Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بروندادهای پژوهشی باید خلاصه و قابل ارائه به شکل قانون یا آیین‌نامه یا بندی از آیین نامه باشد و در این صورت به سیاستگذاران راهکار علمی برای حل مشکل ارائه می‌دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد علی زلفی گل روز چهارشنبه در جمع اعضای هیات علمی و کارکنان موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اظهار داشت: موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی باید اهدافی ترسیم کند که هر عضو هیات علمی از محل اعتبارات صندوق شورای عالی عتف، پژوهش های تقاضامحور انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید برنامه های جدید تعریف کنید و هر عضو هیات علمی مربی و هدایتگری ۱۰ عضو دیگر هیات علمی را برعهده بگیرد، کلان پروژه تعریف و آن را به ۱۰ ریزپروژه دیگر تعریف کنید تا بتوانید نقش خود را به خوبی ایفا کنید.

وزیرعلوم با تاکید بر تقاضامحور بودن پژوهش ها گفت: نتیجه پژوهش باید از نوعی باشد که کیفیت، عدالت و اخلاق را در قوانین و مصوبه ها لحاظ کند. 

تغییر اقلیم در آموزش عالی را مدیریت کنیم 
وی ضمن اشاره به تغییر کلی در فضای آموزشی عالی کشور از جهت علاقه مندی به تحصیل در رشته های مختلف، از این تغییر به تغییر اقلیم یاد کرد و گفت: باید با پژوهش هایی که انجام می شود ببینیم چطور می توانیم تغییر اقلیم در این فضا را مدیریت و توزیع استعدادها را متوازن کنیم.

رییس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی نیز در این نشست در مورد وظایف موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اظهار داشت: چشم انداز تولید علم از زبان مقام معظم رهبری، تحول بشر است.

علی باقر طاهری نیا با اشاره به برنامه تحولی موسسه افزود: هم راستایی با اسناد بالادستی و گام دوم انقلاب، تشکیل شبکه متخصصان آموزش عالی و واحد سنجش نگرش دانشگاهیان، راهکارهای ما برای تحول در موسسه و نظام آموزش عالی است.

وی گفت: آماده ایم مدیریت دانش سازمانی و پایش سازمان ها را با برنامه های مصوب آنها برعهده بگیریم.

طاهری نیا  با اشاره به ارجاع مسائل نظام آموزش عالی به موسسه افزود: آماده ایم تعامل با ستاد وزارت علوم و دانشگاهیان را تقویت کنیم.

به گزارش ایران اکونومیست، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با نیم قرن سابقه کانون تفکر در حوزه آموزش عالی شناخته می شود.

این موسسه شامل گروه های مطالعات مدیریت آموزش عالی، نوآوری آموزشی و درسی، آینده پژوهی و نظریه پردازی در آموزش عالی، اقتصاد آموزش عالی و بررسی های نیروی انسانی، برنامه ریزی آموزش عالی، مطالعات تطبیقی و نوآوری در آموزش عالی و پژوهش های آماری و فناوری اطلاعات است.

دیدار وزیر علوم از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور با بازدید از بخش های مختلف این موسسه، افتتاح سالن همایش ها به نام سالن شهید سلیمانی و رونمایی از طرح های پژوهشی موسسه همراه بود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: سازمان ها ، محمدعلی زلفی گل ، پژوهش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ها محمدعلی زلفی گل پژوهش موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی هیات علمی پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۱۳ هزار داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش مازندران
  • گواهی اسقاط هایما به این مبلغ افزایش یافت/ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی