Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@19:32:14 GMT

راهی عجیب برای اندازه گیری فشار خون!

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۳۴۹۹

راهی عجیب برای اندازه گیری فشار خون!

اندازه گیری فشار خون و اطمینان از میزان بودن آن همواره دغدغه ما بوده است، حال با یک راه عجیب برای اندازه گیری مداوم فشار خون آشنا شوید

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگذاری برنا، جمعی از پژوهشگران آمریکایی با کمک محقق ایرانی روزبه جعفری برای اندازه گیری فشار خون نوعی گرافین از نوع زیرپوستی طراحی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این ایده میتوان از گرافین برای ایجاد نقش های زیر پوستی موقت استفاده کرد که برای چند روز و یا حتی به صورت دائم قایل استفاده باشد. البته باید درنظر داشت که عملکرد این نوع نقش‌های زیرپوستی از دستگاه های فشارخون استاندارد متفاوت خواهد بود.

دجی آکینوانده از پژوهشگران دانشگاه تگزاس در این باره می گوید:این نوع خالکوبی از گرافین بی وزن و نامرئی است به شکلی که پس از انجام آن کاربر کاملا آن را از یاد خواهد برد. این پژوهشگر و دیگر همکارانش 12 نوار گرافین نامرئی را به شکل یک نوع نقش زیر پوستی توسعه دادند. این طرح در امتداد دو شریان اصلی ساعد و در دو ردیف قرار میگیرند. عملکرد نوار های بیرونی در هر ردیف ارسال سیگنال به عمق ساعد دست و همچنین تغییرات جریان خون نیز با تغییر ولتاژ است.

این نوع نقش‌های زیرپوستی می‌توانند فشار خون را به صورت دائمی و استاندارد در بالاترین سطح دقت اندازه گیری کنند. تا به اکنون این نقش های زیر پوستی گرافینی بر روی 6 نفر آزمایش شده است. فشارخون ثبت شده در بعضی از حالات مختلف مانند کارکردن و پیاده روی به خوبی اندازه گیری شده و حتی در زمان مواجهه با آب و یا فشار آوردن کاربر نیز عملکرد خود را حفظ کردند.

 روزبه جعفری دانشمند ایرانی دانشگاه Texas A&M نیز در این رابطه گفت: هدف اصلی ما اندازه گیری مداوم فشارخون است و این روش به گونه ای خواهد بود که حتی زمان اندازه گیری فشارخون برای خود کاربر نیز نامشخص است. ساخت دستگاهی برای اندازه گیری فشار خون به طور دائم به صورت قابل اعتماد و اساسی بسیار سودمند است زیرا استفاده از دستگاه فشار خون استاندارد برای اندازه گیری فشار در خانه یا مطب میتواند در مواردی مانند استرس و کم آبی نتایج نادرستی ارائه کند.

انتهای پیام/

 

 

خبرنگار: زهرا وجدانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران خالکوبی علم و فناوری فشار خون آمریکا ایرانی آمریکایی جنس پژوهشگران قابلیت محقق یران اندازه گیری گرافین برای اندازه گیری فشار اندازه گیری فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: «محمدرضا فرزین» رئیس‌کل ‎بانک مرکزی به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیگر خبرها

  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است