Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا از دمشق، چهل و دومین دوره نمایشگاه بین المللی گل و گیاه دمشق با استقبال خوب مردم و مسئولان سوریه و با حضور وزیر گردشگری و وزیر صنعت کشور سوریه آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه که شامگاه چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرده تا ۱۸ تیرماه برپا خواهد بود و هدف آن معرفی محصولات سوری از انواع گل و گیاه، تبلیغ داخلی و خارجی و بهره مندی از آنها در عرصه صنعت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهل و دومین دوره ی نمایشگاه بین المللی گل و گیاه دمشق با استقبال خوبی از سوی شرکت های مختلف داخلی و خارجی مواجه شده است به گونه ای که این مشارکت نسبت به سال گذشته دو برابر شده و حدود ۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این دوره نمایشگاه گل و گیاه بین المللی دمشق حضور دارند.

نمایشگاه گل و گیاه دمشق میزبان شرکت هایی از کشورهای عراق، سودان و لبنان می باشد که گل و گیاهان خود را در غرفه های این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.

نمایشگاه بین المللی گل و گیاه دمشق از یکم تیرماه تا نهم ژوئیه (۱۸ تیرماه) ادامه دارد.

در حاشیه این نمایشگاه علاوه بر نهالستان های مختلف، گیاهان دارویی و معطر، گیاهان زینتی، زنبورستان های عسل و صنایع غذایی، صنایع دستی و سفال و شهربازی کودکان نیز دایر است.

 "محمد رامی رضوان مارتینی" وزیر جهانگردی سوریه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: راه اندازی این نمایشگاه همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس وزارت گردشگری سوریه و پنجاهمین سالگرد راه اندازی اولین نسخه از این نمایشگاه در این کشور همراه شده است.

وی افزود: آنچه که نمایشگاه گل و گیاه امسال را متمایز می کند، حجم بالای مشارکت محلی و عربی است که به حدود ۲۰۰ شرکت رسیده است.

وزیر گردشگری سوریه با اشاره به اینکه شعار امسال این نمایشگاه "مراقبت از محیط زیست و حفظ آن و تمرکز بر زیبایی گیاهان گلدار" بوده و سوریه در آن به ویژه در پرورش گل رز دمشق زبانزد می باشد، بر توجه استانداری دمشق به این مساله تاکید  کرد.

مارتینی عنوان کرد: موفقیت این نمایشگاه از طریق آماده سازی خوب همه الزامات آن صورت گرفته است.

در ادامه "محمد حسن قطنا"، وزیر کشاورزی سوریه نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: این گل و گیاه دمشق فرصتی مهم برای همه تولیدکنندگان گیاهان گلدار و زینتی است تا محصولات خود را به نمایش بگذارند، در بین آنها رقابت کنند و علاوه بر آن از همه چیز جدید در این زمینه مطلع شوند.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند تا در مورد گیاهان در محیط سوریه بیاموزند و اطلاعات کسب نمایند.

"عادل العلابی" فرماندار دمشق نیز گفت: فرمانداری دمشق در یکی از شاخه های اداره پارک ها برای انتقال خدماتی که این اداره در میادین مختلف در خیابان ها و باغ های دمشق انجام می دهد و نمایش گیاهان مشارکت دارد.

 وی افزود: در نمایشگاه امسال شاهد افزایش تعداد شرکت کنندگان هستیم و محفلی برای متخصصان و علاقمندان برای ارائه محصولی مهم به جمع کثیری از شهروندان و حمایت از گردشگری داخلی ایجاد شده است.

"زهیر ارزوملی" مدیر گردشگری دمشق نیز طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری عالی وزارت گردشگری و استانداری دمشق در زمینه ارائه خدمات به بازدیدکنندگان، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شامل غرفه هایی برای نمایش محصولات زنان روستایی و صنایع دستی حرفه ای است، که استان های سوریه به آن شهرت دارد، علاوه بر نهالستان های مختلف، گیاهان دارویی و معطر، گیاهان زینتی، زنبورستان های عسل، صنایع غذایی و رویدادها فعالیت های فرهنگی و تفریحی، گروه های هنرهای عامیانه، نمایش، جلسات آواز، سمینارها، برنامه های آموزشی مرتبط به گیاهان و گل ها و یک غرفه غذایی در آن حضور دارد.

غیبت شرکت های گل و گیاه ایرانی در نمایشگاه بین المللی دمشق

 با توجه به توان بالایی که جمهوری اسلامی ایران در تولید گل و گیاه در جهان دارد و صادرات آن می تواند ارزآوری و اشتغال زایی مناسبی برای کشور داشته باشد، اما شرکت ها و تولید کنندگان ایرانی بزرگترین غایب این نمایشگاه بودند.

شرایط آب و هوایی کشور ایران به گونه ای است که در مناطق مختلفی از کشور امکان تولید ارقام و انواع مختلف گل را با کیفیت بسیار خوب داریم ولی بعضا صادرات آن کم رنگ بوده است.

با وجود حضور کشورهایی مانند عراق و سودان و لبنان در نمایشگاه گل و گیاه دمشق، اما هیچ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور ندارد، حال آنکه ما بیشترین میزان صادرات گل را به کشور عراق داریم.

در میان کشورهای جهان، لبنان، عراق، ترکمنستان، کویت و ویتنام از جمله کشورهای مورد هدف صادرات گل ایران هستند و بیشترین صادرات گل جمهوری اسلامی به کشور عراق انجام می شود و در بازار سوریه خبری از گل ها و گیاهان ایرانی نیست.

سوریه دارای مردمی خوش ذوق است که علاقه زیادی به گل و گیاه دارند و در طول سال نیز در مناسبت های مختلف، مراسم هایی پیرامون گل و گیاه در مناطق مختلف سوریه برگزار می شود.

در این میان، نمایشگاه سالانه بین المللی گل و گیاه دمشق می تواند فرصت مناسبی برای نشان دادن ظرفیت صادرات گل های زیبا و باکیفیت تولیدکنندگان ایرانی باشد.

انتظار می رود که صادرکنندگان ایرانی در حوزه گل و گیاه برای چهل و سومین دوره از این نمایشگاه خود را آماده کنند و بهره ای از این فرصت نیز به گل های صادراتی ایرانی داده شود، چرا که ایران رتبه هفدهم تولید گل های زینتی جهان را دارد، اما در حوزه صادرات ضعیف بوده و در جایگاهی بین ۸۰ تا ۹۰ دنیا قرار دارد.

ایران نه تنها می تواند بازار گل سوریه، بلکه می تواند سهم بالایی از بازار گل کشورهای عربی را در دست بگیرد، چرا که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و اوراسیا همگی واردکننده گل هستند، که می توان حتی با اختیار گرفتن درصد کمی از بازار این کشورها به درآمدهای میلیاردی رسید و تکه ای از پازل تکیه بر اقتصاد غیرنفتی و را تکمیل کرد.

اما جای سوال است که چرا در کشوری مانند سوریه که در حوزه مقاومت هم سو با ایران است، ما هنوز نتوانسته ایم سهمی از بازار گل و گیاه و دیگر تولیدات را داشته باشیم.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران اورآسیا سوریه دمشق گل و گیاه خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران اورآسیا سوریه جمهوری اسلامی ایران اورآسیا سوریه دمشق گل و گیاه خلیج فارس نمایشگاه گل و گیاه صادرات گل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، پرفسور علی گرجی اظهار کرد: دومین سمپوزیوم بین‌المللی فضای مجازی تنش و اضطراب به همراه سومین فستیوال دانشجویی در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به صورت مجازی توسط گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با زمان و نحوه ارسال آثار شرکت‌کنندگان در دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب، بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سمپوزیوم بین‌المللی می‌توانند آثار خود از یکم تا سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل Neuros.dept@mums.ac.ir و در قالب ۲ بخش ایده و پوستر ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

گرجی کلیه آثار هنری که در قالب نقاشی کاریکاتور و غیره که ارسال می‌گردند باید نشان دهنده مخاطرات استفاده نادرست از فضای مجازی و اثرات سوء آن بر سلامت روان و همچنین راهکارهای استفاده صحیح از دنیای مجازی باشند، در غیر این صورت مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.

مسئول برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب و سومین فستیوال دانشجویی ادامه داد: همچنین این نکته هم لازم به ذکر است که پس از پذیرش پوسترها، ارائه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی امکان پذیر است.

وی همچنین در خصوص نحوه ارسال ایده‌ها به دبیرخانه دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب هم گفت: تمامی ایده‌های ارسالی باید صرفاً در قالب تمپلیت قرار داده شده در لینک ایده و پوستر طراحی گردند و ایده‌ها باید حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۵۰۰ کلمه بوده و شامل عنوان، هدف، جنبه نوآورانه ایده، جمعیت مورد هدف، روش اجرا (حداقل ۱۵۰ کلمه) و پیش بینی نتایج حاصل از ایده باشند.

دیگر خبرها

  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری