Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: در پی گزارش مسئول فنی بهداشتی یک واحد مرغ گوشتی در سبزوار مبنی بر ابتلا به بیماری آنگارا ضمن اخذ نمونه‌های لازم و ارسال به مرکز آزمایشگاه تشخیصی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی و مثبت بودن نتیجه حاصله و همچنین تلفات بالای واحد مربوطه، تصمیم بر معدوم‌سازی واحد گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براتعلی زیدآبادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: واحد مورد اشاره به همراه پنج واحد مرغداری دیگر به صورت مجتمع بود؛ به همین جهت وجود بیماری در یک واحد احتمال مبتلا شدن دیگر واحدها نیز بسیار بالا می‌برد. به همین منظور جهت کنترل و پیشگیری بیماری در سایر مرغداری‌های عضو، معدوم‌سازی مجتمع مذکور به روش بهداشتی صورت گرفت.

وی افزود: بیماری آنگارا یک بیماری ویروسی است که عامل آن در مقابل ضدعفونی کننده‌ها مقاومت بیشتری نسبت به سایر ویروس‌ها دارد. این بیماری در گله‌های حساس تا ۸۰ درصد تلفات می‌گیرد و هیچگونه درمان خاصی برای آن نیز گزارش نشده است. این بیماری می‌تواند هم به صورت افقی(انتقال بین مرغداری‌ها) و هم به صورت عمودی(انتقال مادری) بین مزارع انتقال پیدا کند.

زیدآبادی در ادامه از کلیه مرغداران خواست مسائل بهداشتی قرنطینه‌ای را در واحد خود با دقت کافی و وسواس بیشتر رعایت نمایند و جوجه‌ریزی را از مزارع مرغ مادر واکسینه شده علیه بیماری آنگارا انتخاب کنند و در صورت هر گونه تلفات غیرمتعارف در اسرع وقت مسئول فنی بهداشتی واحد خود و شبکه دامپزشکی را مطلع نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرغداري بیماری آنگارا سبزوار خبرهای شهرستان سبزوار بیماری آنگارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم