلب یکهزار میلیارد تومانی این بنیاد از وزارت نیرو به دنبال فروش برق، گفت: امیدواریم با اتخاذ تصمیمات مناسب توسط مجلس و دولت، زمینه برای به صرفه شدن سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت برق فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار ، پرویز فتاح در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه چابهار و تبدیل این نیروگاه به نیروگاه سیکل ترکیبی اظهار داشت: 16 سال قبل و زمانی که وزیر نیرو بودم در سفر به این منطقه و در همین نقطه، کلنگ احداث این نیروگاه را زدم و این درحالی بود که آن زمان شاید کسی باور نمی کرد در این بیابان، چنین نیروگاهی احداث شود ولی حالا بعد از 16 سال با تبدیل آن نیروگاه و افزایش 50 درصدی راندمان تولید برق در آن که با تبدیل آن نیروگاه قدیمی به نیروگاه سیکل ترکیبی اتفاق افتاد، شاهد افزایش قدر و منزلت و همچنین تاثیرگذاری این نیروگاه بر این منطقه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه امروز 100 درصد تمام مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی منطقه چابهار توسط این نیروگاه تامین می شود، گفت: منطقه چابهار از نظر اقتصادی، منطقه‌ای ویژه در کشور است و امروز کشور در حال سرمایه گذاری برای توسعه بندر چابهار است و ما نیز تلاش داریم تا سهمی در این توسعه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این واحد جدید در اوج مصرف کشور به بهره‌برداری رسید، گفت: هر یک مگاوات برق تولید شده در این نیروگاه می‌تواند از خاموشی مصارف خانگی و صنعتی جلوگیری کند و خوشبختانه با تلاش مهندسان و متخصصان متعهد کشورمان، این واحد جدید در زمان مقرر به بهره برداری رسید.

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار با حضور رئیس بنیاد مستضعفان افتتاح شد افزایش تولید برق نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان بانکرینگ سلخ قشم با مزایده واگذار می‌شود؛ منطقه آزاد قشم برای خرید جدی‌تر از بنیاد مستضعفان است

فتاح با اشاره به حمایت صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه توسعه این نیروگاه گفت: این تقاضا را داریم که صندوق توسعه ملی شرایط تولید برق در نیروگاه های کشور را مدنظر داشته باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تاثیر راه‌اندازی واحد بخار در این نیروگاه و افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت در نیروگاه نسبت به نیاز پیش از این نیروگاه در هر سال که بالغ بر 300 میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌کرد، گفت: با در نظر گرفتن 0.5 دلار به ازای هر لیتر گازوئیل، طی دو سال تمام سرمایه‌گذاری در این نیروگاه که حدود چهار هزار میلیارد تومان است، از محل صرفه‌جویی در مصرف گازوئیل باز می‌گردد و این یعنی یک سرمایه‌گذاری خوب برای کشور.

رئیس بنیاد مستضعفان با تقدیر از عملکرد مهندسان و متخصصان ایرانی در تولید تجهیزات نیروگاهی و بومی شدن صنعت ساخت نیروگاه در کشور، گفت: این یعنی خودکفایی 100 درصدی تکنولوژی پیشرفته‌ای که تا چند سال پیش به طور کامل در آن وابسته بودیم.

فتاح با اشاره به طلب 1000 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از وزارت نیرو به دنبال فروش برق، گفت: امیدواریم با اتخاذ تصمیمات مناسب توسط مجلس و دولت، زمینه برای به صرفه شدن سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت برق فراهم شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان روز گذشته سه هزار و 400 مگاوات به شبکه تزریق کردند، گفت: این میزان تولید برق در نیروگاه‌های بنیاد در حالی است که کل مصرف صنایع ما در بنیاد مستضعفان به 700 مگاوات نمی‌رسد و این منطقی نیست بنیاد که سرمایه‌گذاری سنگینی در تولید برق داشته، متحمل خاموشی صنایع شود.

وی با اشاره به آلودگی محیط زیستی سوزاندن گازوئیل به نسبت گاز، گفت: تقاضا دارم مسئولان استان سیستان و بلوچستان مقدمات رسیدن هرچه سریعتر گاز به این منطقه را که باعث افزایش راندمان و کاهش آلایندگی های محیط زیستی است را فراهم کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه توسعه پایدار وابسته به مردم است افزود: امنیت اصلی در کشور جز با رسیدگی به مردم و همراهی آنها، ممکن نخواهد شد و باید بدانیم که کشور ما آنقدر «ندار» نیست که نتوانیم به مردم رسیدگی کنیم و این وظیفه ما و همه دستگاه های کشور است. بر همین اساس ما در بنیاد مستضعفان اعلام کرده ایم هریک از مجموعه های بنیاد در کشور، موظف هستند سهمی از سود خود را برای کمک به ساکنان مناطق حاشیه‌ای خود تخصیص دهند و این حق مردم است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در شرایط سختی قرار دارند و نباید هیچ مسئولی در این شرایط آسوده بخوابد ادامه داد: امیرالمومنین (ع) هیچ شبی را آسوده نخوابید و ما نیز که خود را شیعه ایشان می دانیم نمی توانیم رفتاری جز این داشته باشیم و اگر چنین باشیم نصرت خداوند، شامل حالمان خواهد شد.

فتاح با بیان اینکه پیش از این بنیاد مستضعفان 300 دستگاه ترانس را برای برق‌دار شدن مناطق حاشیه‌ای و محروم چابهار خریداری کرده و در اختیار مسئولان منطقه قرار داده، گفت: ما در سفر قبلی خود تصمیماتی را برای برق‌رسانی و حل برخی مشکلات دیگر اهالی مناطق محروم این شهرستان اتخاذ کردیم و باید بدانیم که ما و همه مدیران برای رسیدگی به این مردم مسئولیت داریم.

