Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا نادر عبدالله پور عصر چهار شنبه در جلسه کمیته اتباع خارجی اربعین حسینی در فرمانداری آستارا افزود: پیش از کرونا در سال ۹۸ حدود ۲۰ هزار زائر خارجی از مرز آستارا عازم کربلا شده بودند و پیش بینی می شود امسال حدود ۱۵ هزار زائر از پایانه مرزی این شهرستان عازم شوند.
وی اضافه کرد: برای استقبال از زائران خارجی غرفه هایی جهت پذیرایی از آنها در محوطه پایانه مرزی راه اندازی خواهد شد و امیدواریم با همکاری مسئولان و خیران امکانات پذیرایی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان هم بر ضرورت رفع کاستی های موجود در پایانه مرزی آستارا و به جهت تردد روان زائران خارجی اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: آستارا محل ورود رائران و رودبار محل خروج آنها از استان گیلان است و شهرستان تالش نیز در این رابطه به کمک شهرستان آستارا جهت آماده سازی کامل استقبال از زائران خارجی خواهد آمد.
مجید دوهندو خواستار فعالیت منسجم و حضور همه مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و شهرستان آستارا در کمک به روند پذیرایی و خدمات به زائران خارجی اربعین حسینی در آستارا شد و تصریح کرد: نیروهای بسیج و سپاه با جان و دل و عشق به امام حسین(ع) در جریان ارائه خدمات به زائران خارجی در موکب ها ورود خواهند کرد.
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان هم گفت: خوشبختانه فرصت پذیرایی از زائران اربعین در شهرستان آستارا فراهم شده است و تمامی امکانات شهرستانی باید در این راستا بسیج شود.
حسنعلی حاجتی افزود: تعداد گیت های ورود و خروج زائران در پایانه مرزی آستارا باید با هدف تسهیل در تردد زائران افزایش پیدا کند و شایسته است سالن مسافری پایانه مرزی هم تا ۲۰ مرداد تجهیز شود.
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان بیان کرد: راه اندازی واحد صرافی برای تبدیل ارز زائران خارجی اربعین در پایانه مرزی ضروری است و در این راستا اقدامات لازم باید صورت بگیرد.
همایش پیاده روی اربعین حسینی که از چند سال پیش با همت مسلمانان اجرا می شود، در روز اربعین در کربلای معلی به اوج شور و شکوه خود می رسد و بزرگترین تجمع جهانی نام گرفته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و پیش از کرونا سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کردند.

برچسب‌ها آستارا زائران اربعین گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا زائران اربعین گیلان آستارا زائران اربعین گیلان زائران خارجی اربعین حسینی خارجی اربعین پایانه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی