Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@18:18:14 GMT

پیش بینی تولید ۱۴۰ هزار تن برنج سفید در رشت

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۴۴۳۱

پیش بینی تولید ۱۴۰ هزار تن برنج سفید در رشت

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهر رشت گفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۴۰ هزار تن برنج سفید در رشت تولید شود.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه وضعیت شالیزارهای شهرستان رشت که بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است خوب است، افزود: در حال حاضر وجین در ۹۰ درصد از شالیزارهای رشت انجام شده است و امسال نسبت به سال گذشته جلوتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شالیزارهای رشت آبستن خوشه‌های برنج هستند اما تاکنون خوشه‌دهی گزارش نشده است.

اسدی‌پرور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده شاهد خوشه دهی موردی ساقه‌های طلایی برنج در شهرستان رشت باشیم.

وی در خصوص تنش آبی در شالیزارهای رشت خاطرنشان کرد: تنش آبی در حال حاضر وجود ندارد و چند روز پیش مشکل بخش عمده شالیزارهایی که با کم آبی مواجه بودند، برطرف شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهر رشت گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از کود فسفات و پتاس بیشتری نسبت به سال گذشته استفاده کردند که منجر به افزایش کیفیت و کمیت برنج سفید شهرستان رشت خواهد شد.

وی از کشاورزان خواست باز هم کود پتاس بیشتری استفاده کنند تا در صورت تنش آبی با مشکل جدی مواجه نشوند.

اسدی‌پرور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۴۰ هزار تن برنج سفید در شهرستان رشت تولید شود، تصریح کرد: قیمت خوب برنج موجب شد که امسال هیچ شالیزاری بدون کاشت برنج رها نشود.

وی گفت: حتی صاحبان شالیزارهایی که به دلیل اختلافات ارثی زمین، شالیزارهاشان را رها کرده بودند امسال برای نشاء و تولید برنج شالیزارشان اقدام کردند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شاليزار برنج رشت وارث تنش آبی شهرستان رشت برنج سفید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است