انتهای پیام/391/ن

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان بنیاد مستضعفان سیستان و بلوچستان رئیس بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری تولید برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر سلمانی صبح پنج شنبه در چهارمین جلسۀ منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در اهر گفت: والدین شهدا نیازمند دریافت خدمات سلامت با اقتضای سن، بیماری و وضعیت جسمی خود هستند و باید ترتیبی اتخاذ کنیم که این خدمت، مبتنی بر شرایط روزِ این اعضای بزرگوار جامعۀ ایثارگری باشد و مسئول جمع آوری و پایش مستمر اطلاعات حوزۀ سلامت و همچنین تأمین نیازمندی‌های دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی والدین شهدا رؤسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات سلامت ایثارگران با اهتمام ویژه ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران متحول شده و ارتقا یافته است، تاکید کرد: هم اکنون هیچ محدودیتی در تأمین نیازمندی‌های توانبخشی و تجهیزات پزشکیِ والدین بزرگوار شهدا نداریم ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق پرستاری و یا پرداخت هزینه‌های درمان آنان تا ریال آخر، تأمین است و لذا کوچک‌ترین کوتاهی در ارائۀ مطلوب این خدمات به پدران و مادران شهدا به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با درمان و تأمین تجهیزات پزشکی و توانبخشیِ والدین شهدا با هیچ کس تعارف نداریم. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها هر چقدر هم مشغلۀ کاری داشته باشند، باید وقتی را اختصاص دهند تا اطلاعاتشان از وضعیت جسمانی والدین شهدا و سلامت آنان را به روز و کامل کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عنوان کرد: اگر شاهد وضعیت نامطلوبِ درمانی پدران و مادران بزرگوار شهدا باشیم و یا گزارشی در این ارتباط واصل شود، با رؤسای بنیاد شهید شهرستان‌های مسئول، بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

سلمانی یادآوری کرد: والدین بزرگوار شهدا پا به سن گذاشته اند و در شرایطی که هر روز وجود تعدادی از آنان را از دست می‌دهیم، باید برای تأمین نیازمندی درمانی این گنج‌های گرانبها برنامۀ دقیقی داشته باشیم، مخصوصاً که در حال حاضر از نظر اعتباری و یا تجهیزات پزشکیِ مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در بخش ابتدایی این جلسه نیز گفت: امروز توفیق پیدا کردیم تا به خدمت همکاران مان در منطقه ارسباران و دیار ستارخان برسیم. پارسال هر هفته به یک شهرستان سفر داشتیم و امسال، همکاران در شورای معاونین اداره کل برنامه ریزی کردند تا سفرهای شهرستانی در قالب برگزاری نشست‌های منطقه‌ای پیش بینی شود تا در بازه‌های زمانی کوتاه، زود به زود سفر داشته باشیم و به تنها یک سفر در طول سال قناعت نکنیم چون با این روش این امکان ایجاد می‌شود که دست کم هر فصل، یک بار با همکاران تجدید دیدار داشته باشیم.

سلمانی با بیان اینکه هدف از نشست‌های منطقه‌ای، تبادل اطلاعات و استفاده از نقطه نظرات همکاران است، اظهار کرد: بنیاد شهید خدماتی به خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران ارائه می‌کند اما گاهاً این خدمات در زمان مقرر به دستشان نمی‌رسد. در چنین شرایطی شاهد شکل گیری نارضایتی‌هایی هستیم که ما در ستاد استانی درصددیم از رهگذر این نشست‌ها، به بحث با یکدیگر بپردازیم تا این چالش و چالش‌های دیگر مرتفع شود.

وی ادامه داد: نتیجۀ آسیب شناسیِ سه نشست منطقه ایِ برگزار شده نشان می‌دهد خدمات رسانی هایِ با تأخیر و به وجود آمدن نارضایتی‌ها، دو علت اصلی دارد؛ نخست اینکه رؤسا و کارشناسان بنیاد شهرستان‌ها دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی را مطالعه نمی‌کنند و دوم این که با همکاران ستاد استانی تعامل ندارند تا لااقل بواسطۀ این تعامل، ضعفِ ناآشنایی با مفاد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها پوشش داده شود.

وی ادامه داد: در نشست‌های منطقه‌ای به دنبال محاکمه و یا مچگیری نیستیم بلکه می‌خواهیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

در چهارمین جلسۀ منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزۀ معاونت تعاون» که در اهر به انجام رسید، سرپرست بنیاد شهید استان، معاون تعاون این اداره کل و رؤسای ادارات این معاونت به هم اندیشی با رؤسا و کارشناسانِ متناظر در ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های اهر و کلیبر پرداخته و راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیش تر، نخستین جلسه از این سلسله جلسات به میزبانی ستاد استانی اداره کل بنیاد شهید آذربایجان شرقی و با حضور مسئولان بنیاد شهید تبریز، دومین جلسه به میزبانی بناب و با حضور مسئولان ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های مراغه، ملکان و بناب و سومین جلسه به میزبانی سراب و با حضور مسئولان ادارات بنیاد شهید شهرستان‌های بستان آباد، هریس وسراب برگزار شده بود و قرار است این جلسات منطقه‌ای به صورت هفتگی در شهرستان‌های دیگر استان تداوم داشته باشد.

کد خبر 6094812

دیگر خبرها

  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت