Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم رونمایی از گزارش ارزیابی عملکرد قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد.

به گزارش مشرق، دکتر مهرداد بذرپاش در این نشست ضمن تقدیر از پشتیبانی های نمایندگان مجلس یازدهم از اقدامات دیوان محاسبات، اظهار داشت: کسب رضایت مقام معظم رهبری از سوی دیوان محاسبات کشور اگرچه ثمره تلاش های بی وقفه همکارانم در این نهاد نظارتی است اما از نقش ویژه ریاست محترم مجلس و نمایندگان مردم به ویژه اعضای محترم کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات که با حمایت های خود، یاری دهنده ما در این مسیر بودند، نیز نباید به سادگی گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بذرپاش با بیان اینکه فصل جدیدی از نظارت‌های دیوان محاسبات در حوزه شرکت‌های دولتی آغاز شده است، تاکید نمود: با توجه به رهنمودهای اخیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس مبنی بر تداوم نظارت دیوان محاسبات بر شرکت‌های دولتی، برنامه ریزی جدیدی را در این باره انجام داده ایم تا فارغ از استثنائات در مقوله شرکت‎داری، تمایل به نظارت گریزی و استنکاف از پاسخگویی در بین شرکت های دولتی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی دوره تحولی در دیوان محاسبات، اصلاح ساختار بودجه‌ریزی، بهبود عملکرد نظام مالی کشور و مشخص کردن سهم هر یک از بخش های فعال اقتصادی در توسعه و پیشرفت کشور است تا برنامه ریزی های کلان در این حوزه به بهترین نحو انجام پذیرد.

بذرپاش در ادامه، پیرامون تهیه گزارش ارزیابی عملکرد برنامه پنج ساله ششم توسعه از سوی دیوان محاسبات، بیان نمود: با توجه به پایان برنامه ششم و آغاز فرآیندهای تصمیم گیری درباره برنامه پنج ساله هفتم در مجمع تشخیص مصلحت و دیگر ارکان نظام، اکنون بهترین فرصت بود تا با تحلیل نقاط قوت و ضعف در اجرای برنامه ششم، مشخص شود که هر یک از احکام چه اندازه محقق شده‌اند و تطبیق لازم میان احکام برنامه با سیاست‌ها و نیز، تطبیق بودجه‌های سنواتی ۵ سال اخیر با احکام برنامه چه میزان بوده است و این گزارش به عنوان چراغ راه تدوین برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دیوان محاسبات ضمن برشماری مهمترین اقدامات این نهاد، گفت: ارائه زودهنگام تفریغ بودجه سالانه، انتشار گزارش‌های تفریغ دوماهه از بودجه جاری، افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق دیوان محاسبات، راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی ۱۹۸، تشکیل مجمع معاونین اداری و مالی دستگاه ها با محوریت دیوان محاسبات، برپایی کمیته پیگیری مطالبات بانک ها، هوشمندسازی نظارت و برخط نمودن رسیدگی ها از جمله اقداماتی است که با تلاش همکارانم در دیوان فناورانه مردم پایه، به طور کامل عملیاتی شده است.

در ادامه این جلسه، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از دیوان محاسبات درخصوص ارائه گزارش ارزیابی عملکرد برنامه ششم توسعه، اظهار نمود: دیوان محاسبات به عنوان یک نهاد نظارتی پیشرو، در مسیر تحولی خوبی حرکت می کند که خوشبختانه مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

رئیس مجلس یازدهم در ادامه گفت: واکاوی اجمالی برنامه های توسعه چه در دوران قبل از انقلاب و چه طی چهار دهه اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد که میزان دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در تمامی آنها، در مرز ۳۰ درصدی قرار داشته است؛ لذا باید در یک آسیب شناسی، به این سوال مهم پاسخ دهیم که اگر ما این برنامه ریزی ها را نمی داشتیم، تحقق هدفگذاری های ما از میزان فعلی، بیشتر بود یا کمتر؟

وی، تغییر در متدولوژی برنامه ریزی توسعه محور را نیاز اصلی کشور دانست و تصریح کرد: ناگفته پیداست که اگر بخواهیم به همان سبک و سیاق گذشته برنامه های توسعه را تدوین کنیم، توفیق چندانی در حل مشکلات نخواهیم داشت.

محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه ما بیش از آنکه به رشد اقتصادی نیاز داشته باشیم، محتاج ثبات اقتصادی هستیم، تاکید نمود: تردید نداشته باشید که با برنامه ریزی صحیح، تلاش خستگی ناپذیر و تمرکز بر مساله محوری به راحتی خواهیم توانست تا مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم.

وی در پایان بیان داشت: ما موظف هستیم تا با امیدآفرینی در سطح جامعه، در راستای تحقق جهاد تبیین مورد تاکید رهبر انقلاب گام برداریم؛ اگرچه بنده معتقدم که افزون بر جهاد تبیین به جهاد تصمیم هم در عرصه حکمرانی نیازمندیم تا با پذیرفتن خطرات و قدرت ریسک پذیری، بهترین تصمیمات را برای مردم اتخاذ کنیم.

گفتنی است، رونمایی از گزارش جامع ارزیابی عملکرد برنامه ششم توسعه توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کل دیوان محاسبات کشور از دیگر برنامه های این نشست بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ارزیابی عملکرد شرکت های دولتی دیوان محاسبات برنامه ریزی برنامه ششم رئیس مجلس ششم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: ایشان فرمودند، ثلاث من علامات المؤمن: "علمه بالله و من یحب و من یبغض"؛ سه چیز از علامات مؤمن بوده که شامل شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا است.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح این مطلب ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن شناسی، زمان شناسی، اطاعت از، ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همانگونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت. ان‌شاءالله.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولین امر تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

عضو شورای عالی قضائی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق کرد و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 6090141

دیگر خبرها

  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • اجرای برنامه هفتم توسعه نیازمند اهتمام ویژه
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور
  • تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد