Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا طاهرخانی روز چهارشنبه در همایش روز ملی اصناف که با حضور مسئولان منطقه و کسبه در محل تالار پذیرایی سیمرغ برگزار شد، اظهار داشت: دولت به دنبال ساماندهی وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور است.

وی گفت: یکی از اهداف اجرای طرح هدفمندی ارز ترجیحی، مبارزه با قاچاق کالا و برقراری عدالت بود تا اگر قرار بر پرداخت یارانه باشد، به صورت مستقیم به مردم نیازمند پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول با اشاره به انجام مقدمات طرح هوشمند سازی خرید نان در شهرستان دماوند گفت: با اجرای این طرح جلوی بسیاری از موارد قاچاق آرد گرفته خواهد شد.

طاهر خانی گفت: طرح هدفمندی ارز ترجیحی و موضوع آرد و نان در دماوند به صورت یکجا اجرا می شود و نشست‌ها و جلساتی نیز در این خصوص برگزار شده است که در بحث هوشمندسازی خرید نان در شهرستان دماوند مقدمات کار در حال فراهم سازی است و هیچ گونه تغییری در قیمت نان تا پایان سال نخواهیم داشت و نانوایان باید در پخت نان بهترین  کیفیت را داشته باشند.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: از ستاد تنظیم بازار و همچنین بسیج اصناف که به صورت شبانه‌روزی با کار جهادی نسبت به نظارت بر بازار شهرستان دماوند اقدام می‌کنند تشکر می شود.

اصناف در رشد و بالندگی کشور همواره موثر بودند

سید علی دهقان حسینی، رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند در این‌ همایش اظهار داشت: اصناف در رشد و بالندگی کشور همواره موثر بوده و در کنار پرداختن به فعالیت اقتصادی و کسب و کار حلال، در مسائل روز و تحولات سیاسی و اجتماعی کشور نیز نقش آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصناف در تمام مراحل انقلاب اسلامی همراه مردم و دولت بوده و موجب موفقیت های بیشماری در کشور شده است، افزود: بنابر فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اصناف بازوان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

دهقان حسینی گفت: کسبه و اصناف در این روزگار سخت دوشادوش دولت و مسئولان با تمام توان از دل و جان مایه می گذارند تا بتوانند آرامش و ثبات را به بازار عرضه کنند.

واقعی سازی قیمت‌ها بدون کمک کسبه امکان پذیر نبود

آرش آقاجان احمدی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دماوند نیز در این همایش اظهار داشت: اصناف در همه اتفاقات مهم کشور نقش مهمی داشتند که بارزترین آن، پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی بود.

وی با بیان اینکه کسبه همواره در تنظیم بازار نقش آفرین بودند، افزود: به ویژه در بحث هدفمندی یارانه ها همکاری لازم را داشته و در راستای موفقیت دولت تلاش کردند؛ همچنین همکاری لازم را با بازرسان اداره صنعت و معدن داشتند و انصاف اصناف بود که این طرح به موفقیت رسید.

آقاجان احمدی تصریح کرد: اصناف علاوه بر بحث هوشمند سازی یارانه ها، در خصوص بحث کرونا نیز همکاری لازم را داشته و بسیاری از آنان در زمان پیک کرونا ضرر را به جان خریده و برای سلامت مردم، مغازه های خود را تعطیل کردند.

وی با اشاره به کمک های مومنانه اصناف و کسبه شهرستان دماوند به نیازمند، گفت: در بحث واقعی سازی قیمت ها، با وجود تلاش دولت اما بدون کمک کسبه این مهم امکان پذیر نبود، علاوه بر این هوشیاری کامل و درخشان اصناف در خنثی سازی طرح های دشمن و دروغ پراکنی های رسانه های معاند قابل توجه است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با اهدای لوح، از تعدادی رؤسای اتحادیه‌های صنفی و کسبه نمونه شهرستان دماوند تقدیر شد.

برچسب‌ها شهرستان دماوند جمهوری اسلامی ایران اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند جمهوری اسلامی ایران اصناف شهرستان دماوند جمهوری اسلامی ایران اصناف شهرستان دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند

علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست راهبردی شهر هوشمند با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، باید در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.

در  ادامه امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد گفت: در  هوشمندسازی در بخش ساختمان  باید در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار  می شود.

 ریاحی اظهار کرد: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.

در ادامه این جلسه،  غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام کنیم.

همچنین  محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • مقدمات برگزاری دادگاه‌های صلح در لرستان فراهم شود
  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته