Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری بعد از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از داروی مکمل پروبیوتیکی ساخته‌شده در یک شرکت دانش بنیان در جمع خبرنگاران گفت: مدل توسعه در یک شتابدهنده مهم‌تر از خروجی محصول است.

وی با بیان اینکه ممکن است مدل‌های توسعه‌ای در شتابدهنده های خارج از کشور نمونه‌هایی داشته باشد اما ما توانستیم مدل‌هایی بومی را برای این امر در داخل کشور ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ستاری، این مدل ها بر اساس فرهنگ و اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است.

وی خاطر نشان کرد: یک جوان با ایده وارد شتابدهنده می‌شود و بعد از تشکیل تیم، محصولی را به تولید می‌رساند.

وی با اشاره به این شتابدهنده که محصول خود را رونمایی کرده است، ادامه داد: اکنون بیش از ۲۳ تیم و ۳ شرکت دانش بنیان در این شتابدهنده فعالیت می‌کنند؛ مدل توسعه‌ای این شتابدهنده با سایر شتابدهنده ها متفاوت است و در کشور سابقه ندارد.

معاون علمی و فناوری گفت: موضوع پروبیوتیک دامی سابقه کمی در کشور دارد و از سوی دیگر ایجاد شتابدهنده بیوتکنولوژی و پروبیوتیک فعال در حوزه دام جزو اولویت‌های ما در سال جاری است.

وی تاکید کرد: همچنین امنیت غذایی، دارو و واکسن دام طیور، ابزیان از دیگر موضوعاتی است که در معاونت علمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شبیه این شتابدهنده ای که محصول پروبیوتیک تولید کرده در کشور وجود دارد اما موضوعات آنها متفاوت است، ادامه داد: این شتابدهنده قابلیت صادرات دارد و می‌تواند به تدریج بزرگ‌تر شود.

کد خبر 5521403 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: سورنا ستاری شرکت های دانش بنیان شتابدهنده صادرات امنیت غذایی دام و طیور تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری فضایی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فیس بوک قانون فناوری نانو حکم انتصاب ایالات متحده امریکا پارک علم و فناوری معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت شبکه اجتماعی تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • حل مشکل آب کشاورزان قزوین اولویت مسؤولان باشد
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد