Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:06:06 GMT

آب مشترکان پرمصرف لرستان قطع می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۳۶۵۶

آب مشترکان پرمصرف لرستان قطع می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از قطعی آب مشترکان بد مصرف این استان از ابتدای تیر خبر داد.

حمیدرضا کرم وند، اظهار کرد: با توجه به کمی بارش‌ها و خشکسالی‌های یکی دوسال گذشته و انتظاری که مردم استان دارند، پس از تذکر و اخطار به افراد بد مصرف از ابتدای تیر امسال انشعاب آن‌ها قطع می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس جداول تنظیم شده در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، این قطعی آب از چند ساعت آغاز و در مراحل بعدی شامل موارد جدی‌تر نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از مشترکین شهر و روستاهای استان درخواست کرد تا ضمن اهمیت به بحث مدیریت مصرف بهینه آب شرب به‌خصوص در فصل گرما، راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب را جدی گرفته و از آب شرب فقط در مصارف ضروری استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: در استان یزد و به استناد بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ‌ ۱۴۰۲، سی‌ویک صنعت باید از آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا استفاده کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد محجوبی، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه 31 واحد صنعتی و معدنی دارای 31 منبع آبی در استان شامل اجرای بند ع تبصره 8 قانون بودجه 1402 می‌شوند، گفت: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای 10 لیتر بر ثانیه، معادل 300 هزار متر‌مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده کنند.

محجوبی با بیان اینکه حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است، ابراز کرد: با توجه به اعلام نظر وزارت نیرو بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریور سال 1404 از آب غیرمتعارف استفاده کنند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است، بیان کرد: تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره‌مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند، در پایان اسفند سال گذشته آب متعارف آن ها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه حجم آب آزاد شده به سایر واحد های صنعتی اختصاص نمی یابد، بیان کرد: آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار