Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌ها، مراکز و دفاتر ایرنا امروز اول تیر ماه علاوه بر پوشش برنامه های خبری در سطح استانی و ملی، موضوعات مختلفی را چون روزهای گذشته دستمایه تولید اخبار، مصاحبه ها و گزارش‌های خبری و تحلیلی خود قرار دادند که با مطالعه آنها می‌توان از رخدادهای مهم کشور اطلاع پیدا کرد.

در ادامه سفرهای استانی دولت، خراسان شمالی این هفته میزبان رییس دولت سیزدهم است، به همین مناسبت مرکز ایرنا در استان اقدام به انتشار گزارشی با عنوان ساخت بیمارستان مهم‌ترین خواسته مرزنشینان خراسان شمالی از رییس جمهور،  خواسته‌های مددجویان خراسان شمالی از رییس جمهور،  حل مشکلات حاشیه‌نشینی در خراسان شمالی؛ مطالبه‌ مردم از دولت عدالت محور،  مردم خراسان شمالی چشم انتظار نگاه دولت به حل مشکلات زیرساختی،  امیدواری اهل سنت خراسان شمالی برای حل مشکلات خود در سفر رییس جمهور،  کمک به رونق اقتصادی، مطالبه مهم شیروانی ها از رییس جمهور،  ایجاد بازارچه مرزی، مطالبه مردم خراسان شمالی از دولت سیزدهم و لزوم توجه دولت به تامین آب پایدار شهرها و روستاهای خراسان شمالی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر رییس جمهور به این استان فردا -پنجشنبه- دوم تیرماه تدارک دیده شده است و در این سفر ۱۰ تن از اعضای هیات دولت سیزدهم هم آیت الله رییسی را همراهی خواهند کرد.

رییس جمهور در این سفر یک روزه بازدید از بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی، دیدار و نشست با اقشار مردم، رایزنی و تبادل نظر با نخبگان، شرکت در شورای اداری استان و حضور در نشست خبری را در دستور کار خود دارد.

سفرهای استانی آیت الله رییسی در استان های دیگر با برکات زیادی همراه بود و اکنون قرار است پایان هفته جاری، خراسان شمالی میزبان رییس قوه مجریه باشد تا با همت دولت سیزدهم، دغدغه ها و مشکلات در حوزه زیرساختی به خط پایان نزدیک شود.   

در این گزارش ها می خوانیم: این روزها اهالی مرزنشین رازوجرگلان چشم به راه ورود رییس جمهور مردمی، آیت الله رییسی به استان هستند تا با رویکرد جهادی و نگاه عدالت محورش به ساخت تنها بیمارستان این منطقه محروم شتاب بخشد.

حل مشکلات انباشته شده در زیرساخت های خراسان شمالی که به عنوان پل ارتباطی استان های شمالی به مشهد مقدس محسوب می‌شود، در انتظار نگاه ویژه رییس جمهور و اعضای هیات دولت است تا در سفر پیش رو به این استان، تصمیمی اساسی گرفته شود.  

فراهم‌کردن زیر ساخت‌های لازم در سکونت‌گاه‌ها، رفع محرومیت و کاهش فاصله با مناطق برخوردار از جمله مطالبه مردم خراسان شمالی از دولت سیزدهم است چرا که دولت نگاه ویژه ای به عدالت اجتماعی و توسعه مناطق کم برخوردار دارد.

امروز مرکز هرمزگان گزارشی با عنوان تجاری سازی صنعت کشتی سازی، راه توسعه همکاری با جهان منتشر کرده که در مقدمه آن آورده است: وقتی کلید کشتی نفتکش اقیانوس پیمای آفراماکس توسط رییس جمهور کشورمان به رییس جمهور ونزولا تحویل شد؛ بارقه امید در صنعت کشتی سازی ایران ایجاد شد که می‌شود بار دیگر این صنعت را در راه توسعه اقتصادی کشورمان تجاری سازی کرد.

همگام سازی صنعت با کمک دانش بنیان ها در دولت سیزدهم این فرصت را به صنعت کشتی سازی می دهد که در راه توسعه تجارت باید به نقاط دوردست جهان نگریست تا بتوان چرخ این صنعت در ایران را همچنان به حرکت درآورد.

خبرنگاران ایرنا در مرکز ساری گزارشی تحت عنوان صف دلالان پشت مرز شالیرازهای مازندران / برنج جدید چند قیمت می‌خورد؟  نوشته اند که این روزها گمانه زنی در باره کشف قیمت برنج جدید مازندران یکی از موضوعات مورد توجه جامعه است و نکته جالب این که غیر از کشاورزان شالیکار، سایر بخش های جامعه معتقدند که قیمت این محصول داخلی فنر پرانده است و نگرانند که با افزایش قیمت بیشتر از دسترس بسیاری از مصرف کنندگان طبقه متوسط جامعه خارج خواهد شد.

همچنین امروز از مرکز گرگان گزارشی با عنوان پاکتراشی جنگل‌ هیرکانی در گلستان؛ زخم به جامانده از جنگ جهانی دوم منتشر شده که در این گزارش می خوانیم: انتشار فیلمی با موضوع پاکتراشی در قلب جنگل هیرکانی محدوده شهرستان بندرگز، علاوه بر نگرانی از تکرار این اتفاقات تلخ، ضرورت ورود دستگاه‌های نظارتی برای احیا نشدن این عرصه ۱۲ هکتاری را بیشتر کرد. روزهای گذشته فیلمی کوتاه در فضای مجازی منتشر شد که در آن ادعا شده بود بخش زیادی از جنگل هیرکانی در شهرستان گلوگاه مازندران پاکتراشی شده است.  زمان کوتاهی پس از انتشار این کلیپ، مشخص شد این زمین پاکتراشی شده جزو بخش ثبتی شهرستان بندرگز در استان گلستان است و مهم‌تر آن که قطع درختان قدمتی چند دهه ای دارد و از بقایای حضور ارتش متفقین در ایران است و طبق بررسی ها، ارتش شوروری به دلایلی که آشکار نیست این منطقه جنگلی را پاکتراشی کرد.

مردم چهارمحال و بختیاری در انتظار تکمیل حیاتی‌ترین طرح آبرسانی استان عنوان گزارشی از شهرکرد که در آورده است: طرح آبرسانی بن به بروجن که عملیات اجرایی آن یک دهه به طول انجامیده اکنون با همت دولت سیزدهم مورد تاکید قرار گرفته است و با بهره‌برداری از آن آب شرب نیمی از مردم استان تامین می‌شود.

مرکز بیرجند هم با انتشار گزارشی با عنوان آن روی سکه صف‌های طویل در جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی نوشته که صف‌های طویل در برخی از جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی برای دریافت گازوئیل این روزها تبدیل به معمایی شده که مسئولان امر پاسخ به چرایی آن را در قاچاق سوخت می‌دانند.  

خراسان رضوی و مشهد بیش از دو دهه گرفتار خشکسالی است گزارشی با عنوان آبی که بر باد رفت، آتشی که دامان خاک را گرفت منتشر کرده است که در بخشی از این گزارش می خوانیم: خشکسالی‌های پیاپی و کاهش بارندگی‌ها، وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی را در کشور و به خصوص مناطق شرقی بسیار ناخوش کرده است و دیو تشنگی از چند سال پیش تنوره‌کشان بر این دیار، به ویژه سرزمین خورشید، چنگ انداخته است. بی‌آبی و کم‌آبی پدیده‌ای درآمیخته با مناطق خشک و کویری است، موضوعی که هر سال حاد و حادتر می‌شود و روند گرم شدن هوا نیز چون نمکی بر این زخم ناسور است.

در همین حال استان البرز هم گزارشی با موضوع خشکسالی منتشر کرده با عنوان الگوهای نوین آبیاری نسخه نجات بخش کشاورزی/ شهرک گلخانه‌ای البرز به بار می نشیند که در مقدمه آن آورده است: خشکسالی و فقر منابع آب سطحی و زیر زمینی، متولیان کشاورزی در البرز را به سمت تغییر الگوی کشت و استفاده از روش‌های نوین آبیاری فراخوانده، مسیری که در گام نخست با تکمیل نخستین شهرک گلخانه‌ای مشترک دولت و بخش خصوصی روزهای تحول در کشاورزی استان را نوید می دهد.

از دیوارهای قد کشیده خانه‌ها تا مشکلات روحی بی‌بی ماهیجان عنوان گزارش دیگر امروز از دفتر لارستان بود که در بخشی ازاین گزارش آورده است :خبری از آن تصاویر غمبار، گل و لای انباشت شده از سیل بیرم لارستان در خیابان ها و کوچه های هراس انگیز آن روزهای سخت دیماه به چشم نمی آمد؛ کودکی را دیگر زانوی غم بغل گرفته در کنج دنج خانه ویران شده مشاهده نکردم و درهم ریختگی وسایل ریخته در ایوان خانه ای یافت نشد.

مرکز کرمانشاه هم امروز گزارشی تحت عنوان روند مطلوب ساخت حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در کرمانشاه منتشر کرده که در بخشی از آن می خوانیم: نهضت ملی مسکن پروژه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم بویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است و براساس برنامه طی چهار سال اجرایی می‌شود، پروژه‌ای که استان کرمانشاه نیز از آن بهره‌مند شده و ساخت ۱۷ هزار و ۹۰۱ واحد در سال اول در این استان آغاز شده است.

همچنین به مناسبت اولین سالگرد درگذشت ۲ خبرنگار ایرنا و ایسنا دستمایه گزارشی با عنوان اتوبوس مرگ؛ به یاد ریحانه و مهشاد، خبرنگاران فقید ایرنا و ایسنا در خروجی استان ها شد که در مقدمه آن می خوانیم :حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در تیر ماه سال گذشته شوکی بود که نه فقط جامعه خبری که تمام ایرانیان را متاثر کرد، حادثه‌ای تلخ و فراموش نشدنی که بار دیگر توجه افکار عمومی را به مشکلات حمل و نقل و سوء مدیریت این حوزه بویژه در تورهای خبرنگاری جلب کرد.  دسترسی به اخبار و اطلاعات نیاز همیشگی جامعه بشری بوده و انسان همواره به اخبار تازه نیازمند است از این رو کار خبر و خبررسانی تعطیل بردار نیست و حرفه خبرنگاری نیز شغلی برای تمام فصول محسوب می‌شود.

شهریور، پایان بازار گرمی چشمه های آب سنندج عنوان گزارشی از مرکز سنندج که به وضعیت دبه‌های به صف شده آب در اطراف شهر. تعدادی از شهروندان سنندجی از چشمه‌های کوه آبیدر از جمله هفت آسیاب، کانی‌شفا و سنگ شکین اشاره کرده است.

مرکز تبریز هم گزارشی با عنوان حوادث پلاسکو و متروپل، آژیر خطری برای مدیریت شهری تبریز منتشر کرده که دراین مطلب اورده است: حادثه‌های پلاسکو تهران و ریزش ساختمان متروپل آبادان، تلنگر و آژیر خطری است تا مسوولان مربوط و ساکنان ساختمان‌ها و مراکز پرخطر کلانشهر تبریز نیز به فکر ایمن‌سازی آن‌ها بیافتند و گام‌های عملی برای تکرار چنین حوادثی بردارند.

مشارکت مردم سرمایه‌ای اجتماعی برای کاهش مصرف برق عنوان گزارش از لرستان که در آن نوشته است: تاثیر انرژی بر زوایای مختلف زندگی آشکار تر از سیطره تصور است، برای تجربه نکردن خاموشی‌های تابستانه و گریز از گرمای روح فرسای آن مشارکت مردمی همانند یک سرمایه اجتماعی بی همتا می‌تواند اثر بخش باشد، باوری که می‌پذیرد کمترین رفتار در حفظ انرژی برق بی حاصل نمی‌ماند.

گزارش ورزشی با عنوان تحقق رویای جهانی شدن استعدادهای هندبال همدان منتشر شده که در بخشی از این گزارش می خوانیم: روند جهانی شدن هندبال همدان وعده دوره فعلی ریاست هیات، شاید در همان شروع به کار تعبیر شعارگونه داشت اما با گذشت سه سال با تمرکز بر برنامه استعدادسازی به ثمر نشست و حالا هندبالیست‌های دختر و پسر این استان در بالاترین سطح می‌درخشند.

بازار فروش محصولات و تامین سرمایه دغدغه کارآفرینان پردیسی ،  گذر از بحران کم آبی با فرهنگ سازی در هفته صرفه جویی ، حوادث پلاسکو و متروپل، آژیر خطری برای مدیریت شهری تبریز ، پیشکش به تمامی عدالت پیشگان تاریخ،  اجرای طرح‌های آبیاری و زهکشی مهمترین نیاز توسعه آذربایجان غربی،  مبارزه با آفت پروانه برگ خوار جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد منتظر تامین اعتبار گیلان زلزله‌خیز و آموزش‌هایی که نباید غفلت شود،  دیالیز سحرگاهی رنج مضاعف بیماران بابلی،  اجرای عملیات بیابان زدایی در ملارد از اقدامات مهم آبخیزداری استان تهران  عناوین دیگر گزارش های منتشره در خروجی استانی است.

اخبار برگزیده استانی 

افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار 

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار با حضور سید پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور امروزچهارشنبه افتتاح شد.  میزان تولید برق این پروژه ۱۶۰ مگاوات بوده که می‌تواند توسعه منطقه‌ای را به همراه داشته باشد.

آغاز تعمیرات اساسی در پالایشگاه نفت تهران

تعمیرات اساسی واحدهای سولفورزدایی نفت سفید، سولفورزدایی از نفت گاز، هیدروژن شماره ۳، گوگردسازی شماره ۳، آمین شمالی ۲ و جنوبی و آب ترش پالایشگاه نفت تهران آغاز شد.  شرکت پالایش نفت تهران به‌طور عمده از ۲ پالایشگاه نفت شمالی و جنوبی به همراه واحدهای زیست محیطی مشترک بین ۲ پالایشگاه و تعدادی واحدهای جانبی و واحدهای تامین آب، برق و بخار سرویس دهنده به واحدهای پالایشی تشکیل شده است.

همنشینی سیارات منظومه شمسی را تا دهم تیر به تماشا بنشینید

 همنشینی سیارات منظومه شمسی یکی از رویدادهای نجومی زیبا و قابل رصد با چشم غیر مسلح است که فرصت مشاهده آن تا دهم تیر امسال وجود دارد.  هر چند سال یک بار، پدیده مقارنه یا همنشینی سیاره های منظومه شمسی اتفاق می افتد و امسال نیز این پدیده از ۲۸ خرداد آغاز شده است و تا حدود دهم تیر ماه جاری می‌توان این رویداد را در دقیقه های ابتدایی صبح تماشا کرد.

بهره‌برداری آزمایشی از نیروگاه گازی زرند 

محمود صادقی مجری طرح‌های نیروگاهی گازی شرکت برق حرارتی کشور در حاشیه بازدید از نیروگاه گازی مهتاب کویر زرند گفت: نخستین واحد نیروگاه گازی مهتاب کویر شهرستان زرند به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید و با موفقیت به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

 وی افزود: پروژه احداث این نیروگاه با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی صنعت برق کشور با برخورداری از ۲ واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در دستور کار قرار گرفته است.

زلزله بار دیگر چارک هرمزگان را لرزاند

زلزله به بزرگی ۴.۱ریشتر بار دیگر روز چهارشنبه بخش چارک از توابع بندرلنگه هرمزگان را لرزاند.  به گزارش ایرنا به نقل از مرکز لرزه نگاری کشور این زلزله ۱۰ و ۳۶ دقیقه  در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد.

دستگیری اعضای باند سقط جنین در خراسان جنوبی

پنج عضو باند سقط جنین با تلاش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در بیرجند مرکز استان دستگیر شدند.  این افراد با قرار تامین بازداشت موقت روانه زندان شدند و پس از زندان در اختیار حفاظت سپاه برای جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی قرار گرفتند.

مرکز مانیتورینگ منابع طبیعی کشور امسال راه‌اندازی می‌شود

علی عمویی معاون دفتر مهندسی و مطالعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از ایجاد و راه اندازی مرکز مانیتورینگ برای پایش عرصه های منابع طبیعی کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

کارخانه فروکروم رفسنجان پس از ۳ سال تعطیلی فعال می‌شود

رضا نصوحی مدیر تولید کارخانه فروکروم واقع در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: این واحد اواخر سال ۹۷ به دلایلی همچون تحریم ها تعطیل شده بود که اینک در حال راه اندازی است. وی ظرفیت تولید این کارخانه را ۶۰ هزارتن در سال اعلام کرد.

سرمایه گذاران استرالیایی علاقه مند به همکاری با ایران 

 لیندال ساکس سفیر استرالیا در ایران در دیدار با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با اشاره به اینکه جامعه‌ ایرانیان در استرالیا بسیار فعال و تحصیل‌کرده هستند، افزود: بسیاری از تجّار و سرمایه‌گذاران استرالیایی علاقه‌مند به همکاری با تجار ایرانی هستند.

توده ۲۰ سانتیمتری از ریه بیمار ۲۴ ساله یزدی خارج شد

توده‌ای به ابعاد ۲۰ در ۱۵ سانتیمتر با موفقیت از ریه یک جوان ۲۴ ساله یزدی در بیمارستان شهید صدوقی یزد خارج شد.  این عمل جراحی که به لحاظ حجم و ابعاد توده برای نخستین بار در استان یزد انجام شد چهار ساعت به طول انجامید.

آغاز ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان

عملیات ساخت مجتمع پتروشیمی گلستان با بودجه ۲۲۰ هزار میلیارد ریالی یک شرکت سرمایه‌گذاری داخلی طی یک ماه آینده فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می‌شود. این شرکت سرمایه گذاری که جزو بزرگترین سرمایه گذار بخش پتروشیمی کشور به شمار می رود، مسوولیت راه‌اندازی این طرح را پذیرفته است.

ایثار پرستار فداکار مشهدی با اهدای عضوش ماندگار شد

اهدای اعضای یک پرستار ۴۵ ساله ساکن مشهد که در حین خدمت دچار ایست قلبی و سپس مرگ مغزی شده بود موجب نجات و ادامه زندگی ۶ بیمار نیازمند به عضو شد.

آغاز عملیات احداث پایانه صادراتی ماهیان زینتی در قزوین 

 عملیات احداث پایانه صادراتی ماهیان زینتی با حضور سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در قزوین آغاز شد. در آیین کلنگ زنی احداث پایانه صادراتی ماهیان زینتی واقع در بزرگترین واحد مسقف تولید ماهیان زینتی خاورمیانه در شهر صنعتی لیا حجت الاسلام محمد حسین افشار شکیب معاون امور پارلمانی رییس سازمان شیلات و رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز حضور داشتند.  

درآمد ترانزیت ریلی قزاقستان به ترکیه 

محسن اعتماد مدیرکل راه آهن شمال شرق  با اشاره به ورود قطار قزاقستان به ترکیه از راه آهن اینچه برون گفت: ترانزیت ریلی محموله کانتینری قزاقستان با ۵۰ واگن ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه آهن گلستان درآمد داشت.  در ابتدا مقرر بود این قطار از ایستگاه راه آهن سرخس وارد کشور شود که با رایزنی های بسیار مسیر حرکت را به اینچه برون هدایت کردیم.

 دیگر مطالب مهم و تولیدات استان ها 

  آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سید مسعود میرکاظمی معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به گلایه های شدید مردم از گرانی‌ها گفت: امروز داد مردم از گرانی‌ها بلند است و می‌گویند که قیمت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد که حل مشکلات اقتصادی امروز وظیفۀ هر سه قوه است و انتظار مردم این است که سه قوه با هم در این خصوص همکاری و تلاش کنند. وی در ادامه به ضرورت اقناع و تبیین برای مردم نسبت به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این گرانی‌های افسارگسیخته با وجود افزایش درآمدهای نفتی دولت به عنوان معمایی برای مردم شده که لازم است دولتمردان جواب قانع کننده‌ای برای آن داشته باشند.  

مرداد علی تاتار فرماندار قصرشیرین با اعلام اینکه مرز رسمی خسروی به زودی برای تردد کاروانی زائران عتبات عالیات بازگشایی می‌شود، گفت: براین اساس روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر، بدون روادید در قالب کاروان‌های رسمی سازمان حج و زیارت با موافقت طرف عراقی از طریق این مرز عازم عراق خواهند شد. وی افزود: رایزنی‌های لازم توسط مقامات کشورمان با طرف عراقی انجام شده و طرف عراقی آماده پذیرش کاروان های ایرانی به عتبات عالیات است.

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۲۰ پایه تشویقی به هیات های علمی که وارد حوزه پژوهش و فناوری شوند داده می شود و این وضعیت موجب تحول شگرف در بخش نوآوری های علمی خواهد شد.  برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی، علاوه بر پایه تشویقی طرح دستیار فناوری نیز در کشور اجرا می شود.

وی با بیان این که  حدود سه میلیون و ۱۳۰ هزار بیکار باسواد در کشور وجود دارد افزود: از این تعداد حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار نفر دانش آموخته دانشگاهی هستند که نتوانسته اند وارد بازار کار شوند.

محمد قربانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بحران های به وجود آمده در سراسر دنیا در حوزه تامین غذا، اظهار امیدواری کرد که سال زراعی آینده بتوان با محوریت بسیج در حوزه امنیت غذایی کارهای خوبی برای کشور رقم بخورد.

 وی در آیین دهمین سالگرد تاسیس بسیج جامعه کشاورزی که در سالن شهدای دانشکدگان کشاورزی ومنابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج برگزار شد، افزود: از بحران به وجود آمده در سراسر دنیا تعابیر مختلفی می شود که بعضی به آن «جنگ جهانی نان» می گویند.

محمدرضا شاه پسند معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: حدود ۶۰ درصد کارآموزان مهارتی در کشور در آزمون‌های پایانی پذیرفته می‌شوند که نشان دهنده اثرگذاری این دوره‌ها است.  وی افزود: ۲ رویکرد اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، ایجاد و ترمیم مهارت است بر همین اساس کسانی که نیازمند مهارت هستند، در مراکز این سازمان جذب شده و آموزش می‌بینند تا قابلیت‌های حرفه‌ای برای ورود با بازار کار را کسب کنند.

هادی قوامی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه برگزاری میز خدمت اداره کل اقتصاد و دارایی خراسان شمالی، در آستانه سفر استانی هیات دولت به این استان گفت: برای تکمیل هزار و ۳۲۰ طرح نیمه‌تمام خراسان شمالی ۲ هزار میلیارد تومان از محل بند الف تبصره ۱۸ بودجه اختصاص می‌یابد.

وی اظهار داشت: منابع تبصره ۱۸ از محل هدفمندی یارانه ها تامین می شود که انتظار می رود در صورت تحقق، رشد مناسبی را در عرصه صنعت و نیز اشتغالزایی خراسان شمالی ایجاد کند.

 حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: هفت هزار میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان آذربایجان غربی برای اجرای طرح‌های جاده‌ای و توسعه و بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی این ۲ شهرستان اختصاص یافت.

محمد رضا جهانسوز رییس سازمان بسیج مهندسان کشاورزی کشور در حاشیه مراسم روز سازمان بسیج جامعه کشاورزی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج گفت: ۱۰ هزار مهندس کشاورزی در عرصه انتقال یافته‌ها و علمی‌سازی کشاورزی کشور اشتغال دارند و سطحی بیش از ۲ میلیون هکتار زمین تحت پوشش آنها است.

 وی افزود: امروز دهمین سال تاسیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی است. این سازمان بر مبنای علمی‌سازی کشاورزی و استفاده از صدها مهندس کشاورزی نخبه و جوان طراحی شده است.  

محمد خزایی رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به اینکه به دنبال تمرکززدایی و توسعه صنعت سینما در استان‌های کشور هستیم، گفت: بر همین اساس ۷۰ درصد بودجه انجمن سینما جوان ایران و ۴۰ درصد بودجه مرکز گسترش در بخش تولید به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی در دیدار با سینماگران، فیلمسازان و فعالان فیلم و سینما استان کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی استانداری، با اشاره به سفرهایی به استان های ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد، افزود: به عنوان نمونه در یاسوج که تاکنون سالن سینما نداشته است با رایزنی های انجام شده اختلافات مربوط به زمین برطرف و قرار شده تا ۲ سال آینده صاحب ۹ سالن سینما شود.

فیلم | جلوه های اجتماع سلام فرمانده در قم،  فیلم؛ آغاز فعالیت اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کاشان،  ظرفیت قطعی مراغه برای معرفی به عنوان ژئوپارک جهانی + فیلم،  فیلم/ برای حفاظت از جنگل‌های کشور به اعتبارات ویژه‌ای نیاز است نیز از جمله تولیدات ویدیویی ایرنا بود که امروز منتشر شد.

برچسب‌ها بجنورد طرح اقدام ملی مسکن سید ابراهیم رییسی جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری سازمان دامپزشکی کشور استانداری خراسان رضوی سفر استانی خشکسالی صمت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد طرح اقدام ملی مسکن سید ابراهیم رییسی بجنورد طرح اقدام ملی مسکن سید ابراهیم رییسی جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری سازمان دامپزشکی کشور استانداری خراسان رضوی سفر استانی خشکسالی صمت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت نیرو گزارشی با عنوان خراسان شمالی صنعت کشتی سازی ماهیان زینتی هزار میلیارد رییس جمهور منابع طبیعی رییس سازمان دولت سیزدهم عنوان گزارش منتشر کرده راه اندازی حل مشکلات هیات دولت گرانی ها استان ها آیت الله منتشر شد بار دیگر راه آهن آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیلاب اخیر به بخش زراعی و باغی استان ۳۹۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد جواد تشکری امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم در سیلاب اخیر ۳۹ میلیارد تومان است.

وی افزود: بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ‌های سنخواست خسارت وارد کرد.

تشکری با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و مؤثرترین روشی است که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، تصریح کرد: به ۵۸ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.

وی از خسارت سیل به ۱۴ کانال، استخر، آب‌بند و پنج رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری خبر داد.

کد خبر 751072

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • جهش صنعت تولید برق در خراسان شمالی
  • روان‌سازی و تسهیل در مرزها منجر به افزایش صادرات به افغانستان خواهد شد
  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • برای انجام دومین سفر به خراسان شمالی از رییس جمهور دعوت شد
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور