Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@00:09:06 GMT

عربستان و مصر با هم علیه ایران بیانیه دادند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۴۴۸۶

عربستان و مصر با هم علیه ایران بیانیه دادند

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در پایان نشست خود در شهر قاهره در بیانیه‌ای مشترک، بار دیگر ادعا‌های بی‌پایه و اساسی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند. دو طرف در این بیانیه ضد ایرانی ادعا کردند که از آنچه آن را "تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و تضمین صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور و تقویت نقش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حفاظت از رژیم عدم گسترش (سلاح هسته ای) " خواندند، حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، بن سلمان و السیسی در بخش دیگری از بیانیه ضد ایرانی خود به طور تلویحی جمهوری اسلامی ایران را به "دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی و فعالیت‌های برهم زننده ثبات در منطقه و تهدید دریانوردی و حمایت" از آنچه آن را به زعم خود "شبه نظامیان مسلح" خوانده، متهم کردند و مدعی شدند که ریاض و قاهره "از تلاش‌های کشور‌های عربی برای تشویق ایران به پایبندی به اصول بین‌المللی مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی و حفظ اصول حسن همجواری و دور نگه داشتن منطقه از همه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده از جمله حمایت از شبه نظامیان مسلح و تهدید دریانوردی و خطوط تجارت بین‌المللی حمایت می‌کنند. "

سفر ولیعهد سعودی به مصر در راستای هماهنگی مواضع حکام عرب در آستانه سفر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به منطقه و دیدارش از ریاض صورت می‌گیرد.

بایدن قرار است در نشست مشترکی با سران شورای همکاری خلیج فارس به همراه مقامات برخی دیگر از کشور‌های عرب منطقه شرکت کند.

منابع رژیم صهیونیستی تلاش بایدن برای سازش و عادی سازی روابط بین این رژیم و سعودی‌ها را از جمله اهداف سفر بایدن به منطقه دانسته‌اند که براساس آن، انتظار می‌رود عربستان حریم هوایی خود را به روی پرواز‌های رژیم صهیونیستی باز کند و در مقابل، این رژیم برای انتقال حاکمیت عربستان بر جزایر «تیران و صنافیر» واقع در دریای سرخ از مصر به عربستان، چراغ سبز نشان دهد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مصر عربستان محمد بن سلمان عبدالفتاح السیسی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی مدیون خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای خان طومان و ۹ شهید از کارکنان استانداری مازندران گفت: امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمن با هر قدرتی که باشد را خلع سلاح می کند و این را مدیون خون شهدا هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نام رژیم صهیونسیتی به عنوان قدرت در جهان از بین رفته است و از سوی دیگر سیاست آمریکا در عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشور‌های منطقه نیز شکست خورده است.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص رژیم صهیونیست جهانی به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از پای در نخواهد آورد، ادامه داد: این درحالی است که سالانه میلیارد‌ها دلار به رژیم صهیونسیتی کمک مالی می‌شود این درحالی است که در سراسر دنیا دانشجویان حامی غزه اکنون خواستار این هستند که همکاری علمی با رژیم صهیونسیتی و کودک کش را قطع کنند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این نکته که منافع اقتصادی آمریکا در منطقه متزلزل شده است گفت: امروز آمریکا ناچار است تا در هر اقدامی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

دیگر خبرها

  • استقبال حماس از تصمیم پیوستن ترکیه به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت