Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

عیسی زارع‌پور درباره جزئیات جدید برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای «ایمن‌سازی فضای مجازی» و ارائه سرویس‌های ویژه کودکان اظهار کرد: وزارت ارتباطات به زودی اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان را در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌دهد.

وی افزود: این سرویس، اینترنت کاملاً ایمن و بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت ارتباطات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مکلف به ایجاد محیط سالم و ایمن برای کودکان در فضای مجازی است. در همین راستا سرویس‌های ویژه‌ای در آینده نزدیک رونمایی می‌شود تا خانواده‌ها با خیالی آسوده اجازه حضور کودکان خود را فضای مجازی را بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: فضای مجازی در ایران سال‌ها رها بوده و اکنون دغدغه کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده و به دلیل همین تغییر ذائقه کاربران اصلاح ساختارهای فضای مجازی با سخت‌های زیادی مواجه است. با این حال وزارت ارتباطات بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و وظیفه شرعی و قانونی این سازمان زیرساخت ایمن‌سازی اینترنت را آماده کرده است.

به نوشته صداوسیما، زارع‌پور در مورد شیوه استفاده از سرویس فضای مجازی ویژه کودکان ادامه داد: کاربران می‌توانند از طریق کد یواس‌اس‌دی(USSD) و نرم‌افزارهای مدیریت سیم‌کارت از اینترنت کودک استفاده کنند. با فعال‌سازی این سرویس محدودیت‌هایی برای دسترسی کودکان اعمال می‌شود تا این دسته از کاربران در معرض محتواهای نامناسب قرار نگیرند. امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال در هر لحظه فراهم است و والدین هر زمان که بخواهند می‌توانند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند. این سرویس ظرف یک یا دو هفته آینده رونمایی می‌شود.

 همه دستگاه‌ها پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خود را راه‌اندازی کنند

عیسی زارع‌پور همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: بر اساس قانون بودجه کشور همه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف شدند "پنجره ملی خدمات دولت هوشمند" خود را تا شهریور راه‌اندازی کنند، اما ما زودتر از موعد آن را راه‌اندازی کردیم. الان حدود ۲۰ دستگاه به این پنجره متصل شده‌اند و برخی دستگاه‌های فرعی دیگر هم آمده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی از رسانه‌های کشور خواست که از مسئولان دستگاه‌ها در این رابطه و اتصال و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مطالبه‌گری کنند تا این تکلیف قانونی در شهریور محقق شود و مردم خدمات خود را با حداقل دردسر و کاغذبازی و مراجعه حضوری انجام دهند.

وزیر ارتباطات اولویت اتصال و راه‌اندازی این پنجره را با دستگاه‌های دولتی دانست و گفت: وزارت‌خانه‌های مختلف و سازمان‌های ذیل این دستگاه‌ها باید در گام نخست پنجره واحد خود را راه‌اندازی کنند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اینترنت کودکان وزیر ارتباطات عیسی زارع پور وزارت ارتباطات فضای مجازی راه اندازی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • مشارکت چین و امارات برای راه اندازی خط کشتیرانی خاور دور - دریای سرخ
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • هفته زمین پاک