Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر مهدی رضایی با اشاره به اینکه در بسته خدمات بیمه‌ای درمان ناباروری تعریف شده ویزیت، خدمات دارو، آزمایشگاهی، تصویربرداری و ... تا ۹۰ درصد در مراکز دولتی و عمومی غیردولتی تحت پوشش بیمه پایه است، گفت: البته اخیرا پیشنهاداتی هم مطرح شده است که ان‌شاءالله اگر فرایند تصویب آن در شورای عالی بیمه صورت گیرد درصدی از تعرفه‌های درمان ناباروری در بخش خصوصی و خیریه‌ها هم تحت پوشش بیمه خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

چرا همه پزشکان با بیمه‌های پایه قرارداد ندارند؟

او ادامه داد: تاکنون تعرفه بخش دولتی و عمومی در درمان ناباروری تا ۹۰ درصد تحت پوشش بود اما قصد داریم پوشش خود را در سایر بخش‌ها هم گسترش دهیم.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورای عالی بیمه، چهار نوع تعرفه بیمه‌ای بسته به نوع مالکیت مراکز درمانی داریم؛ تعرفه مراکز دولتی، مراکز عمومی غیر دولتی، مراکز خیریه و مراکز خصوصی. با این حساب نمی‌توانیم در یک مرکز دولتی تعرفه بخش خصوصی را پرداخت کنیم. به عنوان مثال مرکز درمان ناباروری ابن سینا مالکیت عمومی غیردولتی دارد؛ یعنی طبق قانون باید خرید خدمت هم با این عنوان صورت گیرد و طبق قانون نمی‌توانیم از این مرکز تعرفه بخش خصوصی را خرید کنیم.

وی افزود: خرید خدمت ما پیش از این به صورت راهبردی و خرید بسته خدمتی بود که با توجه به افزایش قیمت برخی آیتم‌ها مانند تجهیزات پزشکی، این بخش‌ها را به صورت مجزا قیمت‌گذاری کردیم تا به مراکز درمان ناباروری کمک شود. بخشی از مشکلات در تغییر روش پرداخت، برطرف شده است اما بخشی هم وابسته به تعاریف قانونی است که ما نمی‌توانیم نوع خرید خدمت خود را تغییر دهیم.

رضایی درباره طرح پیشنهاداتی از قبیل شکل‌گیری صندوق‌های حمایتی در خود مراکز درمان ناباروری و اختصاص وجه مشخص به هر زوج نابارور از سوی مرکز درمانی، بیان کرد: چنین راهکارهایی باید از سوی قانون‌گذار پذیرفته شود. در هیچ جای دنیا چنین رسمی وجود ندارد و تامین مالی در حوزه سلامت از ۳ طریق دولت، ‌ بیمه یا مردم انجام می‌شود. با طرح چنین پیشنهاداتی کنترلی به وجود نمی‌آید و روش مرسومی در تامین منابع حوزه سلامت نیست. بیمه ساز و کار خاص خود را دارد که کنترل شده است.

او درباره هزینه هر سیکل درمان ناباروری، تصریح کرد: در مراکز خصوصی میانگین پرداختی متفاوت است اما در بخش دولتی میزان پرداختی از یک تا ۷ میلیون تومان متغیر است.

انتهای پیام

کد خبر: 1145234 برچسب‌ها بیمه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیمه درمان ناباروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی

افشین باقرزاده قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی در سال جدید، گفت : این میزان افزایش در بخش‌های مختلف متفاوت است، اما بطور میانگین شاهد افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی و درمانی در سال جدید هستیم.

باقرزاده گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته قیمت تعرفه‌های پزشکی در سه بخش دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی متفاوت است.

وی افزود: در بخش «دولتی» تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص ۶۷ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۷۰ هزار و ۸۰۰ تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و کارشناس پروانه دار ۳۱ هزارو ۳۰۰ تومان است.

باقرزاده گفت: در بخش «عمومی غیردولتی» نیز تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۵۶ هزار تومان، پزشک و دندانپزشک متخصص ۹۲ هزار تومان، پزشک فوق تخصص یکصد و یازده هزار تومان، پزشک متخصص روانپزشکی ۱۱۹ هزار تومان، پزشک فوق تخصص روانپزشکی ۱۳۶ هزار تومان، کارشناس ارشد پروانه دار ۴۹ هزار و کارشناس پروانه دار ۴۲ هزار است.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش «خصوصی» هم بر اساس ابلاغ صورت گرفته تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک عمومی ۱۲۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۹۴ هزار و ۵۷۰ تومان است و مابقی آن توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود، تعرفه ویزیت پزشک و دندانپزشک متخصص هم ۱۸۹ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۱۴۹ هزار و ۹۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

وی تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص در بخش خصوصی را نیز ۲۴۱ هزار تومان اعلام و تصریح کرد: از این میزان سهم بیمار ۱۹۳ هزار و ۵۴۰ تومان است و مابقی توسط سازمان‌های بیمه گر پرداخت می‌شود.

باقر زاده تعرفه ویزیت پزشک متخصص روانپزشکی را نیز در بخش خصوصی ۲۵۱ هزار اعلام و تصریح کرد: سهم بیمار از این میزان ۲۰۱هزار و ۴۴۰ تومان است، تعرفه ویزیت پزشک فوق تخصص روانپزشکی هم در بخش خصوصی ۲۸۶ هزار تومان است که سهم بیمار از این میزان ۲۲۷ هزار تومان می‌باشد.

وی تعرفه ویزیت کارشناس ارشد پروانه دار در بخش خصوصی را ۱۰۲ هزار تومان و کارشناس پروانه دار را هم ۸۷ هزار تومان اعلام کرد.

باقرزاده گفت: در بخش خصوصی تعرفه ویزیت پزشک عمومی بالای ۱۵ سال سابقه هم جداگانه تعیین شده که ۱۴۴ هزار و ۹۰۰ تومان است و سهم پرداختی بیمار از این میزان ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی