Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:52:01 GMT

۶۷۳ یادواره شهدا در لرستان برگزار شده است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۳۵۳۵

۶۷۳ یادواره شهدا در لرستان برگزار شده است

ایسنا/لرستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت:از مجموع ۱۴۱۴ یادواره شهدا تاکنون ۶۷۳ یادواره در استان برگزار شده است.

دکتر بهرام ستاری دستنایی در هشتمین ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان اظهار کرد: خداوند توفیق دهد که در بستر خدمت شهدا و یاد آنان بتوانیم مسیر این عزیزان را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: آن چیزی که قطعا آینده راه روشن این جامعه و انقلاب خواهد بود همین مسیر شهداست و برگزاری کنگره ۶۵۴۴ شهید لرستان تبلوری است از برنامه‌هایی که در راستای منش، راه و اهداف شهدا دنبال خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه تا پایان سالجاری و ابتدای سال آینده کنگره ۶۵۴۴ شهید لرستان را برگزار خواهیم کرد که در این راستا باید برنامه‌های متنوعی را تدارک ببینیم، افزود: از جمله این برنامه‌های متنوع برگزاری یادواره‌های شهدا به عنوان اولویت است.

تاکنون ۶۷۳ یادواره در لرستان برگزار شده است

ستاری دستنایی بیان کرد: تعهدی که در بحث برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان داریم برگزاری ۱۴۱۴ یادواره بوده که خوشبختانه تاکنون ۶۷۳ مورد انجام شده اما با رویکرد پیشرفت برنامه‌ها در بحث مراسمات و امور شهرستان‌ها توانسته‌ایم ۷۴ درصد پیشرفت داشته باشیم.

وی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۱ یادواره شهرستانی یعنی در هر شهرستان یک یادواره را برگزار خواهیم کرد. در سالروز آزاد سازی خرمشهر یادواره شهرستان چگنی را برگزار کردیم و مابقی شهرستان‌ها نیز براساس جدول زمان‌بندی انجام خواهد شد.

۳۲ یادواره موضوعی، قشری و یگانی را در دستور کار قرار دادیم

این معاون استانداری لرستان عنوان کرد: ۳۲ یادواره موضوعی، قشری و یگانی  را در دستور کار قرار داده‌ایم که از این تعداد ۱۱ یادواره شهرستانی بوده، هشت یادواره موضوعی است که چهار مورد برگزار و چهار مورد دیگر در دستور کار هستند؛ هفت یادواره نیز قشری بوده که قرار است اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام دهد و شش یادواره یگانی است.

ستاری دستنایی از برگزاری شش یادواره بزرگ خبر داد و گفت: این یادواره‌ها در ایام نزدیک به برگزاری کنگره شهدا برگزار خواهند شد؛ در هر یادواره کتابی به عنوان سند شهدا ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این قضیه ۲۸ یادواره شهدای آبروی محله باید برگزار شود که این مهم را در دستور کار قرار داده‌ایم که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به تعهد خود در عرصه برگزاری یادواره شهدا عمل کنیم.

گفتمان دفاع مقدس  یکی از نیازهای جامعه امروزی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه گفتمان دفاع مقدس را یکی از نیازهای جامعه امروزی برشمرد و با بیان اینکه بستر این گفتمان هم می‌تواند تجلی‌بخش اهداف انقلاب اسلامی باشد، تصریح کرد: باید گفتمان دفاع مقدس را در بستر یادواره‌های شهدا و کنگره سراسری ۶۵۴۴ شهید لرستان جویا شویم.

ستاری دستنایی با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت باشد و این فرهنگ را پاس بدارد قطعا عزتمندی را در دنیا و آخرت نصیب خود، جوانان و جامعه خواهد کرد، بیان کرد: عزتمندی، شکوه و عظمت و اقتدار ملت و نظام هم در عرصه‌های داخلی و خارجی به برکت همین خون شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت است.

پاسداشت خون شهدا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: پاسداشت خون شهدا باید تجلی‌بخش همه ما در عرصه‌های مختلف باشد.

ستاری دستنایی بر زنده نگه داشتن تاریخ شهدا تاکید کرد و با بیان اینکه  باید پاسداشت خون شهدا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، اضافه کرد: زینت‌بخش قلم نویسندگان می‌تواند نوشتن برای شهیدان باشد و میدان این تبلور و اراده، کنگره ۶۵۴۴ شهید لرستان است که باید آن را پاس بداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس انقلاب اسلامی خرمشهر کنگره شهدا لرستان ايسنا انقلاب گفتمان دفاع مقدس امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان ۶۵۴۴ شهید لرستان ستاری دستنایی یادواره شهدا دستور کار معاون سیاسی یادواره ها برنامه ها خون شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی مهاجر شامگاه پنجشنبه در جلسه هماهنگی و پشتیبانی برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت استان اظهار کرد: یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی استان است که در هشت روز مجموعه‌ای از برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارزشی را شامل می‌شود.

وی افزود: از مجموعه مردمی برگزار کننده این یادواره می‌خواهیم با کار سپاری، دولت را نیز در این کار ارزش مند و مهم سهیم کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه دولت همواره پشتیبان و حامی گروه‌ها و تشکل‌های مردمی بوده است، گفت: در خصوص یادواره‌های مردمی شهدا نیز همه مدیران مشتاقانه با تمام ظرفیت، تجهیزات و امکانات خود پای کار خواهند بود.

وی یادآور شد: این فرمایش مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اکنون که با هجمه‌های بی‌سابقه و همه جانبه تبلیغات سو رسانه‌ای و فرهنگی مواجه هستیم، بیش از همیشه ملموس است.

مهاجر اظهار کرد: عملیات وعده صادق پاسخ دندان شکن به تعرض رژیم صهیونیستی به خاک ایران اسلامی بود. افکار، اذهان، باورها و اعتقادات جوانان و نوجوان نیز مورد هجوم و تعرض دشمنان قرار دارد که باید برای آن پاسخ مناسب داشته باشیم.

وی افزود: یادواره شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند مقابله‌ای با جنگ نرم دشمنان و پاسخی به تعرض به اذهان افکار و اعتقادات جامعه و جوانان ایران اسلامی باشد.

کد خبر 6088786

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است