Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:43:07 GMT

پیگیری| ثبت نام مسکن ملی در بندرعباس در تابستان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۲۲۳۵

پیگیری| ثبت نام مسکن ملی در بندرعباس در تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یکی از عمده‌ترین چالش‌های حوزه مسکن در مرکز هرمزگان نبود عرضه کافی مسکن برای جوانان و دیگر اقشاری است که هنوز از زمین و یا تسهیلات مسکن دولتی استفاده نکرده و چشم انتظار طرح مسکن ملی نشسته‌اند.

به بیان بسیاری از کارشناسان، ثبت نام طرح مسکن ملی در کل می‌تواند مقداری از بار روانی ناشی از کمبود مسکن را در جامعه کاهش داده و به دنبال آن امیدواری را در جامعه نسبت به آینده افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح اقدام ملی مسکن که در بندرعباس بدلیل در نظر گرفتن شهرک علوی در فاصله 55 کیلومتری از بندرعباس عملا مورد استقبال جامعه قرار نگرفته است، با گذشت 9 ماه از شروع این طرح در کشور اما بر زمین مانده و هنوز خبری از ثبت نام در این زمینه نیست.

ثبت نام مسکن ملی در بندرعباس در تابستان

پیگیری‌های خبرنگار فارس درباره محدوده 350 هکتاری شمال بلوار امام حسین (ع) که استاندار هرمزگان از مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی برای اختصاص آن به منظور راه اندازی طرح مسکن ملی خبر داده بود، حکایت از آن دارد که ثبت نام این طرح برای بندرعباس در تابستان (سه ماهه دوم سال) آغاز خواهد شد.

 

عباس کمالی در تازه‌ترین اظهارنظر خود در این باره گفت: با برنامه ریزی انجام شده در 3 ماهه دوم سال مجدد از متقاضیان ثبت نام و عملیات اجرایی پروژه های مشابه در مرکز استان آغاز خواهد شد.

آخرین اقدامات و گزارش طرح نهضت ملی مسکن در هرمزگان

به گفته عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیش از 80 هزار نفر متقاضی برای بهره مندی از امکانات و تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن استان هرمزگان ثبت نام کردند.

وی افزود: با اعلام شرایط بهره مندی و امکان پذیرش نهایی متقاضیان و استعلام از مراجع ذیربط پس از بررسی و پالایش تاکنون بیش از 14 هزار و 919 نفر حائز شرایط و پذیرفته شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: از این تعداد پذیرفته شده، 5 هزارو 469 نفر جمعاً بالغ بر 638 میلیارد ریال وجه اولیه ثبت نام خود را واریز کرده‌اند.

سهم هرمزگان احداث حدود 50 هزار واحد مسکونی است

عباس کمالی همچنین اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تعداد 49 هزار و 950 واحد مسکونی دربرنامه 4 ساله در نظر گرفته شده است که با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، شرکت عمران شهر جدید علوی از طریق متقاضیان در قالب واگذاری های گروهی و با مشارکت بانک مسکن اجرا و تحویل متقاضیان می شود.

ثبت نام از متقاضیان در 42 شهر هرمزگان

وی در ادامه با بیان این که در 42 شهر استان ثبت نام از متقاضیان برای بهره مندی از طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات تامین زمین در مرکز استان تا کنون این امر محقق نشده که با بررسی مجدد، اقدامات و هماهنگی لازم امکان ثبت نام برای متقاضیان حائز شرایط آماده شده و به زودی امکان ثبت نام فراهم و اعلام خواهد شد.

مدیر کل راه شهرسازی در پایان گفت: عملیات اجرایی یک هزار و 360 واحد مسکونی در قالب 3 پروژه 400،240 و 720 واحدی در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور مهندس دوستی استاندار هرمزگان آغاز و با برنامه ریزی انجام شده در 3 ماهه دوم سال مجدد از متقاضیان ثبت نام و عملیات اجرایی پروژه‌های مشابه در مرکز استان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: بندرعباس هرمزگان نهضت ملی مسکن هرمزگان طرح نهضت ملی مسکن خواهد شد مسکن ملی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان-جام جم انلاین-کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ویژه مسجدی های شهر بندرعباس در محله پل خواجو برگزار شد.     به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 40 نفر از برادران و خواهران عضو کانون های فرهنگی هنری شهر بندرعباس که به حوزه کارآفرینی و کسب کار علاقه مند بودند در این کارگاه شرکت کردند.   اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در حاشیه برپایی این کارگاه گفت: شناسایی و حمایت از کسب و کار و کارآفرینی ویژه بچه های مسجد، بهره‌گیری بهینه از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت اقتصادی مردم در فعالیت‌های اقتصادی، تحکیم اقتصادی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حمایت از کسب و کار‌های خرد ازجمله اهداف برگزاری این کارگاه است.   وی افزود: محمدحسین قمری مدیر کل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت، محسن امیدوار مسئول اندیشکده دینا و مهدی آقائی کارشناس ستاد مرکزی کانون های مساجد کشور از مربیان این کارگاه بودند.   سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان با بیان اینکه آیین اختتامیه طرح همت در مسجد قریب به یک ماه دیگر برگزار می شود، اظهار کرد: اعطای تسهیلات سه میلیون ریالی و انجام کار عملی(فعالیت اقتصادی و کسب و کار خرد) توسط فعالان از دیگر اقدامات پیش از آیین اختتامیه است.وی افزود: در آینده از طرح و ایده های منتخب مطرح شده در کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد » حمایت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • قطار ۵ستاره تابستان امسال به همدان می‌رسد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز