Web Analytics Made Easy - Statcounter

پدر مرحومه ریحانه یاسینی در مراسم نخستین سالگرد درگذشت ریحانه و مهشاد کریمی، خبرنگاران محیط زیست ایرنا و ایسنا گفت: شناسایی و مجازات مسببان این اتفاق اندک مرهمی بر جراحت مان است.

به گزارش ایران اکونومیست، مراسم نخستین سالگرد درگذشت ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی، خبرنگاران محیط زیست ایران اکونومیست و ایسنا که تیرماه سال گذشته بر اثر سانحه واژگونی اتوبوس جان خود را از دست دادند، بعد از ظهر امروز، چهارشنبه اول تیرماه در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدر مرحومه یاسینی در این مراسم با بیان این که ریحانه؛ دخترم عاشق کارش بود گفت: او همه عمرش را وقف کارش کرده بود و از این که می توانست صدای مردم باشد لذت می برد. اگر صد بار دیگر هم به عقب برمی‌گشت باز هم عاشق خبرنگاری می شد. 

سید حسین یاسینی با طرح چند پرسش از مسببان حادثه اظهار داشت: چرا باید جان بچه های ما قربانی ۵۰۰ هزار تومان صرفه جویی شود؟ چرا اتوبوس بدون کمربند و ترمز راهی جاده شد؟ چرا باید پیشنهاد عبور از جاده ای نا امن را بدهند. ما از رییس وقت محیط زیست عیسی کلانتری سوال داریم. چرا کسی از تصمیم گیرندگان برای عذرخواهی حتی یک تلفن ساده به ما نکردند؟

وی با تاکید بر این‌که شناسایی و مجازات مسببان این اتفاق اندک مرهمی بر جراحت مان است گفت: دغدغه ریحانه صنف روزنامه نگار بود و مجازات مسببان می تواند جلوی از دست رفتن ریحانه‌ها و مهشادها را بگیرد. 

فقط وعده و وعید دادند

ابوالفضل کریمی، پدر مهشاد کریمی نیز در ادامه مراسم با بیان این که یک سال است این پرونده به نتیجه نرسیده و فقط وعده و وعید دادند اظهار داشت: گفتند راننده مقصر بوده است. نمی‌گویند ما چون ایمنی را تامین نکردیم مقصریم و به همین خاطر عذرخواهی می کنیم. 

وی افزود: ما می‌خواهیم پرونده را پیگیری کنیم تا برای بقیه این اتفاق نیفتد. کسی که به راننده اتوبوس دستور داده از این جاده برو و سریع تر برو تبرئه شده است. آن اتوبوس فرسوده را از کارخانه سیمان گرفته اند. محیط زیست چه ارتباطی با کارخانه سیمان دارد؟ کرایه کردن چهار دستگاه خودروی ون با کرایه ۲۵۰ هزار تومانی این قدر سخت بود؟ 

کریمی تاکید کرد: راننده اتوبوس می‌گوید من فکر کردم این افراد مهمان‌های کارخانه سیمان هستند. پلیس راه چطور به این اتوبوس اجازه تردد داده است؟ ۲۲ نفر شاهد هستند و دیده‌اند که فردی به راننده گفته تند برو. چرا باید تاوان این اشتباهات را مردم پس بدهند؟

چرا نسبت به ایمنی حساس نیستیم؟

حجت الاسلام شهاب مرادی؛ آخرین سخنران این مراسم با بیان این که بخشی از نکاتی را که می‌خواستم بگویم شنیدم اظهار داشت: فرهنگ ما نسبت به ایمنی اصلا حساس نیست و بی خیال است. در دو ماهه اول امسال بیش از ۲ هزار نفر را در جاده‌ها از دست دادیم. من در مراسم دانش آموزان درگذشته راهیان نور و دانشجویان نخبه شرکت می‌کنم و خون دل می‌خورم. پارسال هم وقتی خبر از دست رفتن این دو دسته گل را شنیدم دلم سوخت. این دو نازنین بسیار کوشا و فداکار بودند و درباره جنگل‌خواری آلودگی هوا و فضای سبز و درختکاری خیلی کار فرهنگی کردند. 

وی با طرح این پرسش که چرا ما نسبت به ایمنی حساس نیستیم بیان کرد: وقتی متروپل اتفاق می‌افتد چند روز گریه می کنیم ولی بعد باز ساختمان ناایمن می سازیم. در این ده سال چندین نفر به خاطر مونوکسید کربن از دنیا رفته اند. چرا نسبت به مرگ خاموش و زلزله حساس نیستیم؟

مرادی با اشاره به این‌که ایمنی برای ما مهم نیست تاکید کرد: ما فکر می کنیم اگر چیزی را به لحاظ ایمنی رعایت کنیم مناسب با شان ما نیست. پارسال ۱۶ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای فوت شده‌اند که این خبر غم‌انگیز است. انگار جان آدم برای مردم و مسوولان مهم نیست. مدام باید مساله ایمنی را تکرار کنیم که باید اصلاح شود.

به گزارش ایران اکونومیست، این مراسم از ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ در مسجد امام صادق (ع) واقع در میدان فلسطین برگزار شد.

محسن منصوری، استاندار تهران، علی نادری مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایران اکونومیست)، مهدی عرفاتی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت و ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی از جمله حاضران در این مراسم بودند. 

دوم تیرماه سال گذشته بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده آذربایجان غربی، دو تن از خبرنگاران محیط زیست ریحانه یاسینی (خبرنگار ایران اکونومیست) و مهشاد کریمی (خبرنگار ایسنا) جان خود را از دست دادند. در این سفر خبرنگاران به منظور بازدید از پروژه های ستاد احیای دریاچه ارومیه به نقده سفر کرده بودند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: خبرگزاری جمهوری اسلامی ، مهشاد کریمی ، ریحانه یاسینی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی مهشاد کریمی ریحانه یاسینی ایران اکونومیست ریحانه یاسینی مهشاد کریمی محیط زیست حساس نیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه اندیشه شهید آوینی، مستند «مسئله حجاب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا آزادخاطر همزمان با سالگرد شهادت شهید مرتضی مطهری، امشب ساعت ۱۸:۴۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

این مستند محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما است که تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله حجاب، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد، مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشـته است.

استاد شهید مرتضی مطهری از اسلام‌شناسان و متفکران برجسته شیعه بود که در شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ پس از پایان جلسه درس، در خیابان امین‌الدوله هدف گلوله یکی از افراد گروه فرقان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان «طرفه» به شهادت رسید.

کد خبر 6093080 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • تقدیر از ۱۰۰ استاد در نخستین دوره اعطای جایزه شیخ مفید
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • دیدار ۳ هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • کریمی: عهد بستیم با جام به ایران برگردیم